Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki

Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki Montaż i demontaż elementów jak: panele boczne, czacha, owiewki, szyby, kanapy, deflektory, lusterka, osłony goleni, błotniki, naklejki, zegary i linki– tylko oryginalne rozwiązania!

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.04.2017, 10:28   #21
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
Domyślnie

no to uporzadkujmy:

na samym poczatku zawsze jest czujnik nazwijmy go dla porzadku analogowy. moze on zmieniac swoja rezystancje, pojemnosc, indukcyjnosc ( czujniki pasywne wymagajace zasilenia) albo, w przypadku czujnikow aktywnych takich jak termopary, cieplomierze, tensometry piezoelektryczne i inne wykazywac na swoich wyprowadzeniach roznice potencjalow czyli napiecie elektryczne.

w zaleznosci od tego do czego ma nam sluzyc wynik pracy czujnika mozemy jego sygnal wykorzystac na kilka sposobow.

mozemy pozostawic go w postaci tzw. analogowej i przy pomocy analogowego wskaznika odczytac ( wskaznik temperatury np. w AT)

mozemy wynik pomiaru wprowadzic do ukladu analogowego ( np. mikrofon, wkladka gramofonowa) i powiazac go z innymi parametrami co da nam jakis tam wynik pracy ukladu - przed epoka cyfrowa tak sie to wlasnie odbywalo

mozemy rowniez - i to dzis najczestsza metoda - 'zcyfryzowac' otrzymany pomiar. i to o to Ci pewnie chodzilo. przy pomocy przetwornika analogowo - cyfrowego mozemy w zaleznosci od potrzeb nadac mu odpowiednia 'rozdzielczosc' i forme napiec użyteczna dla dalszego ukladu cyfrowego.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2017, 10:34   #22
krzysiek_m
HONDZIARZ
 
krzysiek_m's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 368
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
krzysiek_m jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 dni 20 godz 39 min 45 s
Domyślnie

Zostało wspomnieć, że nie wszystkie (jak np. wspomniany PT-100) są liniowe.
krzysiek_m jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2017, 10:39   #23
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
Domyślnie

a no oczywiscie. to marzenie kazdego konstruktora - liniowa charakterystyka. gdy zaczynalem prace na laboratorium bylo cwiczenie z cechowania PT-100. pozostaje charakterystyki nieliniowe uwzgledniac odpowiednia funkcja matematyczna w programie badz ukladzie.
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 10.04.2017 o 13:24
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2017, 12:52   #24
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Znalazłem nawet fajne czujniki ciśnienia oleju link, które posiadają wyjście rezystancyjne. Niektóre modele posiadają wyjście pod lampkę niskiego ciśnienia oleju. Wygląda na to, że mój problem jest rozwiązany.
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2017, 13:24   #25
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
Domyślnie

czyli maja wyjscie rezystancyjne + stycznik zalaczany przy spadku cisnienia ponizej pewnego poziomu? gauge i warning. no fajne, fajne...
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2017, 14:10   #26
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Zgadza się. Tylko jedyna obawa czy się zmieści na wymiar, bo pewnie to jest troszkę większa puszka niż fabryczna z czujnikiem?
Gwoli ścisłości - stycznika pewnie tam nie ma, bo sam były większy od tego czujnika (chodziło pewnie o styk).
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.04.2017, 00:23   #27
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
Domyślnie

No tak styk nie stycznik. Moj blad w okresleniu elementu. Zwarcie do masy po przekroczeniu zadanego poziomu na zlaczu 'warning'.

Mowisz ze zmienia sie opor od cisnienia. Ciekawe jak to zrobili? Musze poczytac. Mnie tu bardziej pasuje jakies piezo. milivolty itd. Poczytam i napisze co sie dowiedzialem
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.04.2017, 11:46   #28
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Znalazłem coś takiego link. Rozwiązanie chyba najbardziej łopatologiczne. Membrana w jakiś sposób oddziaływuje na wajchę, która ślizga się po nawiniętym uzwojeniem z drutu oporowego. Jeden koniec tego uzwojenia jest wyprowadzony do licznika. Wajcha jest uziemiona do silnika. W zależności w jakim miejscu dotyka tego uzwojenia to taki wychodzi nam opór, pomiędzy końcem a wajchą. Możliwe, że przy droższych czujnikach (np. tym co wstawałeś link i kosztował 180zł) jest już jakaś elektronika, przetworniki, wzmacniacze, ale z drugiej strony to kłopotliwe bo takie czujniki pracują w niekorzystnych warunkach (magneto, cewki wysokiego napięcia) i praca takiej delikatnej elektroniki mogłaby być mocno zakłócana. Może taką ceną żądają za lepiej wykonaną i przemyślaną część mechaniczną i markę, a to po prostu zrobiony dzielnik napięcia z tego potencjometru

Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 11.04.2017 o 11:52
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.04.2017, 12:09   #29
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
Domyślnie

te drozsze moga byc homologowane. u mnie w robocie jak kupujemy czujniki bez homologacji to sa kilkakrotnie tansze niz ten z homologacja, ktore tez musimy miec. zawsze pokazuja te same wartosci ale musimy miec w sprawozdaniach z badan wymienione uzyte urzadzenia i ich numery homologacyjne. inaczej wyniki niewazne
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Czujnik i wskaźnik temperatury 7Greg Układ elektryczny i zapłonowy 59 04.10.2018 10:38
Swiecaca kontrolka cisnienia oleju banditos Silnik, sprzęgło, skrzynia 2 20.01.2013 19:11


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.