Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.12.2009, 20:48   #31
Łysy82
 
Łysy82's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Warszawa
Posty: 166
Motocykl: RD04
Przebieg: >40000
Łysy82 jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 8 godz 49 min 32 s
Domyślnie

Panowie w większości samochodów są stosowane wkłady filtra oleju. Do wkładu oleju nie nalejesz! Np: Merc,Bmw wprowadzili to 20lat temu a ich perzebiegi sięgają MILIONA KM!! nawet koncern VW oraz Renault i wielu innych producentów od 10lat stosuje z powodzeniem wkłady. Do Afri żeby nalać oleju i przykręcić filtr trzeba postawić moto do pionu na przednim kole, a i tak powietrze się dostanie!!STRATA CZASU!!

Ostatnio edytowane przez Łysy82 : 16.12.2009 o 16:11
Łysy82 jest offline  
Stary 16.12.2009, 00:01   #32
maher
 
maher's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: sosnowiec
Posty: 347
Motocykl: exc 530,gs500
maher jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 13 godz 8 min 42 s
Domyślnie

Szanowni Koledzy wiem że każdy ma swoje zdanie na temat zalewania filtra lecz moje spostrzeżenia biorą się głównie z obsługi samochodów osobowych jak i ciężarowych lecz mechanizmy smarujące są w każdym silniku który posiada filtr oleju i pompę bardzo podobne.Po zalaniu olejem filtra ciśnienie oleju praktycznie jest natychmiastowe ok2 sekundy a po zakręceniu suchego filtra trwa to zdecydowanie dłużej i myślę że się ze mną zgadzacie.DZIEJU odnośnie twoich wyliczeń cieszę się że podszedłeś do mojej wypowiedzi bardzo skrupulatnie lecz owe 40% ma się do ogólnego zużycia w całym czasie eksploatacji silnika spalinowego (od nowości do remontu kapitalnego)wartość ta może być różna dla różnych warunków eksploatacji np. zapalanie na mrożie.Tak mnie uczono w szkole (a nauki tej udzielał Szanowny Pan Janusz Nagel spec od silników) i praktykuję to do dziś.Zdaje sobie sprawe że wprowadzam tu mechanikę ciężarówek i osobówek lecz pytanie było o zalanie filtra oleju a ja dzielę się tylko moimi doświadczeniami.A co do możliwości zalania filtra z wkładem to powiem że jest to np.w bmw e39 m52 2.0 bardzo proste,jeśli jest ktoś zainteresowany mogę porobić fotki z tej operacji.Akurat AFRI czy Trampek ma filtr umiejscowiony poziomo więc jest problematyczne napełnienie go olejem z czym całkowicie się zgadzam lecz nie jest to nie możliwe.
maher jest offline  
Stary 16.12.2009, 09:49   #33
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,656
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 7 min 43 s
Domyślnie

Jak na tak krótkie pytanie czy zalewać filtr czy nie zostało już napisane 5 stron .
Maher może daruj sobie rozciąganie tematu na E39 bo to jakby nie to forum.
Jesli ktoś ma jeszcze jakieś konkrety to proszę , potem trochę posprzątam w temacie.
__________________
AT03
Dzieju jest offline  
Stary 21.12.2009, 19:32   #34
nicek27
 
nicek27's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Frankfurt/M
Posty: 987
Motocykl: Elefant 944ie
Przebieg: 54420
Galeria: Zdjęcia
nicek27 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Ja w kilku maszynach wymieniałem olywe sfiltrem i zawsze zalewam olej po zakręceniu filtra. Wg mnie to jest niepotrzebne pierdzielenie się.
nicek27 jest offline  
Stary 21.12.2009, 23:39   #35
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,656
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 7 min 43 s
Domyślnie

Jak widać zdania są podzielone jak i argumenty za i przeciw też odmienne.
Podsumowując zalewanie filtra olejem nie zaszkodzi ale też nie zalanie nie powoduje żadnych sensownych uszczerbków dla silnika.
Decyzja czy zalewać czy nie pozostaje sprawą indywidualną.
Temat zamykam.
__________________
AT03
Dzieju jest offline  
Zamknięty Temat

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przed siebie, na 6-7 dni (02.07-08.07) Neno Umawianie i propozycje wyjazdów 3 30.06.2010 11:29
witam, jaki filtr oleju PD03 89r. 650 yarecky2000 Regularne czynności serwisowe 10 06.02.2010 20:59
Filtr oleju K&N Daddy Wszystko dla Afryki 5 12.04.2009 20:52
Pytanie może i banalne - Jak dokręcać filtr oleju Gradient Regularne czynności serwisowe 8 15.06.2008 02:55


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.