Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.10.2013, 19:33   #1
LuckyOne
 
LuckyOne's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2012
Miasto: Zielona Góra
Posty: 62
Motocykl: RD03 + CB 700SC Nighthawk '84
Przebieg: 60k
LuckyOne jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 2 godz 4 min 49 s
Domyślnie Problem ze znikającym olejem.

Witam. Ujeżdzam od tego sezonu RD03 i przeprowadzając "standardowe czynności użytkownika" jestem zmuszony dolewać średnio 200ml oleju na 500km. Jeżdze na Yamalube 20W50 semi. Nie wiem czy moto jest aż tak żarłoczne na olej czy ki czort. Brak dymienia z lufy ani wycieków, więc gdzie się podziewa ten olej?

Moto ok 1500km temu serwisowane w ASO.
LuckyOne jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.10.2013, 19:50   #2
mishieck
Łowcy z Łopola
 
mishieck's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: O! Pole...
Posty: 1,233
Motocykl: Szwenduro
mishieck jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 11 godz 29 min 17 s
Domyślnie

Pomijając błędy przy pomiarze może tak być że babcia oleum łyka. Uszczelniacze zaworowe jakby nie patrzeć mają już ponad 20 lat.

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=496
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7351
mishieck jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.10.2013, 20:13   #3
MaRP
Dołączył: 28.5.2006
 
MaRP's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW...83...?
Posty: 864
Motocykl: RD07a
MaRP jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 10 godz 52 min 26 s
Cool

Równie dobrze możesz mieć źle dobrany olej.
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse.
MaRP jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.10.2013, 20:16   #4
Misza
22.10.2006, DTN :)
 
Misza's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Misza jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
Domyślnie

To co Maciek gada jet prawda, niektóre oleje lubią się spalać bardziej od innych... Zalej czymś porządnym sprawdzonym. 400ml na tysiąc to jeszcz fest dymić nie będzie ale spaliny będą już podśmierdywać olejem... Powąchaj
__________________
Real adventure starts where road ends...

-AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'


http://www.youtube.com/user/Miszapoland
Misza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.10.2013, 21:25   #5
Fihu
 
Fihu's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Gdynia
Posty: 1,384
Motocykl: RD 03, LC4 ADV
Przebieg: x83000
Galeria: Zdjęcia
Fihu jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 6 godz 50 min 36 s
Domyślnie

Zalej olejem Motul 10W-40 5100 i zobacz jak wtedy będzie
Fihu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.10.2013, 21:33   #6
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,555
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 4 dni 16 godz 22 min 33 s
Domyślnie

400 ml/1000 to normalne spalanie w starych afrykach/trampkach . Można spróbować na innym oleju ale i tak tragedii nie ma, puki nie dochodzi do 1 l/1000 nie brałbym do głowy.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.10.2013, 21:35   #7
Misza
22.10.2006, DTN :)
 
Misza's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Misza jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
Domyślnie

No co prawda to prawda, to nowy motor nie jest i swoje chlupnąć musi. Dopóki nie jedziesz gdzieś 10 tys km to większego problemu nie ma
__________________
Real adventure starts where road ends...

-AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'


http://www.youtube.com/user/Miszapoland
Misza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2013, 09:25   #8
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,214
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 59 min 19 s
Domyślnie

400 ml/1000 to normalne spalanie w starych afrykach/trampkach . Można spróbować na innym oleju ale i tak tragedii nie ma, puki nie dochodzi do 1 l/1000 nie brałbym do głowy.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Uwielbiam takie wpisy
Ale bywa różnie, ja mam '93 i 1 z przodu i nie bierze nic. Ale sporo sprzętów ma w PL na pewno w okolicach (2)50 000km, może są też takie powyżej 300, tego nikt nie we. Też zacząłbym od zmiany oleju na jakiś inny-średniej jakości - np. motul.
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2013, 09:47   #9
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,555
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 4 dni 16 godz 22 min 33 s
Domyślnie

Do tego ingerencje w silnik poprawiające ten problem są pracochłonne i kosztowne a dopiero generalny remont gwarantuje pozbycie się brania oleju. Czy jest sens wydawać w sprzęcie wartym 6 tys 3-4 tys na remont kiedy przez sezon dolejesz kilka l oleju w sumie za 100-200 zł ? Można zmienić pierścienie za ok 1,5 tys. ale nie musi to pomóc, podobnie z wymianą uszczelniaczy zaworowych. Chyba że ma się zdjęte głowice to można przy okazji uszczelniacze zmienić.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.

Ostatnio edytowane przez siwy : 24.10.2013 o 09:50
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2013, 10:25   #10
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,935
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 17 godz 5 min 32 s
Domyślnie

Do zmiany uszczelniaczy nie trzeba głowić ściągać. Dmuchasz powietrze w cylinder, żeby Ci zawory nie spadły ściągasz sprężyny zaworowe i wymieniasz uszczelniacze. Widziałem jak kumpel machanior to w 2 godziny xs400 robił.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Problem z CDP?! killjoy Przygotowania do wyjazdów 2 13.06.2014 11:56
Mam problem Lewar Układ elektryczny i zapłonowy 48 11.03.2011 11:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.