Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Honda - inna niż AT & NAT

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary Dzisiaj, 07:16   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,732
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 dzień 13 godz 6 min 19 s
Domyślnie Devilka 650

Wczoraj miałem okazję zrobić jakieś 50km devilką z 2002 roku , 53000km .
Do wczoraj też traktowałem ją jako taką mydelniczkę bez wyrazu która pewnie tak sobie jeździ. Ależ to był błąd.
O wyglądzie nie ma co dyskutować bo każdy ocenia po swojemu.
Ktoś powie że po co te boczne kuferki wbudowane , non stop jeżdżę z centralnym który zabiera 5km/h z Vmax tutaj mamy opływowe boczne to i centralka na co dzień niepotrzebna.
No dobra wsiadam , opisywać że silniczek bardzo ładnie pracował nie będę w końcu przebieg 53tyskm to na dotarciu.
Pozycja wygodna choć lekko do przodu ale niedokuczliwa w żadnym razie.
Dzięki podnóżkom lekko do tyłu kąty tułów/udo i podudzie zostają podobne jak na Afryce tylko całość lekko do przodu. Po np dołożeniu podwyższenia kierownicy z 4-5cm likwidujemy pochylenie i jest jeszcze fajniej.
Ruszam , żadnych luzów na wale bo że w silniku to wiadomo.
Wyważenie tak dobre że mnie mocno zaskoczyło i na postoju( do tego kanapa nisko) i w czasie jazdy, Można odnieść wrażenie że to nie 230kg tylko co najwyżej ze 180.
Podjeżdżając pod skrzyżowania mogłem się toczyć 0.5-1 km/h bez podpierania....czy honda zamontowała system żyroskopowy utrzymywania równowagi?....no chyba tego jeszcze nikt nie robi.....a tu działa, no cuda jakieś.
No to trochę szybciej , przy 100km/h jest 4100 obr , no to jadę , 120,140 ,160 a one ciągle idzie, miała twardawe opony które się jeszcze nie rozgrzały to 165 nie przekraczałem , drgały leciutko ale spokojnie można taką utrzymywać a do czerwonego pola jeszcze sporo.
Prędkość 140 można uznać za leniwą turystyczną.
Seryjna szyba plus mały deflektorek robiły znakomitą robotę , żadnych wiatrów , można z otwartą szybą kasku jeździć przy każdej prędkości , dołożone nakładki do czachy rozbijają wiatr i na ręce też nie dmucha.
Opływowość motocykla wcina się w powietrze cicho i skutecznie.
Gdyby nie opony to sprawdził bym te fabryczne 180km/h , w zakręty ładnie się składa.
Zjeżdżam na boczne asfalty , mniej równe czasem jakaś łata , to motocykl szosowy to i nierówności trochę gorzej wybiera niż Afryka ale nie ma się co czepiać , wchodzę dynamicznie w zakręt idzie stabilnie mimo że nie jest bardzo równo zerkam a tu 120 . Dajcie mi miękkie gumy to spróbuję ślizgi poprzycierać
Znowu miłe zaskoczenie bo myślałem że będzie sporo słabiej.
No dobra nie wytrzymał bym nie zjeżdżając z asfaltu , jest jakaś gruntówka trochę dziur , ubita.
Te mniejsze wybiera normalnie , idzie stabilnie , masy nie czuć, przy większej prędkości i ciut większych dziurach trochę twardo , ale to nadal motocykl szosowy.
Wracam na cienkie boczne asfalty miałem odstawić motocykl ale tak się fajnie jedzie że jeszcze kawałek....pojechałem.
Generalnie Devilka zaskoczyła mnie pod wieloma względami bardziej niz mogłem sobie to wyobrażać.
Nieodczuwalna masa, niskość , pozycja , osłona przed wiatrem , prędkość podróżna , trzymanie drogi na nierównościach ......ma tylko jeden minus lusterka.
Żeby go zlikwidować wystarczy je przedłużyć i podnieć do góry by ręka częściowo nie zasłaniała.
To naprawdę bardzo fajny turystyk do robienia każdej odległości a do tego tak poręczny że i codziennie wszędzie też się spisze.
Nasunęło mi się porównanie do europy 1100 i 1300 bo Devilka je przypomina w mniejszym rozmiarze.
Moim zdaniem całkowicie je detronizuje , miałem okazję i na 1100 i na 1300 , dobrze jadą , do dalszej autostradowej turystyki wygodne ale po kiego grzyba ładować się w mastodonta 315 kg kiedy taką Devilką można zrobić to samo mając niemal 100kg mniej.
Różnica prędkości ? Jak często i jak długo turystykiem jedziemy 200km/h?
40 parę KM różnicy , a ile ich potrzeba zmarnować na te blisko 100kg nadwagi w europie.
No nie spina mi się to zupełnie zdecydowanie bym wybrał do latania po asfaltach Devilkę zamiast krowiastych europ czy innych klocków.
Tak jak wspomniałem bardzo mocno pozytywnie mnie Devilka zaskoczyła daje bardzo dużo za małe pieniądze i zwyczajnie w ogólnym rozrachunku spuszcza lanie wielu wychwalanym motocyklom i to porządnie.
Tak to widzę ale każdy ma swoje zdanie.
Nawiążę tylko jeszcze do rozmowy w innym temacie gdzie padały oceny masy motocykla na podstawie tego co na papierze napisała fabryka.
Zamiast bredzić że motocykl waży tyle i tyle kg i na tej postawie określać jego walory po prostu zróbcie sobie przejażdżkę zamiast czytać co napisali.
Taka myśl też mi przebiegła podczas przejażdżki.
Szkoda tylko że jazda trwała zbyt krótko ale za to wyrobiła mi zdanie.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 09:24   #2
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,412
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 16 min 2 s
Domyślnie

