Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.03.2008, 14:38   #1
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie Kanapy w AT - przegląd rozwiazań

Pora na aktualizacje po dwóch latach:

Subiektywne porównania i opisy kanap do AT
PODSUMOWANIE

1. O tym że orginalan kanapa w AT jest maksymalnie do dupy wiemy z niezliczonych już opini i komentarzy dostepnych we wszystkich językach swiata. Przyczyną jest kształ oraz niewystarczajaca szerokość dla kierowcy. Brak anatomicznej wklęsłosci na tyłek kierowcy i pasazera powoduje bardzo szybko piekacy ból pośladków w miejscu styku o stosunkowo malej powierzchni cm2. Sprawę pogarsza za wąska czesc dla kierowcy. Twardość gąbki – orginaly wydaje sie byc odpowiednia.




2. Bagster (FR) lub Baglux (UK) zdecydowanie najmiększa kanapa ze wszystkich (nawet miałem wrażenie ze czuć elementy konstrukcyjne bazy), ale i tak siedzi się jak przed telewizorem w fotelu. Zadupek - fajny, choć ogranicza ewentualne ruch pasażera, który jest dość skrępowany tymi profilami... Możliwość zaprojektowania własnego " feel and look" online na stronie. Cena 1000 lub 1500 z żelem. Importer POLONIA CUP . Nie przeszkadza w jeździe na stojąco.


3. Touratech (GER) ciutke twardsza - przód nie powala - czegoś tam minimalnie brakuje - chyba za mało wklęsła w okolicy tyłka - ale poszerzona w stos. do oryginału. Tyl - doskonały szeroki i wklęsły - pasażer(ka) wniebowzięta.. Cena około 1000 pln. Nie przeszkadza w jeździe na stojąco. Nie przeszkadza w jeździe na stojąco.
Holan


4. Corbin (US) wersja standardowa - minimalnie niższa niż oryginał, ale doskonale ukształtowana i anatomicznie wklęsła. Prawdziwa skora, (sporo pozytywnych komentarzy na zagranicznych forach choć taki że "twarda jak drewno" tez był. Gąbka twarda 7 funtow/stope3. Pasażer może "jeździć" i zgniatać nabiał kierowcy o bak. Zależy, co kto lubi.... Cena 850 (nie sprawdzałem) zamawiamy przez lokalnego dystrybutora. Nie przeszkadza w jeździe na stojąco. WMW (Jasło)


5. Corbin typ Canyon lub Gunfighter. Właściciel jeździł 5 lat i zadowolony, Wklęsłe i szerokie, pasażer wysoko widzi ponad kaskiem kierowcy.
Niedostępny u producenta


6. MMAC - efekt kilku podejść!!! Szerokie i anatomicznie wklęsłe siedzenie pasażera - doskonale sie na tym siedzi - jak w siodle - samo trzyma za tyłek. Przy spuszczonych na ziemie nogach lekko się wpijają krawędzie w uda - ale w pozycji do jazdy - miodzio. Tył dwa razy wyższy niż oryginał, mógłby być minimalnie bardziej wklęsły. Gąbka z Werson (W-wa) 110kg/m3 czyli jak Corbin. Cena przeróbki kanapy 150. . Nie przeszkadza w jeździe na stojąco.


7. Custom Seats, Coventry UK - wizualnie piękna - niestety to tylko rzeźba oryginalnej kanapy + wymiana pokrycia (nie ma wymiany gąbki) to wszystko za równie masakryczną cenę 135 GPB lub 220 GPB z wkladkami Gelasic. . Nie przeszkadza w jeździe na stojąco.


8. Kanapa a’la podosek
Moja wlasna - wypracowanej w pocie czoła sztuka na podstawie powyzszych analiz




Cytat:
Napisał podosek
Przejechalem na niej 500km (Biala i spowrotem) i na razie jestem bardzo, bardzo zadowolony - choc odleglosci pewnie nie porazaja i nie maja nic w spolnego z dlugo dystansowym testem. Moja Irma tez zapomniala o temacie niewygodnej kanapy.
Tak czy inaczej:
producent WERSON , koszt 420 zl, trzeba oddac swoja kanape. Przed pokryciem skayem pojechalem sobie usiasc - i dobrze, bo gosc na miejscu docinal i nadrzucal gabke tam gdzie trzeba było.
MIO, wielkie, wielkie dzieki za podstawienie swojej maszyny do przymiarki. (UWAGA! Bez tego przymiarka nie ma sensu (!!!) Aha, pan w Wersonie nie jest na pewno szybkim Lopezem - calosc trwala okolo 6 tygodni - ale mi tez sie nie spieszylo - jakby dobrze naciskac to pewnie w pare dni by zrobil. Ale trzeba siedziec na telefonie codziennie. Mimo wszystko polecam kontakt.
Haslo dnia: DUPA nie musi bolec!!!!
Po dwóch latach jazdy oświadczam co nastepuje.

