Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11.08.2014, 23:35   #1
pekos1988
 
pekos1988's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Kobyla Wola
Posty: 61
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000
pekos1988 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 22 min 13 s
Domyślnie Dziwne rzeczy AKUMULATOR

Witam, spotkała mnie dziwna rzecz przy wymianie oleum,otóż przyjechałem na kołach do pewnego mechanika afryczka,zechciałem wymiany oleju,(zaznaczam przyjechałem królowa do warsztatu)zostawiłem motocykl na 2 dni,przy odbiorze motocykla gość mi mówi że olej wymieniony i filtr,tylko że akumulator jest do wymiany bo nie daje oznak zycia, podłaczajac do niego zarówke 5w nie chce sie swiecić,a moto 2 dni temu normalnie od strzała paliło,akumulator miałem max 2 lata w niej...pytanie co waszym zdaniem sie stalo?mechanik mówi że do akumulatora sie nie dotykał,a aku do wymiany po wizycie u mechanika.musiałem nowy kupic, dziwna rzecza jest ze po 2 dniach wyparował elektrolit(odkryłem aku,brak jakiejkolwiek cieczy)który sam nalewalem max 2 lata temu.czy normalna rzecza jest wyparowanie elektrolitu w ciagu 2 dni z działającego aku?dla mnie troche dziwne...
aku mam nowe,ale po otworzeniu starego i nalaniu najzwylejszej wody demineralizowanej bez ładowania aku, po 0k 6h aku trzymało w granicach 12.6v. podpinając żarówke 55w świeciła sie.wytłumaczyłem może i nie jasno ale elektrykiem nie jestem.
pekos1988 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.08.2014, 23:41   #2
Gawień
 
Gawień's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Józefin
Posty: 860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 84000
Gawień jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 dzień 13 godz 14 min 9 s
Domyślnie

Sprawdź napięcie ładowania
Gawień jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.08.2014, 00:19   #3
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,778
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 3 min 56 s
Domyślnie

Cytat:
sam nalewalem max 2 lata temu
Brawo Fajnie dbasz o aku, które ma raptem 14Ah i ładowane jest prawie 16V w temp otoczenia 30 stopni.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.08.2014, 08:54   #4
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
Domyślnie

Kazmir, ja nie zaglądam do aku nigdy! Wymieniam średnio co 7 lat. Czyli najczęściej z motocyklem. To samo dotyczy auta. Więc bym nie przesadzał.... no chyba, że w afryce aku ma trudniej.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.08.2014, 11:06   #5
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cudów nie ma. Jak pisze Kolega Gawień - sprawdź ładownie, następnie połączenia elektryczne. W zakresie dalszych oględzin newralgicznych punktów afrykańskiej instalacji mających wpływ na ładowanie, odsyłam do Afripedii.
R
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.08.2014, 21:27   #6
pekos1988
 
pekos1988's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Kobyla Wola
Posty: 61
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000
pekos1988 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 22 min 13 s
Domyślnie

Panowie, ładowanie mam jakies 14.4-14.6V Nowe aku smiga elegancko,styki ok. i jakos nie paruje mi elektrolit po dwoch dniach,chce tylko sie dowiedziec czy jest taka opcja ze przez 2 dni kwas ulotni sie nie wiadomo gdzie? moze czy nie?
pekos1988 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2014, 08:38   #7
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
Domyślnie

Według mnie może. Ostatnio jeździliśmy w Zwierzyńcu i w jednej celi w aku nagle zrobiło się sucho i trampek rzucił palenie. Jak wyschła jedna to i mogło kilka pewnie.
No chyba, że Ci mechanik aku podmienił ale to nie wydaj mi się prawdopodobne.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2014, 20:35   #8
pekos1988
 
pekos1988's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Kobyla Wola
Posty: 61
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000
pekos1988 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 22 min 13 s
Domyślnie

Własnie nad tym medytuje, ale ze całkiem sucho ani kropli nie było, a ja jak zalałem woda to nagle zaczął działać, aku ma 2 lata wiec mi sie wydaje ze zbyt szybko sie skonczył, chociaz nie wykluczam dziwnego przypadku...moze ktos ma wiecej informacji na temat takich akumulatorów i szybkim parowaniu kwasu... co by musiało sie stac zeby tak sie stało?
pekos1988 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2014, 21:01   #9
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,656
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 7 min 43 s
Domyślnie

Jak trafiłeś na cwaniaczka to mógł wylać elektrolit , pokazać że akumulator nie działa oferując nowy licząc że zostawisz mu "stary" który potem znowu zaleje i opchnie następnemu.
Żeby tak szybko odparować elektrolit musiał byś mieć ostre ładowanie.
Przy normalnym potrzeba dolania wody zachodzi czasem co pół roku oczywiście zależy to bardziej od kilometrów niż czasu.

Mi akumulator wytrzymał jakoś ponad 7 lat bez specjalnego pieszczenia się z nim.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.08.2014 o 21:07
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2014, 21:43   #10
pekos1988
 
pekos1988's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Kobyla Wola
Posty: 61
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000
pekos1988 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 22 min 13 s
Domyślnie

No właśnie tych km to możę było max 10tyś przez te 2 lata,a ladowanie w normie jest, po włożeniu nowego aku nic nie robiłem do tej pory i jakos działa,na nowym zrobiłem jakies 2tys km i jest ok.no nie mam pojecia...chcial bym zeby ktos logicznie mi wytłumaczył w jaki sposób mozna w krótkim czasie sprawic zeby aku w afri padło, tzn elektrolit wyparował.
pekos1988 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.