650 miałem i miło wspominam. Rumunia, Chorwacja ,Serbia, bih, Słowenia. Padła pompa paliwa ale przeszedłem na grawitację i pojechałem dalej. Bardzo dobre moto.
Moja miała wyższą szybę, osłony stop i deflektory na lustrach. W deszczu było naprawdę spoko. Zacne moto.
Te 140 na autostradzie to raczej górne rejestry możliwości ale nie znaczy że moto nie utrzyma tej prędkości i dzień cały.
W normalnej turystycznej jeździe bocznymi drogami mocy nigdy nie brakowało.
Spalanie 90-100 4.2l

Fajną opcją jest ntv700. Chciałbym się kiedyś tym kajtnac dla pojęcia.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg IMG_8145.jpg (241.3 KB, 2 wyświetleń)
Typ pliku: jpg IMG_8038.jpg (363.0 KB, 2 wyświetleń)
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 11:20   #3
Darek210
 
Darek210's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: mazowieckie
Posty: 107
Motocykl: TA600, NT650V
Darek210 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 21 godz 27 min 55 s
Domyślnie

Miałem i mam do dziś 650 - tkę. Zacny sprzęcik i mocno nie doceniany. Przyśpiesza, hamuje ( i to jak !!!! ). Praktycznie bezawaryjny. No może pompa paliwa i regulator napięcia lubi przyciągnąć uwagę Jak widać może dzielnie służyć jako terenówka niemalże na równi z nowoczesną siostrą
Też mam chęć na 700-tkę, choć na chwilę. Nie miałem okazji sprawdzić jak się taka sprawuje.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg NTV i CRF.jpg (181.9 KB, 1 wyświetleń)
Typ pliku: jpg NTW Dino.jpg (451.1 KB, 1 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Darek210 : Dzisiaj o 11:34 Powód: dodanie zdjęcia
Darek210 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 11:55   #4
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,412
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 16 min 2 s
Domyślnie

w 700 fajny jest ABS i wtrysk /choć nigdy nie miałem problemu z gaźnikami/ - ale ja nauczyłem się doceniać ABS kiedy zacząłem robić takie naprawdę dłuuuugie całodzienne trasy po 800-900 i więcej kilometrów.
przykład - po całym dniu jazdy i przejechaniu przez Węgry w ciągłym deszczu wjechałem przez zadupia do już nie padającej ale wciąż mokrej Rumunii. Noc, lokalne drogi, mokro, jazda dłuuugą drogą krętą pomiędzy zbiornikami wodnymi wśród trzcin i chęchów - oczywiście: dostosowałem się i jechałem max 80... ale to wciąż jest sporo na spotkanie z dzikiem czy jeleniem.
Jak człowiek jest zmęczony takie coś jak ABS jest naprawdę zbawieniem w motocyklu i można dyskutować, że nie i że trzeba UMIĆ. Klawiszowi i kawiarniani jeźdźcy zawsze będą mówić, że się da. Ja jednak mam przekonanie, że w motocyklu na którym na wyjeździe niemal codziennie spędzam po kilkanaście godzin CHCĘ MIEĆ ABS. Oczywiście - trzeba być wypoczętym i skoncentrowanym lol ale o 22 w nocy to się nie dzieje a licho nie śpi.
I to była dla mnie największa i w sumie JEDYNA wada NTV650.

700 ma jeszcze jedną zajebistą, nieoczywistą rzecz - kufry są połączone w ich górnej części tunelem co umożliwia włożenie dłuższych przedmiotów /karimata na przykład, lub niewymiarowy mamiot/ do kufra.
Wadą 700 są megadupiaste ponoć zamki kufrów. Kufer potrafi się sam otworzyć podczas jazdy lub /co gorsza!/ nie można go otworzyć na postoju. Można to jakoś ponoć leczyć.
W 650 też ten temat nie wzbudzał mojego zaufania ale koniec końców nie miałem z tym nigdy kłopotu.

