![]() |
#21 |
![]() |
![]()
No właśnie w nowej NAT 1100 jest dużo gorzej z wyłączaniem tego tałatajstwa. Wszystko trzeba z tableta, a czasem te opcje są w konkretnych ekranach i bywają trudno dostępne. Można co prawda przypisać dowolną funkcję do specjalnego guzika, ale jedną. A masz trakcję, abs, wheelie control no i G w DCT. Są tryby predefiniowane i dwa użytkownika, ale one tylko dotyczą charakterystyki reakcji manetki (ride by wire). Nie da się zdefiniować trybu z wyłączonymi wszystkimi elektronicznymi przeszkadzaczami.
W „starej” 1000L miałem opanowaną sekwencję startową z zamkniętymi oczami i luz. W nowej nie jest tak łatwo - to co opisywałem wcześniej, to właśnie zapomniałem, że jest coś takiego jak wheelie control (na wyświetlaczu oznaczone jako „W”). Generalnie ten UX w tym tablecie jest rodem z Windows 3.1 (nie 3.0 bo już się nie zawiesza 😀 ![]() 1100L to bardzo fajny motocykl, ale raczej na asfaltowe winkle. Przykłady? Parametry nie zmienia się naciskając okrągłe wskaźniki na dole ekranu tylko w jednej z 4 zakładek z lewej. Jak chcesz śledzić spalanie (zakładka 3 to najpierw musisz się przełączyć na 4). Poziom kontroli trakcji (kółko z literą T) zmieniasz strzałkami przy HSTC (lub fizycznymi guzikami, lewa ręką po uprzednim podświetleniu HSTC 🤣 ![]() ALE - tak sobie możesz przełączać poziomy trakcji od 1 do 7 w kółko i jej nie wyłączysz. Żeby ustawić HSTC na 0, trzeba przejść najpierw na 1, a potem dłużej przytrzymać strzałkę w lewo. Wszystko to tylko na postoju bo w ruchu tablet nie reaguje na dotyk... Legenda: ABS RR - abs tylnego koła. Dlaczego RR nie mam pojęcia 😳. HSTC = T W = Wheelie Control. Dobrze, że nie WC. G = punkt G DCT. ![]() Kolejny HIT: P to szybkość reakcji na odkręcanie manetki (dla mnie praktycznie niezauważalne), ale im wyższy poziom (wyższa cyfra i liczba niebieskich pól) tym reakcja słabsza czyli trochę nieintuicyjne. Oczywiście poziom P ustawia się zupełnie gdzie indziej. EB to Engine Braking i tez działa odwrotnie niż logika nakazuje. No i wreszcie - jak już doklikasz się do ABS RR, to... ![]() Pomimo, że 1. Jestem gadżeciarzem i lubię tablety 2. Pochodzę z epoki Win3.1 3. Z wyszktałcenia IT 4. Afryka to mój ulubiony motór, i druga już NAT... ...to nie rozumiem jak można było to tak spieprzyć. 😀 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
![]()
Dzięki za wyjaśnienie. Utwierdziłem się w przekonaniu że bym tego nie chciał.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Ruda Śląska
Posty: 180
Motocykl: CRF 1100
![]() Online: 4 dni 2 godz 6 min 15 s
|
![]()
Może jest szansa na jakiś update tego softu który by trochę od komplikował menu.
pozdrawiam Marcin Jan
__________________
Pozdrawiam Marcin Jan Mistrz prostej spod świateł |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
![]() |
![]()
Aż nie chce mi się Kristoch wierzyć. Bardzo mocno chodzi za mną 1100L ze względu na DCT. Jednak jeszcze się âpomęczęâ ze dwa sezony na europejskiej myśli technicznej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
![]() |
![]()
Pewnie. Ten tablet nie jest niczym innym jak interface-em między szyną CAN i człekiem.
Tylko ktoś, kto potrafił tak skomplikować prostą rzecz, może nie wpaść na pomysł, że można inaczej. Poza tym Pan Honda już wydał na to pieniądze... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
![]() Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Ballynahinch (Irlandia Płn) / Częstochowa
Posty: 630
Motocykl: CRF1100L AS
Przebieg: 7500 km
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 23 godz 35 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
![]() |
![]() Cytat:
Ja jeździłem tą NAT kilka razy na jazdy próbne i te absurdy zauważyłem dopiero jak musiałem wykonać konkretne zadanie. Wcześniej nie przyszło mi do głowy, że to takie skomplikowane. Weź NAT na jazdę i spróbuj wyłączyć wszystko. Lub zapraszam do mnie - może ja jestem nieogar kompletny. 😀 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
![]() |
![]() Cytat:
Dobra, ostatni komentarz mój bo chyba defetyzm szerzę 😉: Strzałka ma 1x1 cm. I takich kliknięć trzeba kilka zrobić by wszystko wyłączyć. Wszystko w momencie, gdy ledwie utrzymuję moto na stromym podjeździe bo zapomniałem to zrobić wcześniej. Jakaś Albania, 35 st C, pot zalewa oczy, a rękawice są brudne od ziemi po wcześniejszym podnoszeniu moto. I generalnie już więcej jej nie podniosę. To scenariusz, który nie spotkał mnie na nowej NAT 1100, ale na starej wielokrotnie. I nie chce mi się go testować. Jeżdżę nią po asfalcie. Ale to ja - nie chcę nikogo zniechęcać. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
![]() |
![]()
Z tego co przed chwilaą doczytałem, to trzeba wyłączyć TC i WC aby mieć z tym spokój. Ma to sens tylko trzeba o tym wiedzieć
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tags |
wheelie , wheelie crf , wheelie nat |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
AT zgasła podczas jazdy. | ziutek2002 | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 04.09.2023 21:06 |
gasnie podczas jazdy | temek | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 5 | 08.06.2011 18:39 |