![]() |
![]()
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#31 |
![]() |
![]()
A w oleje LongLife też wierzysz ? Nie będę się podpierał swoim stażem, ale podam taki przykład. Zdarzyło mi się parę razy kupić bajki zza wielkiej wody. Jednym z warunków postawionych kumplowi, który wyszukał mi sprzęt było, żeby był komplet papierów i kluczyków co wtedy (lata-80/90-te) nie było normą, ale mówiło jak moto było traktowane. I wtedy (nie wiem, jak teraz) w instrukcjach obsługi można było wyczytać to, co napisałem. Przez wiele lat próbowałem dociec o co konkretnie chodzi i dopiero pewna kobieta, wykształcony chemik, pracująca w laboratorium przemysłowym nad środkami smarnymi powiedziała mi co jest powodem degradacji i jak należy postępować, żeby wyhamować ten proces. Dzisiaj być może w necie można znaleźć wiedzę na ten temat, ale wtedy nie było takich możliwości. Po za tym, myślę, że w materiałach technicznych wymienionych przez Ciebie firm powinny być takie informacje, bo w dobrych firmach tak się robi (np. RP podaje, że gwarantuje zachowanie bezpiecznych parametrów do przebiegu 6500 mil). Podobnie kwestie przechowywania. Przyspieszony proces degradacji zaczyna się i postępuje bez względu na warunki od momentu pierwszego nagrzania się. Innymi słowy : olej cały czas używany po roku czasu ma podobne "zużycie", jak taki co zalega nie używany w silniku i nawet jeśli wygląda dobrze, to po krótkim czasie używania traci ponad 50% zadanych parametrów. Pośrednio świadczą o tym depozyty, które odkładają się na dnie silnika po dłuższym staniu - zawsze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
![]() |
![]()
Czy dla osoby "zimujacej" motocykl nie jest lepiej spuścić stary olej i nie wlewać nowego?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Leśna Dzicz
Posty: 606
Motocykl: KTM R
Przebieg: jest
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 9 godz 17 min 5 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Ale mam podobne przemyślenia ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2023
Posty: 103
Motocykl: Transalp 650 RD11
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 23 godz 18 min 5 s
|
![]()
Wymieniam zawsze w zimie - bo mam wtedy więcej czasu i robię przygotowanie do następnego sezonu.
Nie wiem jakie są zalecenia, nie znam się na olejach ale na chłopski rozum - lepiej wymienić stary, zanieczyszczony olej, by zanieczyszczenia nie osiadły w silniku z powodu długiego bezruchu. Późniejsze nagrzanie do wymiany może tych złogów nie ruszyć. Padł argument o degradacji niewygrzewanego oleju. Czy jeśli wymienię tylko to olej w silniku będzie się i tak degradował w stosunku do takiego przechowywanego w bańce? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
![]() |
![]()
Jarczoq
![]() Jedyne co to po prostu rozbawiła mnie ta forma w której podałeś dokładne czasy ![]() Gdybym miał czas i ochotę na wymianę oleju to robiłbym to po sezonie, po jeździe tak aby zleciał cały syf łącznie ze złogami które się tworzą jak moto długo stoi i po sprawdzeniu że jest ciśnienie moto zgasił i nie odpalał do wiosny - do jazdy. Trochę to wszystko jest dzieleniem włosa na cztery jednak ![]() Z wygrzaniem oleju jest tak że jednak trzeba się jakoś pozbyć wody z przedmuchow a one zawsze są i będą się kondensować. Jak się odpali tylko do zgaśnięcia lampki to raczej nie ma co się martwić. To nie apteka. Życzę każdemu aby wymieniał olej dwa razy w sezonie. Ze względu na przebieg.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
![]()
Ja zawsze wymieniam przed sezonem, ale jak tak czytam ten wątek to już mam wątpliwości.
Czyli odpalenie na wiosnę i nagrzanie przed wymianą, do duży błąd w związku z kondensacja wody. Dodam że garaż mam ciepły zimą. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() |
![]()
Zmieniając przed czy po zimie i tak nie starczy wam życia żeby zajeździć ten silnik
![]()
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
![]() |
![]()
Ja już dwa razy zmieniałem oliwę w tym sezonie i już prawie trzeci jest czas ale u mnie co 7-8 km obslugi są. A co do zimy to stoi na czym zagasiłem 3 -4 m-ce
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
![]() |
![]()
Nie napisałem, żeby odpalić i zgasić. Takie krótkotrwałe grzanie silnika, nie doprowadzając do temperatury pracy powoduje wytrącanie kwaśnych odczynów. Dopiero wysoka temperatura powoduje minimalizację tego zjawiska. Ale co tam...róbtacochceta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
CRF 1100 klocki na tył? | Aron | Hamulce, kola, opony | 6 | 22.08.2022 09:57 |