|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13.11.2021, 09:33 | #1 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 18 godz 39 min 54 s
|
Wtyczka, prośba do użytkowników DCT
Cześć ,składam motor po geometrii ramy i się zamotałem . Sześciopinowa wtyczka żeńska ,na krótkim przewodzie w okolicach silnika od biegów. Wychodzi z wiązki która idzie do regulatora napięcia z siwym wtykiem . Ma być nie podłączona ? Może ktoś zerknąć u siebie ?
Dzięki. |
13.11.2021, 11:58 | #2 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
A może coś konkretniej: jaki motocykl i który rocznik? Bo tak to zgadywanka. A i od 2016 się trochę w CRF pozmieniało...
|
13.11.2021, 18:13 | #3 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 18 godz 39 min 54 s
|
przepraszam ,Crf1000 z DCT z 2018r.Pięć przewodów :
-żółty -żółto /czerwony -czarny -biały -biały wtyczka żeńska ,brak w pobliżu męskiego odpowiednika ,albo ja nie widze . Nie ma zaślepki ,więc nie wiem czy szukać przewodu ,czy poprostu zaślepka się gdzieś zapodziała . Mógłby ktos zerknąć u siebie ? |
14.11.2021, 01:53 | #4 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Zerkałem w moją serwisówkę do modelu 2016-2017 i jedyne co jako tako pasuje to wtyczka do czujnika wału korbowego (CKP) i czujnika ciśnienia oleju (EOP). Ma 5 przewodów tyle, że kolory przewodów nie wszystkie się zgadzają
Tyle, że moja to 2017 DCT więc model z poprzednimi "zegarami" dlatego i wiązki może są zmodyfikowane. Może ktoś ma serwisówkę do modelu po lifcie (czyli od 2018) i będzie mógł pomóc. |
14.11.2021, 06:31 | #5 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 18 godz 39 min 54 s
|
No właśnie ,potrzebny schemat od 2018 r.,ja widziałem już ten starszy schemat. Problem polega na tym , że nie wszystko odpinałem ja ,motor pojechał do naprawy z nie odczepioną główna wiązka el. ,tam był potem wyjmowany silnik ,wkładany itd. To co ja zdemontowałem w chacie wszystko mi się zgodziło teraz przy montażu ,tylko ta wtyczka to zagadka .
|
19.11.2021, 20:22 | #6 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 18 godz 39 min 54 s
|
@nabrU miałeś rację ,to ta wtyczka ,znalazłem u ruskich troche diagramów 2018 i service manuala Haynesa . Mam inny problem ,motor prawie złożony ,złożony do stanu ,że powinien odpalić i nie odpala .Pozalewane płyny ,złącza sprawdzane kilkakrotnie , rozrusznik kręci ,przepustnice działają ,pompe paliwową słychać (potem ,jak już któryś raz odłanczałem zbiornik jest paliwo przy wtryskach), żadnych błędów na wyświetlaczu ,stopka złożona (wymieniałem czujnik na nowy ) , kluczyk się paruje i chujnia ,nie ma iskry .Powykręcałem wszystkie świece ,wyjąłem cały moduł zapłonowy na wierzch na próby ,nie ma iskry .Motor leżał dość poważnie na prawej stronie ,tam miałem największe uszkodzenia .Pytanie w zwiazku z tym .Czy mogło się coś uszkodzić w prawym przełączniku na kierze ,wygląda na niedotknięty .
Może ktoś ma jakis pomysł gdzie szukać iskry ,pewnie się skończy w ASO czego bym nie chciał . |
19.11.2021, 20:43 | #7 |
Czujnik wywrotu jest ok.?
