Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.01.2009, 18:34   #11
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 41 min 42 s
Domyślnie

klanol co ty na to ? K&K brzmi prawie tak samo jak Filtry powietrza K&N (oczywiście sportowe) tylko te prawie robi różnicę

Dobry pomysł z tą obudową po przekaźniku dla tych co już mają płytkę
Nie ma sensu natomiast kupowanie przekaźnika -wydłubywania go i w tą obudowę wstawiania płytki , którą też trzeba kupić. Prościej wstawić przekaźnik i taniej
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.03.2009, 12:41   #12
cheniek
 
cheniek's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Pszczyna
Posty: 866
Motocykl: CRF1100L DCT + KTM640 ADV
Przebieg: 30237
cheniek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 14 godz 25 min 53 s
Domyślnie

Witam

Wielkie dzięki za informacje zamieszczone w tym wątku.
Przekaźnik zamontowany - co prawda w wiaderku ale jako że pompa taka sama więc wszystko zagadało .

p.s.
Po 26 tys km. styki wypalone do połowy
Oj pan Hąda się nie popisał


Pozdro
cheniek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.03.2009, 13:53   #13
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 41 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał cheniek Zobacz post
Witam

Wielkie dzięki za informacje zamieszczone w tym wątku.
Przekaźnik zamontowany - co prawda w wiaderku ale jako że pompa taka sama więc wszystko zagadało .

p.s.
Po 26 tys km. styki wypalone do połowy
Oj pan Hąda się nie popisał


Pozdro
Super, że działa Pan Honda chce zarobić na serwisie a my mu trochę bruździmy
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.09.2009, 10:50   #14
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Czesc,
trafiłem tu bo chciałbym zamontować przekaźnik, ma tylko kilka pytań technicznych. (jakby co to proszę poprawić)

1. Rozumiem ze pompa podaje paliwo jak napięcie pojawi się na cewce pompy.
2. Styk przekaźnika jest włączony szeregowo ze stykiem oryginalnym = pracują równocześnie.

i tu pytanie, czy nie da się całkowicie zrezygnować ze styku oryginalnego i sterować przekaźnik (czyli cewkę pompy) bezpośrednio /bez udziału oryginału/
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.09.2009, 11:13   #15
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

styk w pompie rozłącza jak paliwo osiągnie odpowiednie ciśnienie, nie można z niego zrezygnować
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.09.2009, 11:24   #16
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
styk w pompie rozłącza jak paliwo osiągnie odpowiednie ciśnienie, nie można z niego zrezygnować

Ok, ale co rozłącza - przekaźnik=cewkę, czy coś jeszcze ?

Bo jak tylko przekaźnik to może można "przełożyć" sterowanie styku bezpośrednio na przekaźnik, o to mi się rozchodzi.

Ale jest opcja że zupełnie nie kumam jak to działa

PS. Czy żeby tam zajrzeć (styk) to trzeba dużo rozbebeszyć ?

Coś zajarzyłem.

Styk pompy JEST STEROWANY ciśnieniem Tak ?
Tzn przełączą się przy zmianach ciśnienia - rozumiem że sterowanie jest mechaniczne?

Liczyłem że np. z modułu, elektrycznie.

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.06.2012 o 11:13
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.09.2009, 12:43   #17
cheniek
 
cheniek's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Pszczyna
Posty: 866
Motocykl: CRF1100L DCT + KTM640 ADV
Przebieg: 30237
cheniek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 14 godz 25 min 53 s
Domyślnie

TAK, sterowanie stykiem pompy jest mechaniczne (membrana).
W opcji z przekaźniekiem oryginalny styk pompy "wzbudza" tylko przekaźnik to przekazania prądu do pompy.
cheniek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.06.2017, 20:59   #18
FrankoChmiel
 
FrankoChmiel's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2016
Posty: 70
Motocykl: RD07
Przebieg: 200tys.
FrankoChmiel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 6 godz 46 min 53 s
Domyślnie

Panowie, a można "na sucho" sprawdzić działanie pompy bo chyba zarżnąłem swoją? Np. podłączając 85 pod "-",a 30 pod "+"aku?
FrankoChmiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.06.2017, 21:15   #19
hellwoot
 
hellwoot's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2016
Posty: 410
Motocykl: RD07
hellwoot jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 38 s
Domyślnie

Najprościej to odłączyć wężyk z pompy, ten co idzie do gaźników i pokręcić rozrusznikiem. Będziesz widział czy działa. (paliwo w zbiorniku musi być i kranik odkręcony )
Jak masz wyjętą to weź wężyka trochę, nalej do jakiegoś naczynia benzyny, wężyk do pompy, koniec zanurzyć w benzynie i podpiąć pompe do prądu.
Na "sucho" i na słuch to tak średnio, bo niby można nawet dotknąć i czujesz, że pracuje ale nigdy nie wiadomo czy pompuje dobrze paliwo.
Jeszcze na wszelki wypadek możesz miernikiem sprawdzić czy masz prąd na pompie w momencie kręcenia rozrusznikiem. Nie masz miernika to próbówkę z żarówki 12v zrób.
__________________
hellwoot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.06.2017, 21:23   #20
FrankoChmiel
 
FrankoChmiel's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2016
Posty: 70
Motocykl: RD07
Przebieg: 200tys.
FrankoChmiel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 6 godz 46 min 53 s
Domyślnie

No właśnie cały trik polega na tym żeby sprawdzić czy nie spaliłem uzwojenia pompy. Mam na przekaźniku i przekaźnik pyka, nawet styki rozchylałem ręcznie ale pompa nie hula. Jeszcze zastanawiam się nad przewodami co wchodzą do pompy czy się gdzies nie ułamały i kwestia jest tego które podłączyc pod aku żeby rdzeń wyskoczył. Jak to nie zadziala to czeka mnie zakup nowej

O takie coś zrobię zrobię i będę już wiedział wszystko:
https://www.youtube.com/watch?v=M33KNEexsnA

Ostatnio edytowane przez FrankoChmiel : 16.06.2017 o 21:58
FrankoChmiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Podłączenie przekaźnika do pompy - łopatologicznie MaRP Uklad paliwowy i wydechowy 57 04.07.2022 20:52
Elektronika przekaznika.... Scorpi Układ elektryczny i zapłonowy 5 31.03.2014 22:17
Przeróbka pompy paliwa bez przekaźnika, 2 elementy, działa :) pekos1988 Uklad paliwowy i wydechowy 23 19.03.2013 22:26
Podłączenie przekaźnika świateł dla dwóch reflektorów Stolek Układ elektryczny i zapłonowy 34 09.12.2011 13:36


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.