Krótko mówiąc zarówno 650 jak i 700 to wspaniałe motocykle z najlepszych lat Hondy. Nawet patrząc na 700 obecnie myślę, że społeczeństwo w większości idzie w grube sprzęty - co powoduje, że podaż 'poniemieckich' NTV700 wciąż jest duża, przebiegi niewielkie, ceny w okolicy 15-17k za ładne sztuki to IMO bardzo niewiele za taki motocykl bo, jak słusznie Dziejski napisał, na co dzień wystarcza aż na nadto a chcąc śmignąć na koniec Europy - nie będzie się w jakikolwiek sposób sprzeciwiał.

Fajny wpis Dzieju. BTW takich starych niezajebliwców jest więcej.
BTW - fajny futrzak na zdjęciu
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 12:20   #5
ATomek
 
ATomek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Garwolin
Posty: 1,687
Motocykl: RD07A
Galeria: Zdjęcia
ATomek jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 2 tygodni 1 dzień 22 godz 59 min 32 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post

Fajny wpis Dzieju. BTW takich starych niezajebliwców jest więcej.
Już miałem Cię Matiasie raportować do moderacji za mowę nienawiści względem Dzieja,
ale po rozważeniu myślę, że to był jednak komplement
Dzieja pozdrawiam. Devilka widziana była w Rumunii przy przekraczaniu rwącego potoku, gdzie nie poszła na dno dzięki kufrom
ATomek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 12:21   #6
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,412
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 16 min 2 s
Domyślnie

hahahaha nie skontrolowałem dwuznaczności tego wpisu ale już nie będę nic zmieniał śmiesznie wyszło ;D
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 12:23   #7
wilq.bb
 
wilq.bb's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 1,302
Motocykl: zJAWA 350 TS
wilq.bb jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 3 dni 14 godz 43 min 2 s
Domyślnie

Bardzo mnie ucieszył ten wątek.
Tak powoli zaczynam myśleć o powrocie na moto - prawie kolejnego TA600 nabyłem, ale po 5 sztukach chyba czas na zmianę. Rozważałem właśnie Devilkę i to kolejny "kamyczek do koszyczka" na plus tego moto. Trochę sie wacham bo miałem NTV revere i jakoś chemi nie było między nami. Devilka to chciałbym używać jako maxi-skuter z opcją dłuższej trasy - a to wszystko na dużych kołach....i tak sobie myślę czy nie lepiej w prawdziwego skutera nie iść
__________________
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas

Nie piję alkoholu skażonego....akcyzą.
wilq.bb jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 12:30   #8
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,412
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 16 min 2 s
Domyślnie

pytanie gdzie będziesz tym jeździł na co dzień. jak cioranie po mieście gównie to chyba jednak skut i tu dopiero jest pytanie JAKI.
z kolei pytanie co to jest 'dłuższa trasa' wg Ciebie. da się na wszystkim ale mi przeszkadza na skuterach pozycja 'na kiblu' oraz brak zbiornika między nogami. strasznie odgniotłem sobie dupę na MP3 wynajętym w Hiszpanii i w życiu bym nie chciał na tym jechać nigdzie dalej - nawet nie chodzilo o to, że kanapa niewygodna ale siedzisz całym ciężarem na końcówce pleców... pozycji specjalnie zmieniać się nie da. Nie da się stanąć na podnóżkach. CHYBA trochę lepiej siedzi się na czymś w typie SH300/350 ale tu znowu - dalsza trasa na takim skucie to nie wiem. Nawet ja musze napisać, że to byłby masochizm.

ŚLICZNE NTV650 da się kupić za dychę niemniej jednak mając na uwadze to co powyżej szedłbym w 700cc z osłonami na nogi zintegrowanymi ze światłami DLR i takiej wersji szukał. Skoro już wątek o tym.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 12:41   #9
wilq.bb
 
wilq.bb's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 1,302
Motocykl: zJAWA 350 TS
wilq.bb jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 3 dni 14 godz 43 min 2 s
Domyślnie

Matjas no właśnie.... akutalnie nie mam czasu na motopodróże, ale Devilkę ciut drożej od skutera. Jakbym gdzieś Honde Wave lub klona za 4-5 kpln namierzył to nie miałbym już dylematów, ale nie ma. Devlikę za 7-8 kpln idzie kupić i masz już "dorosłe moto". Dylemty, a poza tym dzwięk V-ki honodwej lubię.
__________________
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas

Nie piję alkoholu skażonego....akcyzą.
wilq.bb jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 12:42   #10
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,412
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 16 min 2 s
Domyślnie

myślę, że za 8 kupi się dość zdrową sztukę - co nie znaczy, że nie będzie potrzebowała zajrzenia tu i tam. to już są lata.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.