|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13.01.2016, 00:11 | #1 |
Chłodnica oleju RD 04
Zastanawiam się nad wywaleniem chłodnicy oleju. Jest w takim miejscu, że łatwo ją uszkodzić. Testował ktoś ten wariant? Mogą być jakieś konsekwencje związane z silnikiem?
RD03 jest bez i nigdy nie miałem problemu np. z za wysoką temperaturą silnika.
__________________
"Podróż jest lepsza niż dotarcie do celu" |
|
13.01.2016, 00:44 | #2 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Jeżdże chyba od 3 lat bez chłodnicy oleju. Silnik był trup i nadal jest trupem. Hmmm... a czemu on właściwie jeszcze działa?
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
13.01.2016, 08:58 | #3 |
Zakonserwowany
|
Africa nigdy nie miała problemu z grzaniem się, nawet w wysokich temperaturach przy wolnej jeździe. Nie widzę problemu z usunięciem chłodnicy, zrób sobie włącznik wiatraka na przycisk i jak będziesz jechał wolno to klik a i możesz zalać układ płynem chłodzącym + 130, takim jak leje sie do małych enduraków. Chłodnica jest niezbędna w moto chłodzonych wiatrem, ale Honda profilaktycznie do nie zjebliwych moto je montowała bo kiedyś ludzie nimi jeździli w pizdu a dziś obwieszają pierdołami i lansują.
Zdrowia.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
13.01.2016, 18:13 | #4 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
No nie mogę powiedzieć żeby afra bez chłodnicy miała u mnie lekko i nie grzeje się jakoś specjalnie mocno. Częściej się wiatrak załączą niż u innych ale nie wiem czy przypadkiem zasyfienie układu też jet podejrzewam znaczne.
W braku chłodnicy upatruję ten znaczący skok mocy zauważalny w przypadku mojego motocykla: silnik mniej mocy marnuje na pchanie oleju między żeberka. Polecam! No i redukcja masy
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
13.01.2016, 18:46 | #5 |
Misza zrobiłeś obieg czy zagłuszyłeś wejście - wyjście?
__________________
"Podróż jest lepsza niż dotarcie do celu" |
|
13.01.2016, 19:59 | #6 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Dziurka w chłodnicy zrobiła mi się kiedys na wycieczce. Jak ją wtedy z Ravikingiem zagłuszyłem gumą z pociętej dyntki i kawałkiem blaszki aluminiowej to do tej pory tak trzymie
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
15.01.2016, 20:39 | #7 |
Potwierdzam
w NX ie też nie ma chłodnicy oleju ...ba ,nawet chłodnicy płynu chłodniczego nie ma
__________________
Stary nick: Raviking GSM 505044743 Żądam przywrócenia formuły "starego" Forum AfricaTwin...... |
|
15.01.2016, 21:42 | #8 |
Zarejestrowany: May 2011
Posty: 19
Motocykl: RD04
Online: 1 dzień 17 godz 18 min 19 s
|
Można tą głowczkę z wejściami na przewody olejowe, całkiem wykręcić i wkręcić z bloku od transalpa śrubę do wkręcania filtra, bo ta z silnika od Afryki pewnie będzie za długa.
|
16.01.2016, 09:32 | #9 |
Zarejestrowany: Oct 2015
Miasto: sosnowo
Posty: 53
Motocykl: nx650 i trampek
Online: 2 tygodni 2 dni 9 godz 1 min 22 s
|
A tak właśnie Misza z Ravim wywalają chłodnicę z afry
https://picasaweb.google.com/1064704...45121487666786 |
17.01.2016, 14:58 | #10 |
Zarejestrowany: May 2011
Posty: 19
Motocykl: RD04
Online: 1 dzień 17 godz 18 min 19 s
|
Z resztą myślę że bardzo dobrze że w Afryce jest ta chłodnica oleju. Dzięki niej olej się nie przegrzewa (np przy jeżdzie w korkach lub w terenie). Bez chłodnicy np w xtz 750 ( niby inny układ smarowania, bo z suchą miską olejową) jest bardzo łatwo przegrzać ten olej i zaraz silnik go bierze i trzeba dolewać.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
XRV Rally - chłodnica oleju - koncept | ramires | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 56 | 14.02.2010 21:15 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 22:14 |