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
24.11.2021, 20:29 | #8 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 18 godz 39 min 54 s
|
No właśnie ,był odwrotnie zamontowany ,montowałem nowy leflektor i nie zwróciłem uwagi na kierunek.Motor odpala. Mam inny problem ,do momentu kiedy nie udawało mi się odpalić silnika lampka kontrolna MIL gasła po tych 3-4 s ,wydawało się wszystko ok ,teraz mam problem ze skrzynią DCT.Po przekręceniu kluczyka na zapłon MIL już nie gaśnie ,skrzynia pokazuje, że jest na N ,ale po uruchomieniu ginie N ,pojawia się ten migający poziomy "-" . Czujniki napewno popodłanczane dobrze ,cała instalacja el. raczej też ,tu akurat cięzko sie pomylić ,zrobiłem babola z tym czujnikiem wywrotu ,ale reszta wydaje się ok.
Jak udało mi się odpalic silnik nie był spięty z tylnym kołem łańcuchem ,wyświetlacz pokazywał kilkanaści km prędkość,nie miał żadnego oporu tylnego koła ,może przez to cos się zblokowało ? ,czujnik abs tylnego koła stał ,silnik działał ,co myślicie ? Wymieniałem też na nowy czujnik stopki bocznej .Motocykl przy otwartej stopce nie gaśnie .Nie da się tego czujnika zamontować źle ,jest tylko jedna pozycja żeby bolczyk czujnika wszedł w otwór w stopce + śruba . Próby zresetowania sterownika skrzyni tez nic nie dają ,mówie o tej procedurze :zapłon D N D itd. Co jeszcze można garażowym sposobem sprawdzić ,Aso zostawie na koniec ,jak już wszystko zawiedzie he he. |
24.11.2021, 20:39 | #9 |
Próbowałeś włączyć D, jeździć ? Ten " - " znak wyświetla się u mnie jak zgaszę silnik na biegu wyłącznikiem pompy/zapłonu. Po załączeniu pompy/zapłonu przełącza się na N.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
25.11.2021, 12:27 | #10 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 18 godz 39 min 54 s
|
Motor jeszcze się nie nadaje do jeżdżenia , cały zadupek nie złożony .Próbowałem poprzepuchać do przodu /tyłu na ile pozwala miejsce w garażu.Martwi mnie ta skrzynia .Nie da się załączyć D .Po uruchomieniu silnika od razu przechodzi z N na migający - , i ten nie gasnący check engine.Nie wiem coś sie zablokowało ,albo coś uszkodzone .Motor leżał po uderzeniu w auto ,wyjechał mi typ na lewoskręt , a ja go wyprzedzałem,nawet nie miałem czasu hamować.Zmierzam do tego ,że najbardziej ucierpiał prawy przód,ale już naprzykład silnik nie ,nawet ryski ,zbiornik nie .Z prawej strony są te rózne czujniki od DCT ,z prawej jest na kierze jest ten cały zespół przełaczników,choć ten przełacznik z drugiej strony wydaje sie nie dotknięty . Nie wiem ,pojechał bym do ASO ,ale odemnie wszędzie daleko i tak zwlekam i szukam .
Nie wiem też dlaczego wysunięcie bocznej stopki nie gasi silnika ,czy to przez błędy gdzieś w sterowniku .Dorwałem tego manuala Haynesa ,będe jeszcze patrzał. Jakby ktoś potrzebował to na ruskim forum http://africamoto.ru można pobrac i diagramy el. i jest ten manual Haynes z afykami 2018 i 2019 . Jak ktoś szuka części to na webike.net/pl z japonii jest kupa Oem do hondy .Pisze bo jestem na etapie dokupywania przy odbudowie zadna reklama , sam sie naszukałem. Wysyłaja Fedexem za około 90 pl do nas ,trwa to tydzień i potem Fedex przysyła fakture do opłacenia VAT ,ale to i tak sie opłaci . Świeca irydowa 5 dych w sklepie . itd |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przypalona wtyczka | hero | Układ elektryczny i zapłonowy | 53 | 26.07.2021 23:01 |
Latająca wtyczka RD04 | Ronin78 | Układ elektryczny i zapłonowy | 4 | 19.06.2020 18:24 |
Wtyczka reglera | MaRP | Układ elektryczny i zapłonowy | 163 | 06.03.2014 13:39 |
Wtyczka do pompy potrzebna | sambor1965 | Uklad paliwowy i wydechowy | 2 | 22.09.2010 00:11 |