![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 2 godz 50 min 3 s
|
![]()
Wiem, że to nie forum BMW, ale tam kazali mi jechać do serwisu
![]() Czy takie zaworki w dekielkach od lag, które nie są w żaden sposób regulowane mają sens? ![]() Strona producenta http://www.slavensracing.com/shop/fo...-bleed-buttons i przykładowy montaż w tej okropnej marce z wieloma akcjami serwisowymi ![]() http://advrider.com/forums/showthread.php?t=614778 A może jak coś jest do bani to zaworki i tak tego nie uratują, tylko trza iść w droższe rozwiązania? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Składka oplacona.
![]() Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Zabrze
Posty: 558
Motocykl: Transalp 99r 50th.
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 5 godz 32 min 47 s
|
![]()
najzwyklejszy zaworek odpowietrzający
lagi sie pompują i żeby upuścić ciśnienia stosuje się takie dupsy nie powinny być drogie - jeszcze zalezy na jaki gwint
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
|
![]()
Ma sens, by łatwiej było odpowietrzyć
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 2 godz 50 min 3 s
|
![]()
Wiecie o co pytam
![]() Może zapodam w poradńiku Szparaga? ![]() Chodzi o to czy jak zamontuję zawór, ten czy inny, napompuję to faktycznie będzie lepiej, czy to zwykłe zawracanie dupy?b |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa/Natolin
Posty: 1,519
Motocykl: nie mam już AT
Przebieg: 99999
![]() Online: 1 miesiąc 5 dni 20 godz 53 min 17 s
|
![]()
Te zaworki są do łatwego upuszczania ciśnienia z zawieszenia.
Stosuje się je głównie w crossówkach gdzie zawias upside down ma duży skok i non stop pracuje w extremalnych warunkach. Pracując zasysa jakby powietrze do środka lag, po każdym treningu zalecane jest spuszczenie ciśnienia gdyż może się ono wytworzyć takie, że uszkodzi uszczelniacze zawieszenia. Oryginalnie w wyczynowych zawieszeniach są od góry takie małe śrubki miedziane, zamiennie zamiast nich zakłada się takie zaworki , spuszczasz wtedy powietrze wciskając kapturek zaworu zamiast za każdym razem wykręcać śrubę, która po pewnym czasie się i tak zetnie. Miałem te zaworki w CR-ce i teraz do Kata tez sobie kupiłem Przez tez zawór nie da się nic pod pompować , służy tylko do spuszczania ciśnienia.
__________________
BMW R1150R Jawa 250 353 `58r |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() ![]() ![]() wszystko w temacie. jeśli chcesz usztywnić zawieszenie - zwiększyć naprężenie wstępne sprężyny to wkręć zwykłe zawory - najlepiej połączone ze sobą wężykiem dla wyrównania ciśnień w lagach. będzie to skuteczne i jak znam życie to na pewno znacznie tańsze. matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
|
![]()
W GS 800 bym nie kombinował z pompowaniem.
Odpowietrzniki zawsze mają sęs, przy zawieszeniu o tak długim skoku, ale o ile kojarzę to osiemsetka nie ma gotowych dziurek, jeśli nie to nie kombinuj, jeśli ma to wkręć zaworki i odpowietrzanie jak w AT. Co byś chciał uzyskać ![]() Ostatnio edytowane przez szparag : 11.04.2013 o 21:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 2 godz 50 min 3 s
|
![]()
Generalnie lubię jak zawieszenie jest twarde. Szybkie zakręty i takie tam.
Wymieniałem teraz olej i zamiast oryg 7,5 wlałem 10. zobaczę jak będzie. Zawiecha w 800 jest jak dla mnie trochę za mięka, ale jak wjadę w kamloty to nie chcę aby mi rąk pourywało. Stąd kombinacje z jakąś delikatną regulacją. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
|
![]()
Zawias będzie teraz wolniejszy, co powoduje odczucie twardości. Jak lubisz twardo to mogłeś nalać troszkę więcej oleju, jakieś 10 MM albo dorobić tuleje które wstępnie napną sprężynę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 2 godz 50 min 3 s
|
![]()
Dolać oleju zawsze można, dekielki w górę i chlup. Ale jak kiedyś czytałem to samo dolanie oleju ma zmniejszyć "poduszkę powietrzną", a nie sprawić, że ta nadwyżka się gdzieś wleje i utwardzi zawiechę.
10ml powiadasz? Sprawdzę jak będzie i ew doleję ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Buzer-czy jest sens? | Dzymy | Archiwum | 24 | 26.01.2013 10:15 |