|
Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki Montaż i demontaż elementów jak: panele boczne, czacha, owiewki, szyby, kanapy, deflektory, lusterka, osłony goleni, błotniki, naklejki, zegary i linki– tylko oryginalne rozwiązania! |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
10.04.2017, 10:28 | #21 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
|
no to uporzadkujmy:
na samym poczatku zawsze jest czujnik nazwijmy go dla porzadku analogowy. moze on zmieniac swoja rezystancje, pojemnosc, indukcyjnosc ( czujniki pasywne wymagajace zasilenia) albo, w przypadku czujnikow aktywnych takich jak termopary, cieplomierze, tensometry piezoelektryczne i inne wykazywac na swoich wyprowadzeniach roznice potencjalow czyli napiecie elektryczne. w zaleznosci od tego do czego ma nam sluzyc wynik pracy czujnika mozemy jego sygnal wykorzystac na kilka sposobow. mozemy pozostawic go w postaci tzw. analogowej i przy pomocy analogowego wskaznika odczytac ( wskaznik temperatury np. w AT) mozemy wynik pomiaru wprowadzic do ukladu analogowego ( np. mikrofon, wkladka gramofonowa) i powiazac go z innymi parametrami co da nam jakis tam wynik pracy ukladu - przed epoka cyfrowa tak sie to wlasnie odbywalo mozemy rowniez - i to dzis najczestsza metoda - 'zcyfryzowac' otrzymany pomiar. i to o to Ci pewnie chodzilo. przy pomocy przetwornika analogowo - cyfrowego mozemy w zaleznosci od potrzeb nadac mu odpowiednia 'rozdzielczosc' i forme napiec użyteczna dla dalszego ukladu cyfrowego.
__________________
buziaki |
10.04.2017, 10:34 | #22 |
HONDZIARZ
Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 368
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
Online: 1 miesiąc 3 dni 20 godz 39 min 45 s
|
Zostało wspomnieć, że nie wszystkie (jak np. wspomniany PT-100) są liniowe.
|
10.04.2017, 10:39 | #23 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
|
a no oczywiscie. to marzenie kazdego konstruktora - liniowa charakterystyka. gdy zaczynalem prace na laboratorium bylo cwiczenie z cechowania PT-100. pozostaje charakterystyki nieliniowe uwzgledniac odpowiednia funkcja matematyczna w programie badz ukladzie.
__________________
buziaki Ostatnio edytowane przez szynszyll : 10.04.2017 o 13:24 |
10.04.2017, 12:52 | #24 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Znalazłem nawet fajne czujniki ciśnienia oleju link, które posiadają wyjście rezystancyjne. Niektóre modele posiadają wyjście pod lampkę niskiego ciśnienia oleju. Wygląda na to, że mój problem jest rozwiązany.
|
10.04.2017, 13:24 | #25 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
|
czyli maja wyjscie rezystancyjne + stycznik zalaczany przy spadku cisnienia ponizej pewnego poziomu? gauge i warning. no fajne, fajne...
__________________
buziaki |
10.04.2017, 14:10 | #26 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Zgadza się. Tylko jedyna obawa czy się zmieści na wymiar, bo pewnie to jest troszkę większa puszka niż fabryczna z czujnikiem?
Gwoli ścisłości - stycznika pewnie tam nie ma, bo sam były większy od tego czujnika (chodziło pewnie o styk). |
11.04.2017, 00:23 | #27 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
|
No tak styk nie stycznik. Moj blad w okresleniu elementu. Zwarcie do masy po przekroczeniu zadanego poziomu na zlaczu 'warning'.
Mowisz ze zmienia sie opor od cisnienia. Ciekawe jak to zrobili? Musze poczytac. Mnie tu bardziej pasuje jakies piezo. milivolty itd. Poczytam i napisze co sie dowiedzialem
__________________
buziaki |
11.04.2017, 11:46 | #28 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Znalazłem coś takiego link. Rozwiązanie chyba najbardziej łopatologiczne. Membrana w jakiś sposób oddziaływuje na wajchę, która ślizga się po nawiniętym uzwojeniem z drutu oporowego. Jeden koniec tego uzwojenia jest wyprowadzony do licznika. Wajcha jest uziemiona do silnika. W zależności w jakim miejscu dotyka tego uzwojenia to taki wychodzi nam opór, pomiędzy końcem a wajchą. Możliwe, że przy droższych czujnikach (np. tym co wstawałeś link i kosztował 180zł) jest już jakaś elektronika, przetworniki, wzmacniacze, ale z drugiej strony to kłopotliwe bo takie czujniki pracują w niekorzystnych warunkach (magneto, cewki wysokiego napięcia) i praca takiej delikatnej elektroniki mogłaby być mocno zakłócana. Może taką ceną żądają za lepiej wykonaną i przemyślaną część mechaniczną i markę, a to po prostu zrobiony dzielnik napięcia z tego potencjometru
Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 11.04.2017 o 11:52 |
11.04.2017, 12:09 | #29 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
|
te drozsze moga byc homologowane. u mnie w robocie jak kupujemy czujniki bez homologacji to sa kilkakrotnie tansze niz ten z homologacja, ktore tez musimy miec. zawsze pokazuja te same wartosci ale musimy miec w sprawozdaniach z badan wymienione uzyte urzadzenia i ich numery homologacyjne. inaczej wyniki niewazne
__________________
buziaki |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Czujnik i wskaźnik temperatury | 7Greg | Układ elektryczny i zapłonowy | 59 | 04.10.2018 10:38 |
Swiecaca kontrolka cisnienia oleju | banditos | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 2 | 20.01.2013 19:11 |