|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
21.01.2013, 19:44 | #1 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Białystok
Posty: 174
Motocykl: RD07a
Przebieg: 91000
Online: 1 tydzień 4 dni 17 godz 9 min 11 s
|
Ustawienie amora
Witam drogich forumowiczów.
Jako, że jestem laikiem w świecie off roudu, a stałem się posiadaczem królowej z akcesoryjnym amorkiem ohlins mam do was pytanko. O co chodzi z tą możliwością ustawienia tłumienia odbicia i dobicia? |
21.01.2013, 23:28 | #2 |
Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Frankfurt/M
Posty: 987
Motocykl: Elefant 944ie
Przebieg: 54420
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s
|
Jakbyś chciał taką mega i łopatologiczną wypowiedź o ustawianiu to czytałem takie coś zdaje się na scigacz.pl.
Spróbuj coś w goglach może wpisać. Artykuł był fajny, szczególnie dla laika.
__________________
Cagiva Elefant 944ie - jedyne co się może popsuć podczas jazdy to pogoda! |
21.01.2013, 23:38 | #3 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Białystok i Akalicy
Posty: 69
Motocykl: R1200GS ;)
Online: 1 tydzień 23 godz 50 min 0
|
Leo, wiosna blisko, wpadniesz na jazdę, to ci chłopaki wszystko wytłumaczą albo w praktyce sam wypróbujesz tak jak było ze mną.
|
22.01.2013, 00:43 | #4 |
....OLEJ....
Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Pniewy-Londyn
Posty: 1,337
Motocykl: RD07a
Przebieg: 6006 km
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 24 min 54 s
|
Lenor zdradzisz jaki to model Ohlinsa?
|
23.01.2013, 11:12 | #5 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
1. Po pierwsze ile wazysz?
2. Po drógie jaka masz tam sprezyne? (przepisz wszystkie numerki tutaj na forum) 3. Jaki to model ? Moge domyslac sie ze to S46HR1C1S i do takiego daje ci opis Potem poznajemy budowe: -Na dole amora masz pokretlo do tlumienia powrotu (jak szybko amor ma wracac po ugieciu) -Na zbiorniczku oleju masz regolacje progresji dobicia (jak "chetnie" amortyzator reaguje na nierownosci) -Na koncu oddzielnego przewodu hydraulicznego jest pokretlo regolacji wtsepnej twardosci sprezyny Nastepnie: - Ustawiasz Obydwa pokretla na (-) , czuli krecisz maksymalne w lewo - Potem na maxa w prawo (+) liczac klikniecia (jak ich nie masz to cos spierdzielone) - Next ustawiasz w polowie zakresu, a dalej wedle wlasnego uznania bawisz sie jak ci sie podoba , experymentujac. Cala fiilozofia pokazana i wyjasniana na wszelakich forach i stronach internetowych oraz youtubach raczej tyczy sie sportowej/rajdowej jazdy lub dla maniakow ustawiania i zabaw z gadzetami. Ty droga experymenu dojdziesz do tego sam ustawiajac dla siebie najbardziej optymalnie. Dam glowe ze ustawienia tak jak powyzej na 50% ci wystarcza a jedynie pokretlem na zbiorniczku bedziesz mogl sobie decydowac o progresji jak naprzyklad wyjedziesz z terenu i wjedziesz na trase. To jedynie zwiekszy twoj komfort ale dopiero wyczowalny przy naprawde szybkim zapierdzielaniu powiedzmy po szutrach z lekimi dziurami . Jednoczesnie nie zapomnij ze jak masz zaniedbane przednie zawieszenie to z tylu bedziesz nadal mial tylko zloto/zolty kawalek zelastwa niczym nie rozniacy sie od oryginalu. Kolejnie: -ustawiasz twardosc amora za pomoca pokretla do regolacji napiecia wstepnego sprezyny. -siadasz pelnym dupskiem na siedzenie, amortyzator ma "usiasc" pomiedzy 1/5 do 1/4 calkowitego skoku. Musisz zmierzyc jego maksymalny skok nim usiadziesz na moto.Jest to odleglosc pomieszy miejscem gdzie wchodzi tloczysko do korpusu amortyzatora a odbojnikiem gumowym w dolnej czesci. Potem potrzebujesz kogos do pomocy by to sprawdzil a ty przeliczysz i masz wynik. -jesli amor ugina sie wiecej, a regulacja sprezyny sie skonczyla , pomysl o zakupie twardszej sprezyny. Sprawdz tez czy w ogole ten tlokczek sie porusza dociskajac sprezyne , bo moze byc spiepszone cos. -mozesz miec neszcze inna filozofie ustawienia twardosci. Robisz napiecie na minimum piotem mierzysz ugiecie wstepne, dopasowujesz sprezyne ,a nastepnie cieszysz sie doatkowym zakresem w razie dociazenia motocykla pasazerem/pasazerka lub bagazem. Wystarcza na okolo 40-50kg Czyli mizerna kobietka raczej bedzie. A ja lubie panie sowicie obdarzone , wiec zapierdzielam sam. OJ!
__________________
-Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE. Ostatnio edytowane przez hero : 23.01.2013 o 12:16 |
23.01.2013, 12:12 | #6 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Białystok
Posty: 174
Motocykl: RD07a
Przebieg: 91000
Online: 1 tydzień 4 dni 17 godz 9 min 11 s
|
Dziękuję wszystkim za odpowiedz na moje pytanie. Amor to Ohlins S46HR1C1S (HO 645) z przodu są też jakieś akcesoryjne sprężyny (nazwy zapomniałem). Na początek zrobię tak że ustawię dobicie i odbicie w połowie zakresu, a później się zobaczy.
|
21.03.2013, 09:21 | #7 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: نيسا Nysa
Posty: 274
Motocykl: RD04
Przebieg: rośnie
Online: 1 miesiąc 4 godz 14 min 59 s
|
Mam pytanko czy podniesienie tyłu na oryginalnym amorku tj. skręceniu na max-a sprężyny będzie powodowało szybsze zużycie ślizgów łańcucha. Czy trzeba wymienić zębatkę-i.
|
21.03.2013, 09:45 | #8 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Cytat:
Pozdro |
|
21.03.2013, 15:33 | #9 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: نيسا Nysa
Posty: 274
Motocykl: RD04
Przebieg: rośnie
Online: 1 miesiąc 4 godz 14 min 59 s
|
Mimo wagi 105 kg. Czy nie ma waga nic wspolnego z regulacją napiecia (wysokością). Czyli 50/50 on/off lepiej wypośrodkować
Ostatnio edytowane przez bouli : 21.03.2013 o 15:56 |
21.03.2013, 15:57 | #10 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Ustaw sobie tak by moto wraz z Tobą przysiadło na 7cm. Mierzone na centralce i na kołach drugi pomiar. Jak uciekł gaz to amor już działać prawidłowo nie będzie, nawet jak go skręcisz na max twardo
Mierzone prostopadle do podłoża, od ośki tylnego koła Ostatnio edytowane przez rambo : 21.03.2013 o 15:59 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Szukam tylnego amora. | Lepi | Rama, zawieszenia, napęd | 9 | 02.09.2011 15:40 |
moto z UK, ustawienie swiatel | dery | Regularne czynności serwisowe | 11 | 19.09.2008 00:50 |