Strona kierowcy
Gdyby byla jeszcze szersza – na pewno bylaby jeszcze lepsza, ale moto wygladalo by jak czopper i przeszkadzała by w postawieniu nóg na ziemi lub jezdzie na stojąco.
Wklęsłość idealna, twardosć również. Gąbka służaca do uzupelnienia i poszerzania kanapy to 110kg/m3, WERSON posiada odpowiednie własnosci, nie wysiedziała sie (18 000 km) i nie odkształciła. Tylek siedzi jakby w idealnie dopasowanej misce ograniczając ruchy. Jadąc długa i nudna autostradą, solo, niemoznosci przesuniecia sie na kanapie do tyłu w celu zmiany pozycji uwazam za wadę. Mozna tylko sie przesiąść nad garbem oddzielającym pasażera i siąść na jego miejscu. Motocykl mocno zmienia wlasnosci jezdne – wiec ostroznie z tym. Bedzie to problem wszystkich dzielonych kanap. Ponadto po pierwszym roku jazdy naciągnalem napiecie wstepne sprężyny co nieco uniosło tył motocykla. Kanapa stala sie lekko skoscna do przodu co przy jezdzie solo, bez bagazu powoduje lekkie spadanie na bak. Niezbyt to uciązliwe, ale zauwazylem to. Teraz „wybrał” bym ją jednak troszkę głębiej z tyłu moto.

Co do innych dlugodystansowych testów to przejechalem 3500 w trzy tygodnie po wertepach Indii. Mało, bo tylko od 120 do 220 km dziennie ale zato średnio po 8 godzin jazdy. Co chwila zsiadanie na robienie zdjęc itd itp. Brak jakichkolwiek negatywnych odczuć od kanapy.

Strona pasażera
Tu testerem jest głównie moja żona
Cytat:
Napisał Irma
1. 3-4 cm podwyzszona w stosunku do orginału. Siedzi sie wyzej, lepiej widać z góry. Nie jest wiele szersza od orginału ale za to anatomicznie wkłesła co ogromnie polepsza komfort podróżowania.
2. Garb oddzielający pasażera od kierowcy oraz wklęsłość zarówno wzdłuzna jak i poprzeczna powoduja ze nie zjeżdza sie na kierowce podczas hamowania i siedzi sie duzo stabilniej. W pierwszy dzien garb ten uwierał mnie w uda ale potem przyzwyczaiłam sie i nie zwracalam juz na to uwagi. Aha, w Himalajach podosek zrobil mi test i zamienil sie na kanapę z Jojną , z Mariomoto, na caly dzien, myslalam że go zatłukę, tak mnie tyłek bolał. Zapytajcie Agi co sadzi o tej zamianie Nie ma porównania z orginałem także.
9. Mariomoto

Ładnie i starannie wykonana kanapa, fajne materiały/faktury obiciowe. Doskonala cena (do 300)
Praktycznie brak wspomnianej wklęslosci, tylko poszerzona w czesci kierowcy. Troszeczke wiecej gąbki pod pasazerem który jednak nie poczuje większej roznicy w stos do orginału.
Są głosy ze gąbka nie zachowuje parametrów i traci kształt co negatywnie wpływa na wygląd i wygodę. Kierowca ma poszerzoną część do siedzenia co poprawia kanapę wzgledem orginału ale znów brak wkleslosci jak w Corbinie czy Touratechu pogarsza własnosci.
Po indyjskiej jednodniowej wymianie (a’la Podos i Mariomoto) kierowcy stwierdzili:
Cytat:
Napisał JOJNA
Dupa dalej boli tylko ze w innym miejscu.
Cytat:
Napisał podosek
Z orginalem nie ma porównania – ale mozna jeszcze poprawic. Oddawaj moją!




