|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
12.08.2008, 10:55 | #1 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
Czy zna ktoś serca z allegro?
Witam Was!
Stoje przed dylematem remontu silnika lub kupna używki. Robiąc kalkulacje w optymistycznej wersji wychodzą mi kwoty w jakich można dostać już używany kpl. silnik. Jest tylko ale.... Jaki stan, nie chce się wrypać w jakąś oliwiare, albo zakatowany wałek zdawczy itd. Dlatego pytanie czy zna ktoś silniki które pojawiły się na allegro? |
12.08.2008, 13:10 | #2 |
Dołączył: Sobota, 14 Stycznia 2006
Zarejestrowany: Jan 2006
Miasto: Gorzkie Pole/k.Poznania
Posty: 361
Motocykl: xl883 Iron
Online: 5 dni 8 godz 38 min 19 s
|
Był taki jeden spod Poznania ale do rd07. gadałem z gościem i mówił że silnik ok wyjęty ze sprzęta nierejestrowalnego o przebiegu ok30-40kkm.
całkiem niezły. było kompletny, tyle że bez gaźników, który poszedł rok temu. Poszukaj może jeszcze jest...
__________________
HD |
12.08.2008, 15:02 | #3 |
...już nie taki świeży
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
Vooytas - mam ten sam dylemat i dochodzę do wniosku, że jak koszty są porównywalne to chyba lepiej zrobić remont niż kupować. Wymienie talie i wiem co jest grane, a przy zakupie silnika cholera wie co wyskoczy po np. 1000 km. Tyle że jak sie zdecyduje to leci wszysko - uszczelniacze, łańcuszki rozrządu, wałek zdawczy, pierścienie i inne duperele typu uszczelki.
Jedyny problem który mnie męczy to, kto mi to zrobi - PORZĄDNIE ? |
12.08.2008, 15:55 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,763
Motocykl: RD07a
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 5 godz 51 min 11 s
|
Bartol...fabryki nie poprawisz...niestety...lepiej miec rzeczywisty przebieg 50000 niz zero po remoncie...tylko zeby był ten przebieg....
|
13.08.2008, 00:05 | #5 |
E...... bez przesady Puszek wiele rzeczy można poprawić po fabryce Skorygowanie kanałów dolotowych polerka denka tłoka zaworów prowadnic i wiele innych AT to nie F1
|
|
13.08.2008, 08:23 | #6 |
Najlepszy mechanik afrykowy na ulicy Leopolda Lisa Kuli w Krakowie;-)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuf
Posty: 121
Motocykl: RD07
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 dzień 13 godz 44 min 40 s
|
Kazmir? a jeździłeś kiedyś japonią po generalnym remoncie?
Pan honda dobrze obmyślał swoje konstrukcje coby ich nie trzeba było poprawiać. wady produkcyjne faktycznie można usuwać...ale chyba raczej nie w japońskich silnikach. i tu zgodze się w 100% z Puszkiem, lepiej wsadzić orginał po50 tyś. niż remontować swój...wiem to z punktu widzenia kolesia co pracuje w serwisie:-) motocykle to nie samochody!!!!!!! jest to zupełnie inna technologia i nie pisze że tego sie nie da remontować bo sie da. ale sens jest składania TYLKO na nowych orginalnych częściach pakowanych w woreczkach z napisem honda.a to już nie lada wydatek. i trzeba jeszcze znaleść mechesa który nie spartoli roboty....i w takim wypadku silnik za 16-18stówek wydaje się dość sensownym rozwiązaniem, jeśli się tylko go dobrze obejrzy. ale to tylko moje skromne zdanie. i pytanie: co chcesz tym osiągnąć? i jak powiedział ktoś mądry: "AT to nie F1"...tu sie nie walczy o każdego konia mechanicznego ani czas na okrążenie:-) nie trzeba poprawiać fabryki ;-) Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.04.2013 o 07:35 |
13.08.2008, 10:15 | #7 | |
heu ?
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
Cytat:
Problemem jest oczywiście znalezienie mechanika co to dobrze zrobi. A jak sobie przypomnę przygody kumpla z zakupami silników do CXa to mi się odechciewa używek pozdr newrom
__________________
RD07 & DRZ |
|
13.08.2008, 10:35 | #8 | |
Piast Kołodziej
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Toruń
Posty: 1,892
Motocykl: RD03
Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s
|
IMO nie chodzi o uzywki, tylko o zamienniki. Jest roznica jakosciowa i (chyba przede wszystkim) cenowa pomiedzy gratami z logo a tymi bez..
A co do stosowania uzywanych czesci, to znam takich pacjentow (ale nie mechanikow, tylko uzytkownikow), ktorzy oszczedzaja np. na filtrze w skrzyni automatycznej "bo dobrze wyglada, czysty jest", tak samo na uszczelkach etc. Cytat:
I cos mi mowi, ze kupie sobie (uzywany ) silnik do AT na zapas, taki za einkilo euro |
|
13.08.2008, 13:45 | #9 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
A macie jakieś wskazówki co sprawdzić i jak w silniku gdy jest wymontowany czyli bez możliwości odpalenia?
Narazie co mi przychodzi to wałek zdawczy, można praktycznie bezinwazyjnie posprawdzać frezy. Czy są jakieś detale typu czujnik luzu, syf pod deklem, wytarcie czegoś tam.... które zdradzą prawdziwy przebieg +/- 30tysiecy? |
13.08.2008, 13:54 | #10 | |
Piast Kołodziej
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Toruń
Posty: 1,892
Motocykl: RD03
Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s
|
Cytat:
Na silnikach do AT czy w ogole do moto sie nie znam, ale jesli chodzi o silniki to warto pamietac, ze sa one (s)tworzone po to, zeby dzialac/pracowac. Jesli ich poprawnie na dluzszy postoj nie zakonserwowano, to mozna sie zdziwic po wybudzeniu pacjenta z takiego snu zimowego (albo nawet w trakcie tegoz). Wniosek: albo kupowac jezdzacy silnik, albo od sprawdzonego sprzedawcy (ktory sie na temacie zna).. albo w ogole (=ja bym takiego 'lezaka' od nieznajomego nie kupowal) |
|