Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.03.2012, 20:56   #1
demon-x


Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 6
Motocykl: TA 650
demon-x jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 18 min 6 s
Domyślnie Problem z synchornizacją

Mam problem z synchronizacja gaźników w TA 650, może ktoś będzie tak dobry i coś doradzi ?
a chodzi o to że nie mogę zsynchronizować gaźników. Wymieniłem filtr powierza, świecę, wyczyściłem gaźniki, membrany są dobre. Ustawiłem mieszankę wg. Heynsa, ( nie ustawiłem poziomu paliwa w komorze ) i obroty na 1250. I z obrotami zaczynają się problemy, wskazówka nie stoi idealnie na 1250 tylko ma wahania w granicach +-100-150 obr/min. Układ powietrzny sprawdziłem kilkukrotnie czy przypadkiem nie łapie lewego powietrza i wszystko tak jakby było w porządku. Przy próbie synchronizacji gaźników wakuometrem własnej robot z rurki, po ustawieniu słupa cieczy na równym poziomie w jednym z cylindrów jest jakby większe podcienienie, tzn. nie mogę ustawić równego poziomu w obu rurkach tak żeby trzymało cały czas. Po paru sek. w jednej rurce poziom cieczy maleje a w drugim rośnie. Jak wkręcę na obroty i spowrotem spadną one na 1250 to poziom cieczy w rurkach jest kompletnie rozregulowany.
Dodatkowo przy schodzeniu z obrotów strzela w wydech.
Jakieś rady co dalej z tym robić ?
demon-x jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.03.2012, 23:48   #2
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Najpierw zlikwiduj wahania wolnych obrotow. Moze cos ze ssaniem nie tak?
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.03.2012, 23:58   #3
Leon


Zarejestrowany: Jun 2011
Posty: 14
Motocykl: RD07
Leon jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 16 godz 55 min 11 s
Domyślnie

sprawdź dobrze świece i przewody, czy z iskrą wszystko gra
Leon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2012, 06:36   #4
demon-x


Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 6
Motocykl: TA 650
demon-x jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 18 min 6 s
Domyślnie

rozbiorę jeszcze raz i sprawdzę czy na pewno wszystko dobrze jest. A membrany z iglicami są identyczne ?
demon-x jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2012, 09:28   #5
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

nie znam sie na trampkach. to dzial techniczny do afryki. takie falowanie i strzelanie mial ktoś z wyrobionymi prowadnicami/ośką przepustnic. ale to 650 to co to jest? jakies nowe?
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2012, 09:51   #6
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,250
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 13 godz 39 min 53 s
Domyślnie

jeśli robisz ururka to masz wskazania bezwzględne mega dokładne
jeśli słupki utrzymują sie długo na tym samym poziomie wynik masz ok
albo inaczej po ustawieniu na zegarach, rurka i tak pokaże różnice jest to przyrząd dokładniejszy coś jak mikrometr przy metrówce
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2012, 10:31   #7
Transglobal
 
Transglobal's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Racibórz
Posty: 292
Motocykl: XR 650 R
Transglobal jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 16 godz 22 min 49 s
Domyślnie

Najpierw zawory , strzelanie z rury to prawdopodobnie uchylony zawór wylotowy gdzie paliwo eksploduje w rozgrzanej rurze , sprawdź linkę ssania, potem skład mieszanki "porcelanki na kawę z mlekiem" . synchronizację robimy na wolnych obrotach, wiec przy przegazówce zawsze się trochę pomiary rozjadą , po wszystkim zamień miejscami wężyki wakuometru , mi pokazywały co innego, jak się okazało miałem nieszczelnosci na połączeniach wężyków . Pozdro
Transglobal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2012, 17:02   #8
demon-x


Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 6
Motocykl: TA 650
demon-x jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 18 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
nie znam sie na trampkach. to dzial techniczny do afryki. takie falowanie i strzelanie mial ktoś z wyrobionymi prowadnicami/ośką przepustnic. ale to 650 to co to jest? jakies nowe?
TA jest z 2000r, pisze tutaj bo jest podobny do AT

Zaworów nie ruszałem, jak mnie pamieć nie myli to przed zmianą świec, filtrów i czyszczeniem gaźnika nie było falowania obrotów i strzałów w wydech, jest to swierzo kupiony sprzęt ( styczeń ). Musiałem wymienić świece i filtr bo były tak zasyfione ze ..., tak wiec po drodze raczej ja musiałem coś zrąbać, tylko nie mogę dojść co.
demon-x jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2012, 20:36   #9
LukaSS
 
LukaSS's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
LukaSS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
Domyślnie

Do zaworów zajrzyj, jedna wątpliwość mniej.
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere
LukaSS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.03.2012, 09:56   #10
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

Mam pytanie, a nie chcę zakładać nowego wątku. Jak dorobić śrubkę do wkręcenia wężyka w gaźnik. Tzn. chodzi mi o końcówkę wężyka od wakuometru? czy można kupić gotową czy trzeba samemu nastrugać?
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Problem z CDP?! killjoy Przygotowania do wyjazdów 2 13.06.2014 11:56
problem z deflektorem SARACEN Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 16 27.07.2012 20:35
Problem z tripmasterem kamis Układ elektryczny i zapłonowy 5 08.04.2011 21:08
Mam problem Lewar Układ elektryczny i zapłonowy 48 11.03.2011 11:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.