Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.12.2009, 22:01   #1
Artuditu
Road legal
 
Artuditu's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Artuditu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
Domyślnie Niejasności w/s uszczelniaczy tłoczków zacisków hamulcowych.

Przednie koło, w górze, nie obraca się. Winne są zaciski. Non stop hamują.
Brudne pomyślałem i pojechałem po smar do tłoczków. A że zamiast tego mieli obok serwis-pogadałem se. Powiedziano mi że należy wymienić te uszczelniacze. Czemu? Bo to one odpowiadają za cofanie tłoczków. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. No ale coś musi je cofać.

Czyli co?
Nie cofają więc wymieniać czy może inne pomysły?
Idę do garage wyczyścić z wierzchu tłoczki a wy piszcie te swoje mądrości bo mi tarcze wytrze do końca.

Amen
__________________

Artuditu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.12.2009, 22:19   #2
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Oczyść powierzchnię jarzma po którym ślizgają się klocki. Sprawdź stan prowadnic zacisku. Użyj tam smaru do zacisków a nie smaru do łożysk.

Do tego browarek.
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.12.2009, 22:49   #3
Misza
22.10.2006, DTN :)
 
Misza's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Misza jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
Domyślnie

Po pierwsze to co Wieczny - nie wiem jak to się nazywa ale te pręciki wystające z zacisku i z tego elementu który się przykręca do lagi lubią zarastać rdzą tak że przestają się ruszać. Jak nie to to zaglądnij to pompy hamulcowej, być może zasyfiona i płyn nie powraca
__________________
Real adventure starts where road ends...

-AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'


http://www.youtube.com/user/Miszapoland
Misza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.12.2009, 22:51   #4
LukaSS
 
LukaSS's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
LukaSS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
Domyślnie

Teoretycznie powinno się wyienić, ponieważ guma po pewnym czasie parcieje, traci sprężystość... ale kto to robi
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere
LukaSS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.12.2009, 23:19   #5
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

luz na klamce.

zmieniałem te gumy i niewiele to zmieniło i to napewno nie to.

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 16.12.2009 o 10:17
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.12.2009, 02:00   #6
Artuditu
Road legal
 
Artuditu's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Artuditu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
Domyślnie

Wróciłem z garażu wkurwiony jak nigdy.
Rozkręciłem zacisk bez spuszczania płynu. Wyjąłem klocki. Zacisk pływa elegancko, zero rdzy pod uszczelkami bo i odpowiednio dużo smaru/pasty do zacisków tam dałem przy wymianie klocków.
Pomyślałem że może brudne tłoczki i nie chcą wracać. Przetarłem więc szmatką aż lśnią. Podpompowałem trochę żeby wyszły bardziej. Posmarowałem w/w pastą i... chuj mnie strzelił.
Próbowałem NA WSZYSTKIE SPOSOBY wcisnąć tłoczki do środka. Ręką nie chciały. Nawet,kurwa, młotkiem nie chciały,pomijając kombinerki i inne wynalazki. Dźwignie, nie dźwignie. Byłem już mocno zdesperowany bo o 09:00 MUSZĘ motor mieć sprawny. Wkurwiony do granic możliwości zacząłem napier... młotkiem w denka tłoczków i JAKOŚ weszło. Dodam tylko że odkręciłem wieczko pompy tak na wszelki wypadek.

Dwie rzeczy mogły się zjeb...

Albo coś w pompie albo coś w zacisku.
W zacisku to chyba tylko te uszczelniacze. A w pompie płyn może nie wracać bo pompuje poprawnie. Dodam tylko że niedawno wymieniałem płyn a dziś jest już koloru coca coli.
I teraz znów pytanie do Was. Co w pompie mogło paść i co zrobić żeby znów działało poprawnie? Nie rozbierałem nigdy tej części. zapewne bym sobie poradził ale wcześniej chcę wiedzieć co lubi się tam wysrać i co kupić przed robotą, żeby w jeden wieczór się z tym uporać.

Przepraszam za bluzgi ale chciałem żebyście wiedzieli co czuję.

Wasz zdesperowany Artu

P.s. Szczypcami próbowałem chociaż przekręcić tłoczek w zacisku. Domyślacie się? Nawet kur.. nie drgnął. takby go ktoś przykleił. To powinno tak ciasno chodzić?
Bo wydaje mi się że tłoczek powinno się wcisnąć palcami... nie młotkiem.
__________________


Ostatnio edytowane przez Artuditu : 16.12.2009 o 02:08
Artuditu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.12.2009, 07:39   #7
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

Tłoczek przedewszystkim musi być wciskany równo.
Jak tylko go przekosisz to się będzie klinował.
Młotek odpada
Jak mam problem z cofnięciem tłoczków (czy w moto czy w aucie) to wkładam stare klocki metalem do tłoczka i używam ścisku stolarskiego.

Jeżeli masz podejżenie że pompa nie pozwala na cofnięcie hydrolu to przy wpychaniu tłoczka rozszczelnij gdzieś układ, np przy pompce. W ten sposób przekonasz się czy to przez rosnące ciśnienie tłoczek stawia opór.
Powodzenia!
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.12.2009, 09:11   #8
newrom
heu ?
 
newrom's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
newrom jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
Domyślnie

Czasami jest syf w przewodach i blokuje powrót. Widziałem to już w 3 motocyklach.
__________________
RD07 & DRZ
newrom jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.12.2009, 09:35   #9
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

palcami ma wchodzić elegancko, ty morderco motocyklowy... młotkiem... dżizzzzz.
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.12.2009, 10:27   #10
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 4 min 14 s
Domyślnie

Niedawno przerabialem blokowanie przedniego zacisku.
Co parę miesięcy mimo czyszczenia i rozruszania ze smarem temat powracał jak bumerang.
Czas był najwyższy tym skonczyć.
Po wyjeciu tłoczków okazało się że gumki uszczelniające owszem są dobre ale zgarniające ( zewnętrzne) mają już dość, były spuchnięte i zmarnowane.
Zakupiłem w Larsonie komplet naprawczy czyli 4 gumki na tłoczki+kapturek odpowietrznika+2 gumki na prowadnice+smar za 68zł.
Przy okazji wymienilem też kpl naprawczy pompy hamulcowej bo po 20 latach się jej należało.
Kłopoty z blokowaniem klocków zniknęły.
Rozruszanie i smarowanie cylinderkow jest półśrodkiem awaryjnym, jak padły gumki to tylko na krótko pomoże.

Artuditu, tłoczki mają to do siebie że przy wyciśnieciu więcej niż połowa przy próbie wcisnięcia lubią się krzywić i nawet imadłem nie wciśniesz.Musisz je wyjąć oczyścić posmarować i delikatnie wsunąć do zacisku.Siła potrzebna do włożenia jest znikoma wpadają prawie same.
Po wcisnięciu montujesz. odpowierzasz i..... jedziesz.... no dobrze mieć nowy płyn przy okazji.

Jak nic nie wymyślisz to wpadnij zrobimy.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 16.12.2009 o 10:39
Dzieju jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Smarowanie tłoczków hamulcowych i prowadnic... mikelos Hamulce, kola, opony 38 21.02.2023 09:14
wymiary uszczelniaczy łożysk kół graphia Hamulce, kola, opony 1 11.05.2013 18:59


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.