Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.04.2009, 21:43   #21
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
No tak, większość z postów potwierdza, że chodzi raczej o kulturę pracy (tu honda rządzi) a nie o zawodność.
Pozdrawiam.
cały bajer polega na tym aby jak najrównomierniej zapalić jak najbardziej rozpyloną i jednolitą mieszankę. dwie świece polepszają tą równomierność bo każda ze świec ma do zainicjowania zapłon dla mniejszej ilości mieszanki. zapłon rozchodzi się z dwóch stron jednolicie. jeżeli chodzi o niezawodność to polemizowałbym. jak wspominałem odłączenie jednej świecy wpływa negatywnie na pracę silnika. jedynie co wydaje się rozsądne to większa odporność na zalanie itp. choć, i tak jak się zaleje to obydwie świece idą się gonić i nie dają iskry (wątpię aby tak błahy powód przemawiał za tym rozwiązaniem). a co do vlv to była carna ale gmole to takie zwykłe miała, jakie gmole som każdy widzi ;P
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.04.2009, 15:27   #22
ZJ78


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: RYPIN
Posty: 16
Motocykl: RD04
ZJ78 jest na dystyngowanej drodze
Online: 9 godz 3 min 52 s
Domyślnie

To ja powiem tak dla sprawdzenia można zdjąć fajkę z jednej ze swiec i odrazu motor zmieni charakterystyke pracy - ale i tak chodzi ładnie - tylko zaczyna drżeć/wibrować delikatnie. Każdy może sprawdzić sam bo świeca po lewej stronie jest porzecież dobrze dostepna.

Faktycznie zdublowane świece dają dobry efekt - czy był zamierzony czy nie. Przy XTZ 750 jak wypadnie 1 świeca to praktycznie koniec jazdy, na początku brak mocy i potworne drgania a potem z zimnego jest nie do odpalenia a jak sie uda to strzela aż miło.

nie na darmo Afryka to falgowe/wzorcowe rozwiązanie motoryzacyjne.
ZJ78 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2009, 10:06   #23
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Jest jeszcze mały plus , mając działające tylko po jednej zawsze da się wrócić.
Jako że AT została przewidziana do wypadów dalekiego zasięgu to zastosowanie 2 świec zdecydowanie jej w tym pomaga.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2009, 11:12   #24
ZJ78


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: RYPIN
Posty: 16
Motocykl: RD04
ZJ78 jest na dystyngowanej drodze
Online: 9 godz 3 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Jest jeszcze mały plus , mając działające tylko po jednej zawsze da się wrócić.
Jako że AT została przewidziana do wypadów dalekiego zasięgu to zastosowanie 2 świec zdecydowanie jej w tym pomaga.
I jeszcze jedna istotna sprawa:
Aby wrócić jak padną świece wystarczy wyminic te które są dobrze dostępne - a po 1 na cylinder jest dostępne bez koniczności rozbierania motocykla. za to 2 nastepne .... ja mam uspawany specjalny klucz oby rozbierać jak naj mniej a i tak trzeba wykonac niezłą gimnastykę z chłodnicą i zbiornikiem paliwa.
ZJ78 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.04.2009, 15:40   #25
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,732
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 51 min 59 s
Domyślnie

Wiecie co mi to się te pojęcia za uboga / za bogata zawsze pierniczą bo nie wiem czy za uboga w paliwo czy za uboga w powietrze
__________________
Hubert

hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.04.2009, 15:52   #26
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Uboga to za mało paliwa a za bogata to za dużo paliwa w stosunku do powietrza a konkretnie do optymalnego składu który zapewnia najlepsze spalanie mieszanki.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Gilera rx Arizona 125 problem z iskra fabrizio13 Układ elektryczny i zapłonowy 24 15.02.2013 19:41
Znikająca iskra w xlv750r bioly2500 Układ elektryczny i zapłonowy 4 03.12.2011 00:26
Iskra, a raczej jej brak. Robertbed Układ elektryczny i zapłonowy 3 06.11.2009 00:13
co to jest? Robertbed Układ elektryczny i zapłonowy 14 24.09.2008 11:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.