|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
07.04.2009, 21:43 | #21 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
cały bajer polega na tym aby jak najrównomierniej zapalić jak najbardziej rozpyloną i jednolitą mieszankę. dwie świece polepszają tą równomierność bo każda ze świec ma do zainicjowania zapłon dla mniejszej ilości mieszanki. zapłon rozchodzi się z dwóch stron jednolicie. jeżeli chodzi o niezawodność to polemizowałbym. jak wspominałem odłączenie jednej świecy wpływa negatywnie na pracę silnika. jedynie co wydaje się rozsądne to większa odporność na zalanie itp. choć, i tak jak się zaleje to obydwie świece idą się gonić i nie dają iskry (wątpię aby tak błahy powód przemawiał za tym rozwiązaniem). a co do vlv to była carna ale gmole to takie zwykłe miała, jakie gmole som każdy widzi ;P
__________________
:O |
08.04.2009, 15:27 | #22 |
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: RYPIN
Posty: 16
Motocykl: RD04
Online: 9 godz 3 min 52 s
|
To ja powiem tak dla sprawdzenia można zdjąć fajkę z jednej ze swiec i odrazu motor zmieni charakterystyke pracy - ale i tak chodzi ładnie - tylko zaczyna drżeć/wibrować delikatnie. Każdy może sprawdzić sam bo świeca po lewej stronie jest porzecież dobrze dostepna.
Faktycznie zdublowane świece dają dobry efekt - czy był zamierzony czy nie. Przy XTZ 750 jak wypadnie 1 świeca to praktycznie koniec jazdy, na początku brak mocy i potworne drgania a potem z zimnego jest nie do odpalenia a jak sie uda to strzela aż miło. nie na darmo Afryka to falgowe/wzorcowe rozwiązanie motoryzacyjne. |
10.04.2009, 10:06 | #23 |
Administrator
|
Jest jeszcze mały plus , mając działające tylko po jednej zawsze da się wrócić.
Jako że AT została przewidziana do wypadów dalekiego zasięgu to zastosowanie 2 świec zdecydowanie jej w tym pomaga.
__________________
AT03 |
10.04.2009, 11:12 | #24 | |
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: RYPIN
Posty: 16
Motocykl: RD04
Online: 9 godz 3 min 52 s
|
Cytat:
Aby wrócić jak padną świece wystarczy wyminic te które są dobrze dostępne - a po 1 na cylinder jest dostępne bez koniczności rozbierania motocykla. za to 2 nastepne .... ja mam uspawany specjalny klucz oby rozbierać jak naj mniej a i tak trzeba wykonac niezłą gimnastykę z chłodnicą i zbiornikiem paliwa. |
|
15.04.2009, 15:40 | #25 |
Jaki świeży jaki świeży ??
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,732
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 tygodni 11 godz 51 min 59 s
|
Wiecie co mi to się te pojęcia za uboga / za bogata zawsze pierniczą bo nie wiem czy za uboga w paliwo czy za uboga w powietrze
__________________
Hubert |
15.04.2009, 15:52 | #26 |
Administrator
|
Uboga to za mało paliwa a za bogata to za dużo paliwa w stosunku do powietrza a konkretnie do optymalnego składu który zapewnia najlepsze spalanie mieszanki.
__________________
AT03 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Gilera rx Arizona 125 problem z iskra | fabrizio13 | Układ elektryczny i zapłonowy | 24 | 15.02.2013 19:41 |
Znikająca iskra w xlv750r | bioly2500 | Układ elektryczny i zapłonowy | 4 | 03.12.2011 00:26 |
Iskra, a raczej jej brak. | Robertbed | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 06.11.2009 00:13 |
co to jest? | Robertbed | Układ elektryczny i zapłonowy | 14 | 24.09.2008 11:21 |