|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
22.04.2024, 00:37 | #11 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Cytat:
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J300 |
|
22.04.2024, 06:47 | #12 |
Administrator
|
Co to znaczy "W30, to nie zalecenie, tylko minimum wymagane" czy w końcu producent przewidział konkretne oleje czy każdy może lać co mu się podoba bo z tego co czytam to chyba tak wielu robi.
Punkty smarne silnika , pompa oleju , przepustowości filtra i całej magistrali łącznie z jej średnicami i wydajnością ciśnieniową ...to wszystko jest policzone pod konkretne oleje , pomijam szczególne/celowe działania by silnik szybciej się zużył. Zastosowanie zbyt gęstego oleju do układu obliczonego na rzadki olej poskutkuje tym że go mniej dotrze do punktów smarnych a przy niskich temperaturach doleci zdecydowanie później. To że jak już się tam znajdzie to utrzyma grubszy film olejowy to inna sprawa. O ile zmiana np z W30 na W40 dla lepszego smarowania w cieple nie budzi jeszcze wątpliwości ale dowolne manipulacje już tak. To jak to jest do CRFki producent coś przewidział czy co kto lubi lub obejrzy w internecie? Dla przypomnienia cyfry po W oznaczają czas spłynięcia oleju w temp 100* także jest spora różnica między 30 a np 50 mimo że jest gorący.
__________________
AT03 |
22.04.2024, 22:31 | #13 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 238
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Online: 1 tydzień 20 godz 51 min 12 s
|
Panowie, nic mi się nie pochrzaniło i nie mam ochoty nikogo pouczać, ale ja na Waszym miejscu przygotowałbym się merytorycznie. Pierwsza liczba oznacza płynność/lepkość w 40*C. Litera W znaczy tyle co winter, czyli olej wielo-sezonowy (o odpowiednio dużym index-ie lepkości). Natomiast liczba po literze pokazuje grupę klasyfikacyjną lepkości/płynności w 100*C. Pierwotna klasyfikacja, to : oleje zimowe SAE 10, 20 i 30 - letnie SAE40-70. Omawiany przykład 10W30 to olej wielosezonowy, "na zimno jest olejem SAE10, a temp. 100*C olejem z grupy SAE30. Po za tym, trzeba wiedzieć, że oleje o tych samych oznaczeniach potrafią się bardzo różnić w parametrach mierzalnych (pomijając parametry de facto), dlatego najistotniejszy jest ... producent.
Dzieju, ja piszę w tematach przerobionych osobiście, czyli z doświadczenia własnego, a także kumpli po fachu. W budowie silników najbardziej na przestrzeni lat zmieniły się materiały, a właściwie ich obróbka (mam na myśli pojazdy cywilne), dlatego magistrala olejowe w nowej Afryce zasadniczo nie różni się od starej. Pasowanie samej pompy jest standardowe i chłodnice oleju też. Na pewno szybkość docierania do ostatniego węzła ma znaczenie, ale tylko przy zimnym starcie, a motór to nie taksówka, gdzie dryndzioż dla oszczędności paliwa rusza prawie na biegu wielokrotnie w ciągu dnia. Na koniec : każdy wierzy w co chce. Ja wierzę, że stare sprzęty przeżyją nowe bo producenci kombinują, jak zachować ruch w interesie, o czym pisalem już. I tyle. |
12.06.2024, 12:44 | #14 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 27 min 6 s
|
mam prawie 140.000km nic nie ubywa od wymiany do wymiany,
jeżeli chodzi o dyskusje jakiego oleju bierze "najwięcej" to dodam od siebie, że z doświadczenia kilkudziesięciu motocykli jakie posiadałem ale i nie tylko moich... motocykle które brały olej - brały każdy zalany olej i tyle w temacie wg. mnie. |
12.06.2024, 13:04 | #15 |
Nic nie bierze, 10w40 zwykły syntetyk, nie najdroższy.
Z doświadczenia motocykla który brał sporo oleju, im mniej było tym mniej brał. Im szybciej się jeździło i na wyższych obrotach to też zużycie wzrastało.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
12.06.2024, 13:09 | #16 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
|
Panowie Wy chyba macie litrówki a mowa o 1100. Moja litrówka tez oleju nie brała. Nie pierwszy raz słyszę że 1100 łyka oleum i to nie mało i wcale nie przy pałowaniu.
|
12.06.2024, 13:14 | #17 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 27 min 6 s
|
Cytat:
Silniki 1100 to już jednorazowe rozwiązanie, jak coś uszkodzi tą powłokę to cały blok silnika na szrot, naprawa nieopłacalna wymiana bloku także. |
|
Wczoraj, 12:46 | #18 |
Zarejestrowany: Jan 2024
Posty: 1
Motocykl: CRF1100
Online: 1 godz 36 min 37 s
|
Cześć Panowie, może goopie pytanie, ale w temacie z olejem Czy w Afryce 1100 jest sucha miska olejowa? Byłem przekonany że tak, ale ostatnio w serwisie pan powiedział mi, że nie ma suchej miski w 1100. Kurde, zgłupiałem. Wiec jak to jest z tym? Przecież nawet w instrukcji obsłuhi, aby sprawdzic poziom oleju jest napisane, żeby na jakies 3 min uruchomić silnik, czyli typowo jak przy suchych miskach olejowych, zgadza sie?
|
Wczoraj, 13:20 | #19 |
IMO nie ma suchej miski.
Co do sprawdzania poziomu oleju to trzeba brać różnicę w poziomie na ciepłym i zimnym.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
Wczoraj, 14:09 | #20 | |
Administrator
|
Cytat:
Kupowanie takiego zjeżdżonego lub powiedzmy z przebiegam konkretnymi to loteria z opcją kupienia następnego silnika.....z jakimś może mniejszym przebiegiem. Czasy napraw mijają bezpowrotnie. Wychodzi na to że np takie 150 tyskm czy więcej to już może być wątpliwa okazja a może być spore ryzyko. Co daje kalkulacje cena motocykla minus koszt silnika gdy się gorzej trafi. Ceny tych motocykli realnie powinny lecieć szybko w dół z przebiegiem. Tak , tak , w internecie padają magiczne przebiegi Ale co tam, każdy wydaje swoją kasę.
__________________
AT03 |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
CRF 1100 klocki na tył? | Aron | Hamulce, kola, opony | 6 | 22.08.2022 09:57 |