|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
31.08.2014, 21:37 | #1 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
XR 650 L vs DR 650 SE
Hej,
Powoli zaczynam się przymierzać do czegoś sporo lżejszego niż Afryka. Nadal ma to być motocykl na dłuższe wyprawy solo, a więc i asfalt i zjazdy z niego. Nie dziczenie po krzakach i rowach melioracyjnych, tylko szosy, drogi, dróżki, ścieżki, o różnych kątach nachylenia , w proporcjach takich jak zwykle spotyka się na wschód i południe od nas... A jak gleba, to względna łatwość samodzielnego podniesienia. Coś mi się bardzo widzą te dwa tytułowe motocykle. XR 650 L jest raczej rzadki u nas, o DR-kę łatwiej. Zresztą widziałem Lupusową DR na zdjęciach i w realu. Bardzo mi się podobała. O XR też słyszałem już dobre słowo. I tu prośba do was o uwagi, opinie, ostrzeżenia nt. różnic między nimi, eksploatacji, awaryjności, dostępności części, roczników, etc. No, wszystko co moglibyście do takiego porównania włączyć. Opinie mogą być obiektywne i subiektywne też! Dzięki z góry. Zdrówko, Miszel Ostatnio edytowane przez Miszel : 31.08.2014 o 21:41 |
31.08.2014, 21:47 | #2 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 8 min 5 s
|
Oba te motocykle to fajny pomysł i podobnie się je odczuwa w jeździe. Ja wybrałem dominatora, a jak wiadomo to ten sam silnik co xr 650L i się nie zawiodłem. Ma ten plus że domiego łatwo kupić w idealnym stanie za nieduże pieniądze.
__________________
Enduro i ADV |
31.08.2014, 22:10 | #3 |
Ja bym wybrał xr 650L ale niestety mało tego u nas.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
31.08.2014, 22:18 | #4 |
Zarejestrowany: Oct 2013
Miasto: Międzyrzec Podlaski
Posty: 175
Motocykl: RD04
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 14 godz 10 min 44 s
|
zerknij tutaj:
http://www.realworldgear.net/xr650l.html ja wybrałem SE, nie dlatego, że jest lepsze, tylko zdecydowanie łatwiej dostępne w europie niż XR. Moje zdanie jest takie, że oba motocykle są równie dobre |
31.08.2014, 22:24 | #5 |
Warto przejechać się tymi sprzętami żeby sprawdzić który bardziej pasuje. Niedawno miałem w garażu obok mojej xr 600r dr650 se. Deerka jest sporo cięższa a silnik bardziej ospały, inna pozycja za kierownicą, środek ciężkości itp.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
31.08.2014, 22:33 | #6 |
Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Podlasie
Posty: 2,665
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 21 godz 9 min 47 s
|
|
31.08.2014, 22:39 | #7 |
Nie ważyłem ale siadając za kierownicą czy podnosząc tył za zadupek czuje się różnicę. Tyle że moja xr to wersja bez aku i rozrusznika.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
31.08.2014, 22:50 | #8 |
Zarejestrowany: Oct 2013
Miasto: Międzyrzec Podlaski
Posty: 175
Motocykl: RD04
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 14 godz 10 min 44 s
|
DR650SE i XR650L masy motocykli praktycznie takie same, na plus dla Hondy
seryjne zbiorniki podobne,w DR trochę może większy- cała masa akcesoryjnych po 30 litrowe nawet mocowo, nie wiem jak w XR, w DR zakładasz gaźnik mechaniczny plus komin od gixera i ogień z dupy siedzenie niżej w SE, prześwit też mniejszy w SE nie wiem jak w XR ale w SE siedzenie kiepskie na dalsze przeloty, ale od czego mamy Mistrza Zeta jak Siwy powiedział, pomacaj obydwa i porównaj. Tylko, że z dostępnością do XRL będzie problem w Pl |
31.08.2014, 23:03 | #9 | |
Zarejestrowany: Oct 2013
Miasto: Kraków
Posty: 100
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 dni 19 godz 7 min 40 s
|
Cytat:
Z "obowiązkowych" modów SE: - akcesoryjny zbiornik acerbis - gaźnik TM40 lub FCR39 - wydech x40f0x (ten miałem i polecam) - oplot przód - osłona pod silnik - jeśli dalsze podróże to mod kanapy (choć na ja ori dałem naraz do Czarnogóry z plecaczkiem dojechać)
__________________
KTM 1050 Adventure |
|
31.08.2014, 23:17 | #10 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Zabrze
Posty: 918
Motocykl: Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie
Przebieg: x14tys
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 6 godz 7 min 23 s
|
A okresy serwisowe obu sprzętów są jakie? Dla NX więc chyba i XR-L podają chyba 3kkm, trochę mało
|