Kilka waszych opinii ponizej (a pelny wątek tutaj:

Cytat:
Napisał rambo
te z Mariomoto są twarde na początku. po przejechaniu 4578932156 roboczo godzin czyli od wiosny 2006 zapadła mi sie i skaj na ktorym siedze mi juz wisi. tył naprezony na jak kamień.
Cytat:
Napisał mariuta1975
test wykonany zrobiłem 300 z jednym, tankowaniem i powiem tak dupa drętwieje ale z tego co z nią rozmawiałem nie rozcina jej na pół jak orginał AT POZDRAWIAM piwko2 polecam pana z rybnika ok2 brawa
Cytat:
Napisał MUTT
Chciałbym i ja dołączyć swoją pozytywną opinię o Mario Moto.Jestem superzadowolony /pasażerka też / warto , P O L E C A M pod każdym względem !!!. Pozdrawiam Mutt

Cytat:
Napisał Kiku
Mi kanapa pasuje ale mojej żonie nie, bo ma na niej za mało miejsca. Za to ja mam miejsca za dużo. Poza tym garb między nami jest twardy i źle wyprofilowany, tak, że uwiera ją w uda. Zależy oczywiście od wzoru kanapy. Mi osobiście wszysko odpowiada, ale nie jeżdże sam. Wykonanie b.ładne.
Cytat:
Napisał robert
Mam tą kanapę od grudnia zeszłego roku. Więcej niż 100 km jednorazowo na niej nie przejchałem. Ale widać od razu różnicę. Generalnie przerobiłem ją ze względu na bolący tyłek mojego plecaka.
Postawiłem na kofmort pasażera, więc nie jest taka płaska jak standard. Pasażer siedzi trochę wyżej i nie zjeżdza do przodu. Pod moim dupskiem jest też wygodniej niż wcześniej.
Jak gość rozebrał kanapę, to się okazało, że z jej wypełnienia zostały trociny, wszystko się zgryliło. Więc zostawił tylko stelaż, resztę dorobił.
Zapłaciłem w zeszłym roku 225 PLN razem z kosztami przesyłki.
Cytat:
Napisał nowy011
No to ja się jeszcze wypowiem publicznie.. pare osób słyszało moja opinie .....
Jetsem zadowolony , ale nie do końca...Bo........
Część druga siedzenia gdzie moja Pani ,,jeszcze" miała przyjemność zrobić z 300km.. nosi ślady zagięcia wgniecinia .. tzn.. SAŁABA GĄBKA DANA...
Rozmiawiałem z kolesiem na LIVE na bajzlu w Wawce.. wie o tych usterkach.. użył jakieś dziadowskiej podobno gąbki i ma poprawiać ale oczywiście po sezonie..
Trzymam go za słowo... zobaczymy...
Nie zauważyliście , w miejscu podwyższenia kanapy ( dwustopniowej) , że zagniata się materiał?
Cytat:
Napisał robert
Mam tą kanapę od grudnia zeszłego roku. Więcej niż 100 km jednorazowo na niej nie przejchałem. Ale widać od razu różnicę. Generalnie przerobiłem ją ze względu na bolący tyłek mojego plecaka.
Postawiłem na kofmort pasażera, więc nie jest taka płaska jak standard. Pasażer siedzi trochę wyżej i nie zjeżdza do przodu. Pod moim dupskiem jest też wygodniej niż wcześniej.
Jak gość rozebrał kanapę, to się okazało, że z jej wypełnienia zostały trociny, wszystko się zgryliło. Więc zostawił tylko stelaż, resztę dorobił.
Zapłaciłem w zeszłym roku 225 PLN razem z kosztami przesyłki.
Cytat:
Napisał Dzieju
... to nie jest kwestia gąbki tylko kiepskiego materiału zewnetrznego.
gąbka musi sie uginać tak żeby trochę również amortyzowała , i dopasowywała sie do tyłka.
Miałem okazję siadać na siedzenia rybnikowe i powiem że są za twarde i nieprawidłowo skonstruowane, osobiście zleciłbym korekty i poprawki kształtu oraz dopasował inna strukturę gąbki. Na niektórych siedzeniach było tak twardo że niewiele się to różniło od siedzenia na desce. Nigdy bym swojego nie zamienił na ten wynalazek w takiej formie jak jest obecnie wytwarzany.
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Deflektory- przegląd Kuba Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 19 28.07.2008 17:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.