Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.01.2020, 08:21   #1
konrade
 
konrade's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2018
Posty: 110
Motocykl: RD07
konrade jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 1 godz 22 min 49 s
Domyślnie RD07 a 130/80 17 65Q z tylu

Rzucam temat pod rozkmine tutaj, bo na fb byl niewielki odzew.
Zajaralem sie jak szczerbaty na suchary na Motoza Tractionator Adventure, ale niestety nie robia i nie beda robic (pytalem) w rozmiarze RD07. Albo 130/80 albo 150/70.

Teoretycznie wedlug producenta 130/80/17 jest idealnie skrojone na felge 3.00 z tylu, natomiast obawiam sie troche indeksu nosnosci obnizonego, bo 65 daje 290kg obciazenia w stosunku do 325kg w seryjnej 69ce.

Co myslicie? Ktos przerabial taki temat? W ostatecznosci wrzuce na przod Motoza a na tyl pojdzie jakis Wild albo AX41, ale kurde no korci mnie komplet Motozow
konrade jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2020, 08:55   #2
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

To jest dopuszczalne obciążenie na oś. Niech afryka ma to 240kg + kierownik ubrany z zapasem ze 100kg + 40kg (3 kufry alu spokojnie mogą mieć z 15-20, drugie 20 wkład) to w sumie masz 380kg. Na oś wychodzi 190kg. Na oponie masz 290kg lub 325kg.
Wydaje mi się, że przednia opona ma mniejszy indeks niż tylna, a masa motocykla powinna być mniej więcej rozłożona na przód i tył w stanie spoczenku na 50/50?
Problem pojawia się jak nagle przyspieszasz lub nagle hamujesz, wtedy przemieszcza się środek ciężkości. Podczas przyśpieszania tylna opona dostaje w dupę, jak hamujesz to przednia. Jak nagle zawieszenie dostanie strzała, to pewnie chwilowe obciążenie na oś robi się o wiele większe niż dopuszczalne.

Opony i tak powinny być robione z zapasem, a nie tak że po przekroczeniu indeksu prędkości lub nośności o 5% na 10 sekund opona nagle ulega zniszczeniu w czaise jazdy. Ja bym ubrał taką oponę jakbym jeździł solo i miał miękki bagaż. Na pewno przy okazji warto by było zaopatrzyć się w pompkę i dbać o odpowiednie ciśnienie, aby nie pogarszać warunków życiowych opony podczas zwiększonego stresu.

Generalnie na takie pytania wypływające na bezpieczeństwo Twoje i możliwe, że Twojego pasażera powinieneś odpowiedzieć sobie sam. Nikt nie chce mieć nikogo na sumieniu przez swoje posty na forum

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2020, 09:04   #3
konrade
 
konrade's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2018
Posty: 110
Motocykl: RD07
konrade jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 1 godz 22 min 49 s
Domyślnie

jasne, to jest wiadome. nie chodzi mi tu o to, zeby mi ktos powiedzial zrob tak czy tak i bedzie dobrze, bardziej czy ktos testowal taka opcje i moze sie o niej wypowiedziec.

Staram sie bardzo znalezc punkt zaczepienia, ze taki set ma sens w ogole Bo biorac pod uwage jeszcze, ze moto mam zarejestrowane w niemczech to na takiej konfiguracji nie przejdzie mi przegladu i przy pierwszej kontroli drogowej strace dowod

A pewnie skonczy sie na klasycznym TKC/E09
konrade jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2020, 09:46   #4
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Ja na afryce przejeździłem kilka sezonów na Karoo 3 i w sumie polecam, ale super doświadczenia z gumami nie mam.
Jeździłem z plecakiem, z kuframi alu a potem na miękko i dla mnie było ok. Zero przygód w deszczu, przy niskich temperaturach... . Karoo zakładali chyba na GS1200, więc indeksy powinny być ok.
Kapeć z tyłu zmieniałem co roku, wytrzymywał z 6kkm. Plus taki, że kupowałem zawsze oponę 3 letnią za około 250zł i zużywałem ją w rok.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2020, 09:55   #5
konrade
 
konrade's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2018
Posty: 110
Motocykl: RD07
konrade jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 1 godz 22 min 49 s
Domyślnie

bylem na wyjezdzie z chlopem, ktory mial w 790R Adv od nowosci Karoo 3 i co prawda mial je juz grubo zjechane, ale ja na k60 w afrze duzo lepiej sobie w terenie radzilem niz on
ja generalnei z k60 jestem zadowolony jako z opony na codzien, natomiast chcialbym cos co bedzie jednak lepiej robilo w terenie.
konrade jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.