|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13.12.2012, 19:01 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: SPS- Wisła Wielka
Posty: 90
Motocykl: RD07a i DRZ400S
Przebieg: 88888
Online: 2 tygodni 3 dni 17 godz 40 min 32 s
|
Jak sprawdzić czy korbowód prosty?
Witam Czy istnieje możliwość sprawdzenia bez rozbiórki silnika, jakie są objawy jeśli korba jest skrzywiona?
Między 3 a 5 tysięcy czasami przydławi, ale nie zawsze i lubi sobie strzelić z rury :/ Kolega chciał przejechać przez rów, ale się przeliczył i nie wiem czy przypadkiem nie pociągła wody, wcześniej sprzęt był git. Rozrząd ustawiony prawidłowo, zawory wyregulowane, gaźnik wyczyszczony, moto to Dr 350. |
13.12.2012, 19:40 | #2 |
po objawach ciężko powiedzieć.
stawiałbym raczej na przytkaną dyszę w gaźniku - być może zaciągnął jakiś syf przy okazji tej przygody. może również jest woda w komorze pływakowej. jeśli DR350 ma śrubkę drenażową w pokrywie komory /a raczej tak jest/ to zakręć kranik /!/ i spuść paliwo z komory pływakowej do jakiegoś przezroczystego pojemnika - zobaczysz co wyleci. IMO jeśli dławi w podanym zakresie obrotów czyli wtedy kiedy wchodzi do gry dysza główna a strzela przy odpuszczeniu gazu to są to objawy zubożonej mieszanki - przeczyść dokładnie gaźnik i upewnij się, że nie ma jakichś zaległości w zbiorniku paliwa - załóż na wszelki słuczaj nowy filtr na przewód paliwowy. proste do zrobienia i być może objawy ustąpią bez drapania się po łbie i siwych włosów pochwal się jak poszło. matjas p.s. kupię tanio DR350 p.s.II - żartowałem
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 13.12.2012 o 19:44 |
|
27.12.2012, 19:44 | #3 |
Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: SPS- Wisła Wielka
Posty: 90
Motocykl: RD07a i DRZ400S
Przebieg: 88888
Online: 2 tygodni 3 dni 17 godz 40 min 32 s
|
witam raz jeszcze W końcu znalazłem trochę czasu i pogrzebałem przy moto. Gaźnik wyczyszczony na cacy, ale nic nie pomogło, podczas przyspieszania czasami przerwie, ale nie zawsze i jak się zagrzeje to faluje na wolnych obrotach i co jakiś czas puknie z rury :/ Gaźnik to mikuni corp więcej oznaczeń nie było, spróbuje jutro pobawić się iglicą, ale wątpie żeby pomogło.
|
27.12.2012, 21:18 | #4 |
Zarejestrowany: Sep 2011
Miasto: Błażowa
Posty: 1,314
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 5 dni 13 godz 26 min 58 s
|
Moze paliwa jakiegos trefnego nalałes, ewentualnie dostała sie woda do baku?
Mozna by równiez sprawdzic fajkę i kabel wysokiego napięcia moze ktoryś element ma przebicie, wymień swiecę, wyczyść/wymień filtr powietrza. |
27.12.2012, 21:23 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Sprawdź linkę ssania czy na pewno się 100% domyka.
|
27.12.2012, 21:47 | #6 |
Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: SPS- Wisła Wielka
Posty: 90
Motocykl: RD07a i DRZ400S
Przebieg: 88888
Online: 2 tygodni 3 dni 17 godz 40 min 32 s
|
Dr 350 nie ma linki ssania :P ale domyka do końca, zbiornik czysty, filtr powietrza, świeca nowe. kabel wysokiego napięcia jest razem z cewką (chyba) nie mam innego żeby założyć na próbę, ale gdy polałem go wodą to nic się nie działo to przebicia raczej nie ma
|
27.12.2012, 22:24 | #7 |
faluje tylko kiedy się zagrzeje?
zamień cewkę na inną a jeśli nie masz to schłodź cewkę sprężonym powietrzem do komputerów. jeśli objawy nie ustąpią to chgw... może to coś z zapłonem, cewkami statora. koniecznie zmień świecę na nową... ulektryka jednak nie jest moją domeną niech wypowiedzą się starsi powodzenia matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
27.12.2012, 22:36 | #8 |
Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: SPS- Wisła Wielka
Posty: 90
Motocykl: RD07a i DRZ400S
Przebieg: 88888
Online: 2 tygodni 3 dni 17 godz 40 min 32 s
|
świeca jest nowa, spróbuje załatwić inną cewkę, ale coś mi się wydaje że korba będzie trochę krzywa i dlatego te cyrki z zapłonem. Będę próbował jeszcze z tym prądem może tam diabeł siedzi :/
|
30.12.2012, 11:10 | #9 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: podwrocławskie zadupie
Posty: 835
Motocykl: '12 LC4 690 Enduro R
Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 32 min 45 s
|
Tak na mój chłopski, wiejski rozum, jeśli korba miałaby być krzywa do tego stopnia, że miałoby to zaburzyć cykle pracy silnika, to zmieniłby Ci się stopień sprężania.
Jeśli tak (w co zwyczajnie nie chce mi się wierzyć), to może warto sprawdzić ciśnienie na cylindrze? Będzie jakoś dramatycznie to będziesz przynajmniej wiedział gdzie szukać. Ja bym jednak szukał dalej w elektryce, skoro objawy nastąpiły po dzikim szarżowaniu w bagnie. Może czujnik halla Ci pada lub izolacja kabla od niego prowadząca? Może być też cewka, ale Matjas napisał jak ją sprawdzić. Można też ją podgrzać i doszukiwać się ewentualnych różnic w pracy. |
30.12.2012, 13:22 | #10 |
Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: SPS- Wisła Wielka
Posty: 90
Motocykl: RD07a i DRZ400S
Przebieg: 88888
Online: 2 tygodni 3 dni 17 godz 40 min 32 s
|
Cewkę założyłem z innej Dr-ki i bez rezultatu. najmocniej przerywa przy 4-5 tyś. powyżej ciągnie normalnie. Poszukam na necie schematu elektryki i w niej jeszcze pogrzebie.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
korbowód | simson102477 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 11 | 04.06.2014 09:58 |
korbowód/sworzeń/tłok | Sławekk | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 06.10.2009 20:52 |