|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
23.10.2013, 19:33 | #1 |
Zarejestrowany: Jun 2012
Miasto: Zielona Góra
Posty: 62
Motocykl: RD03 + CB 700SC Nighthawk '84
Przebieg: 60k
Online: 6 dni 2 godz 4 min 49 s
|
Problem ze znikającym olejem.
Witam. Ujeżdzam od tego sezonu RD03 i przeprowadzając "standardowe czynności użytkownika" jestem zmuszony dolewać średnio 200ml oleju na 500km. Jeżdze na Yamalube 20W50 semi. Nie wiem czy moto jest aż tak żarłoczne na olej czy ki czort. Brak dymienia z lufy ani wycieków, więc gdzie się podziewa ten olej?
Moto ok 1500km temu serwisowane w ASO. |
23.10.2013, 19:50 | #2 |
Łowcy z Łopola
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: O! Pole...
Posty: 1,233
Motocykl: Szwenduro
Online: 2 miesiące 2 tygodni 11 godz 29 min 17 s
|
Pomijając błędy przy pomiarze może tak być że babcia oleum łyka. Uszczelniacze zaworowe jakby nie patrzeć mają już ponad 20 lat.
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=496 http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7351 |
23.10.2013, 20:13 | #3 |
Dołączył: 28.5.2006
|
Równie dobrze możesz mieć źle dobrany olej.
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse. |
23.10.2013, 20:16 | #4 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
To co Maciek gada jet prawda, niektóre oleje lubią się spalać bardziej od innych... Zalej czymś porządnym sprawdzonym. 400ml na tysiąc to jeszcz fest dymić nie będzie ale spaliny będą już podśmierdywać olejem... Powąchaj
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
23.10.2013, 21:33 | #6 |
400 ml/1000 to normalne spalanie w starych afrykach/trampkach . Można spróbować na innym oleju ale i tak tragedii nie ma, puki nie dochodzi do 1 l/1000 nie brałbym do głowy.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
23.10.2013, 21:35 | #7 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
No co prawda to prawda, to nowy motor nie jest i swoje chlupnąć musi. Dopóki nie jedziesz gdzieś 10 tys km to większego problemu nie ma
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
24.10.2013, 09:25 | #8 |
Michał
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,214
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 59 min 19 s
|
400 ml/1000 to normalne spalanie w starych afrykach/trampkach . Można spróbować na innym oleju ale i tak tragedii nie ma, puki nie dochodzi do 1 l/1000 nie brałbym do głowy.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Uwielbiam takie wpisy Ale bywa różnie, ja mam '93 i 1 z przodu i nie bierze nic. Ale sporo sprzętów ma w PL na pewno w okolicach (2)50 000km, może są też takie powyżej 300, tego nikt nie we. Też zacząłbym od zmiany oleju na jakiś inny-średniej jakości - np. motul. |
24.10.2013, 09:47 | #9 |
Do tego ingerencje w silnik poprawiające ten problem są pracochłonne i kosztowne a dopiero generalny remont gwarantuje pozbycie się brania oleju. Czy jest sens wydawać w sprzęcie wartym 6 tys 3-4 tys na remont kiedy przez sezon dolejesz kilka l oleju w sumie za 100-200 zł ? Można zmienić pierścienie za ok 1,5 tys. ale nie musi to pomóc, podobnie z wymianą uszczelniaczy zaworowych. Chyba że ma się zdjęte głowice to można przy okazji uszczelniacze zmienić.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. Ostatnio edytowane przez siwy : 24.10.2013 o 09:50 |
|
24.10.2013, 10:25 | #10 |
Do zmiany uszczelniaczy nie trzeba głowić ściągać. Dmuchasz powietrze w cylinder, żeby Ci zawory nie spadły ściągasz sprężyny zaworowe i wymieniasz uszczelniacze. Widziałem jak kumpel machanior to w 2 godziny xs400 robił.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Problem z CDP?! | killjoy | Przygotowania do wyjazdów | 2 | 13.06.2014 11:56 |
Mam problem | Lewar | Układ elektryczny i zapłonowy | 48 | 11.03.2011 11:43 |