Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11.03.2009, 16:36   #1
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie Tylna sprężyna amora - przeróbka

Dzieki pomocy zakładu obróbki metali, udało się przerobić starą i sklapciałą (ponad 100000km) sprężyne pod amora. Teraz tylko piasek, proszek kolor i sprawdzimy jak działa na królowej.

Sprężyna ma 25cm długości i 9 uzwojeń. Po przeróbce ma 8 uzwojeń i przestrzeń miedzy drutami wzrosła z 17mm na 24mm. Długość zachowana oryginalnej.

rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.03.2009, 16:56   #2
daniel_87
 
daniel_87's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
daniel_87 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
Domyślnie

jak już założysz pochwal się czym prędzej wrażeniami
daniel_87 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2009, 10:44   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

No więc Po 3 tygodniach jazdy na starym amortyzatorze i przerobionej sprężynie wnioski z jazdy są takie:

Nie dobija, nie pływa. Wcześniej po załadowaniu pasażerki, SAG tylnego amora spadał o dobre 5cm w dół. Teraz o połowe mniej. Poprostu stabilniej pracuje tylne zawieszenie. Polecam taką przeróbke dla AT które mają problem z utrzymaniem tylnego SAGu
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2009, 12:42   #4
graphia
 
graphia's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,441
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
graphia jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 12 godz 33 min 36 s
Domyślnie

a czy mają możliwość produkcji sprężyn od zera?
graphia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2009, 14:14   #5
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

można ale to wyjdzie ze 350zł. to już lepiej kupic wilbersa
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2009, 14:26   #6
graphia
 
graphia's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,441
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
graphia jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 12 godz 33 min 36 s
Domyślnie

kto zasysa wilbersa z zachodu w Polsce?
graphia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2009, 14:27   #7
chomik

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,695
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
chomik jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 19 godz 26 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał graphia Zobacz post
kto zasysa wilbersa z zachodu w Polsce?
http://www.moto.allegro.pl/item60844...rica_twin.html
__________________
www.motopodroze.pl
chomik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2009, 14:28   #8
laska
Administrator


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Poznań
Posty: 1,203
Motocykl: RD07a
laska jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 6 dni 9 godz 38 min 59 s
Domyślnie

GrandysDuo z Łodzi. Można załatwić wszystko przez telefon czy maila. Tylko się trochę czeka, chyba 3 tygodnie na progresy czekaliśmy z Giziem
pozdr,
laska
laska jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2009, 15:53   #9
Mat


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,220
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Mat jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 19 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Upominajcie się o zniżkę dla forum AT
__________________
Mat jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2009, 00:50   #10
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

No wiec, dzięki uprzejmości i znajomości Mata udało się nam pomierzyć kg/cm ugięcia sprężyn.
Zmęczona sprężyna od rd07 ma ok 80kg/cm. Moja skracana w 1 wątku i rozciągana sprężyna zachowała się proporcjonalnie do ilości skróconych zwojów. Tj, jedno uzwojenie mniej, a przybyło 10kg/cm To lubie

Sprężyna od RD04, jak się okazało wykonana idealnie jak sprężyna od rd07 tyle że zastosowano grubszy drut, pomimo pełnoletności to wciąż 120kg/cm

Już wiemy czemu tył w czwórce potrafi być twardy

Progres nawinięty drutem zbliżonym do rd04 to około 90~100kg/cm, ale cześć uzwojeń ma gęściej pociągnięte.
Tu pomiar jest zależny od napięcia wstępnego, gdyż potem nieliniowo reagował na nacisk (przeca to progres)
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Sprężyna amora- czym malować?? Marcin-BB Rama, zawieszenia, napęd 14 10.02.2014 11:43
Poszukiwana sprężyna do rd04. Seryjna. z tylnego amora rambo Wszystko dla Afryki 4 21.09.2011 14:39


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.