Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.12.2017, 15:19   #1
Skeeb


Zarejestrowany: Feb 2016
Miasto: Warszawa
Posty: 267
Motocykl: Inne moto
Przebieg: 77777
Skeeb jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 9 godz 33 s
Domyślnie Wymiana kabli wysokiego napięcia

Cześć,

Prolog
Jakiś czas temu od kabla wysokiego napięcia oddzieliła mi się fajka.
Kabel był zaśniedziały na końcu, skrócenie i zarobienie od nowa nie wchodziło w grę - był za krótki.
Nie mając na prowincji dostępu do fajek i kabla na metry, nie mówiąc już o zamówieniu części od Pana Hondy kupiłem co było, tj. kable Magneti Marelli do malucha. Obciąłem konektor od aparatu zapłonowego, wkręciłem końcówkę do modułu, po drugiej stronie zostawiłem oryginalnie oprawioną fajkę, nakręciłem na świecę nakrętkę SAE. Wymieniłem tylko ten jeden kabel. Działa.

Sedno
Przy okazji zimowego serwisu chcę wymienić wszystkie 4 kable i fajki, żeby było na tip top. Stąd - kilka pytań.

Jak dobrać fajki, zwłaszcza do tych świec montowanych "od góry", przez pokrywy zaworów? Na co, na jakie parametry zwrócić uwagę?
Jak dobrać kable? Te Magneti Marelli miały w środku zamiast rdzenia miedzianego splot jakichś białych, jedwabistych żyłek. Czy to się w ogóle nadaje?

Jak zabrać się do oprawiania świec na fajkach?
Coś szczególnego powinienem wiedzieć? Internet dostarcza sprzecznych informacji, niektórzy twierdzą, że kabel na metry+ fajka to druciarstwo.
Skeeb jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.12.2017, 16:18   #2
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,873
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 8 godz 1 min 48 s
Domyślnie

tu masz kody do fajek NGK.

http://africatwin.com.pl/archive/index.php/t-18773.html

bzdurami z sieci sie nie przejmuj. jak niby skladaja to w fabryce? dostaja cewke, fajke, kabel od kooperantow ( zaden z tych elementow nie jest produkowany przez Honde) i skladaja albo komus zlecaja.

silnik z AT ma 40 lat - to nie plucoserce z napedem jonowym niektorzy maja jakis taki dziwny okultystyczno-magiczny stosunek do mechanizmow.

p.s. przy fajkach poza srednica swiecy istotny jest jej opor. zwroc na to uwage.
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 22.12.2017 o 16:34
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.01.2018, 00:53   #3
Skeeb


Zarejestrowany: Feb 2016
Miasto: Warszawa
Posty: 267
Motocykl: Inne moto
Przebieg: 77777
Skeeb jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 9 godz 33 s
Domyślnie

@Szynszyll dzięki. Słabo szukałem.

Dla leniwych wyciągam ściągawkę
2 x NGK SD05F
2 x NGK VD05FMH


Mój stosunek można nazywać okultystyczno-magicznym , od podszewki to jest brak wiedzy oraz doświadczenia. Pod naporem fachowych argumentów nie trwam za długo w błędzie i szybko się nawracam.
Pzdr!
Skeeb jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
kable swieca zaplon

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pytanie wysokiego w sprawie NAT Kondu Gadżety / wyposażenie 15 13.10.2017 15:33
Dla wysokiego biesu Ciuch Afrykańczyka 17 15.10.2012 01:25
problemy po wymianie kabli pradnicy szynszyll Układ elektryczny i zapłonowy 9 27.07.2010 10:41


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.