|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
18.02.2009, 22:50 | #1 |
Road legal
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
|
Koło 18"
No właśnie. Jaka różnica. Dlaczego ludzie zmieniają na 18 z 17cali.
__________________
|
19.02.2009, 00:02 | #3 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: okolice Wrocławia na wschód bardziej
Posty: 416
Motocykl: RD03, RD04, 2xRD07, RD07A
Przebieg: okrutny
Online: 1 dzień 1 godz 20 min 51 s
|
u mnie we wsi wszystkie laski lecą na 18", a na 17" żadna nie spojrzy
ot czemu
__________________
Robert "Izi" Africa |
19.02.2009, 09:24 | #5 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Przy wadze 180kg tył na 18", to raczej przerost formy nad treścią.
17" ma wystarczającą do tej wagi ilość opon teren
__________________
|
19.02.2009, 09:55 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,041
Motocykl: RD03
Online: 2 tygodni 3 dni 19 godz 28 min 14 s
|
No Ja znam jedną łatwo dostępną /jeśli można ją nazwać terenową/ - Mitas C-02 a cała reszta to TwinDuro ale można na nich też jeździć w terenie. Opon typu E, C czy F w rozmiarze 18" jest jednak sporo więcej to po primo, po drugie primo: jeśli zmieniasz np. przednią zawieche może się zdarzyć, że trzeba będzie zrównoważyć "poziomy" bo ta pierwsza poszła nieco w górę, a najprościej zrobisz to wymieniając koło na 18" /akurat w przypadku AT wymiana taka najczęściej jest dość kłopotliwa i kosztowna ale da się to zrobić/, po trzecie primo: tył 18" wpływa na poprawę własności jezdnych w terenie /no choćby koleiny/, po czwarte primo: sama wymiana koła może być nietrafiona gdyż np. przy częstej jeździe z "nadwagą" czyli pełnym pokładem trzeba będzie dobrać jeszcze przełożenie na zębatkach, po piąte primo: sens takiej wymiany widzę jedynie wówczas jeśli budujesz coś od podstaw na swoje indywidualne "widzi mi się" w innym przypadku przy pozostawieniu wszystkich pozostałych podzespołów w oryginale /mam na myśli głównie zawieszenie/ będzie to przerostem formy nad treścią. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że nieco inaczej ma się sprawa w RD03 i Rd04 czy Rd07. RD03 ma inną piastę przez co jest najbardziej podatna na wszelkiego rodzaju eksperymenty z zębatką czy felgą zaś nowsze modele wymagają pewnych dodatkowych modyfikacji - to tyle co mi jest w temacie wiadome.
Ps. Jeśli ktoś, wymienia koło i ma zamiar nadal użytkować motorek turystycznie to musi pomyśleć o kwestii pozostawienia oryginalnej piasty czyli tej "ze sprzęgłami gumowymi" a w takim przypadku poszukiwania pasującej do AT felgi trzeba zawęzić do nowego Excela /około 500-600 zł. za fele/ lub o ile dobrze pamietam koła do przeplecenia z XR-y czy Cr-a. Afri ma 36, specyficznie rozmieszczonych drutów a to raczej rozwiązanie nietypowe pośród kółek 18" Ostatnio edytowane przez Pawel_z_Jasla : 19.02.2009 o 10:06 |
19.02.2009, 12:11 | #7 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Markowa guma firmy PIRELLI MT 21 Rallycross 130/90-17 i enduro
Takie właśnie zakupiłem do swojej Trampko - Afryki Rozmiar na tył 130/17 Przód wiadomo jaki
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 19.02.2009 o 12:29 |
19.02.2009, 14:01 | #8 |
Zakonserwowany
|
Panowie co by zap...lać klocem po krzokach trzeba mieć jaja i umiejętności , guma z takim czy innym bieżnikiem , tylko w nieznacznym stopniu pomaga .
Doświadczenie , to coś , co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
19.02.2009, 23:25 | #10 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
ja też docelowo chce mieć 18" na tyle.
Co do dostępności opon to niestety prawda. Co chwilę widze jak wykreślane z dostępności są opony do ostrego terenu w rozmiarze 17". Obecnie odpadły Unicrossy na ktore sie sam napaliłem. Pozostaje C-02 jakich mam naprawde spory zapas, jest pirelka o jakiej Franz pisze oraz T63 (Michelin). Troche można poszukać w Kendzie, ale też nie jest rewelacyjnie. 18" to już inna bajka - co prawda sporo jest "cieńkich opon" typy 120 ale za to inny profil ich jest i spokojnie mozna pakowac do AT wlaśnie takie oponki. Mitas sławetny niewiadomo czy będzie jeszcze robiony bo firma stwierdziła, że podniesie ceny, spadło zainteresowanie bo stał się drogi i nieadekwatny do swojej jakości i forestocki szlag trafił i produkcja nie ruszyła (dotyczy serii E a więc i E-09 jako najlepsza alternatywa dla Deserta już nie produkowanego w 17" rozmiarze). Takie moje podsumowanie, chociaż jeszcze nie jestem tak oblatany jak większość ze starych wyjadaczy, ale wiem sam po sobie, że czasem po prostu brakuje tego w terenie. Zdanie moje jest takie, do zwykłej jazdy jest to przerost, ale jak ktoś ma zapędy do jazdy bardziej terenowej to prędzej czy później wymieni na 18"
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
"krzywe" koło... | dexterek | Wszystko dla Afryki | 12 | 07.03.2014 14:44 |
Koło 18 " tył. | szparag | Hamulce, kola, opony | 1 | 27.01.2013 22:12 |