Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.02.2018, 13:25   #1
sluza
 
sluza's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,729
Motocykl: AT RD07a; XR600R
sluza jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 29 min 45 s
Domyślnie Amortyzator tył - opcja by Sanchez

Sytuacja wygląda tak. Nie byłem zadowolony z amortyzatora Showa i w swej naiwności zakupiłem YSS, który cieszył mnie do momentu, aż pociekł i to stosunkowo szybko. Zatem Showa wrócił na swoje miejsce do Afryki, ale cały czas chodziły mi po głowie Wilbersy i Ohlinsy. Ale cena....

W końcu zdecydowałem. Mam jechać na ferie, więc biorę YSS i Showa i jadę do Sancheza do Otrębusów żeby je zregenerować, mam w miarę po drodze.

Już na miejscu, u Sancheza na warsztacie, widząc ustawione równo pod ścianą piękne amory z logo SANCHEZ, zapytałem nieśmiało czy do Afryki mógłby mi zrobić takiego. Czemu nie, proszę bardzo, będzie 2500 zł jeśli będzie mógł wykorzystać sprężynę z YSS.
Policzyłem sobie tak: rozebranie + przegląd amorów 2 szt 400 zł, naprawa/regeneracja miały wynieść ~800 zł / 2 szt. To wszystko z certyfikatem gwarancyjnym na 12 mies. z małym kruczkiem, że po 6 miesiącach zostanie wykonana wymiana oleju za 150 zł.
No więc, jeśli mam zapłacić 1200 zł za regenerację, to szarpnę się i zamówię amor za 2500 zł. Tak też zrobiłem. Długość amora ustaliliśmy na 42 mm, żeby nieco podnieść tył. Podskórnie czuję, że może być za dużo, ale skrócenie nie będzie problemem. Gdybym zrobił za krótko, to bym już nie wydłużył

20180203_111405.jpg

Koniec końców, kupiłem amor........ i zregenerowałem YSS i Showa. No i kurwa, mam teraz 3 amory... Myślałem, że się rozpłaczę jak przyszło do płacenia...

Ale jest jeden plus całej tej mojej transakcji. Sanchez zbadał wszystkie 3 amory i wydrukował mi porównanie graficzne siła vs. prędkość dobicia/odbicia i siła dobicia/odbicia vs. skok 25 mm .

Czarny - Sanchez
Czerwony - Showa
Zielony - YSS

20180203_111315.jpg

Graf porównujący siła dobicia/odbicia vs skok 25 mm Sanchez vs YSS

20180203_111328.jpg

Poniżej graf z badania SHOWA

20180203_120147.jpg

Nie jestem znawcą tematu, ale wychodzi mi, że ten Sanchezowy to jakaś petarda

O wrażeniach z jazdy opowiem później, ale jeśli ktoś mógłby krytycznym okiem na to spojrzeć i się wypowiedzieć, to będę wdzięczny.

Komentarze dot. poniesionych wydatków są niemile widziane i będą zgłaszane do moderatora jako treści rasistowskie, zawierające nagość i pornografię lub nawołujące do nienawiści

EDIT 1: Amor jest za długi. Sprawę komplikuje też fakt, że dolna kość amortyzatora jest za płytka i ma tylko 20 mm głębokości do otworu, a 30 mm to by było minimum przy długości amora 40-40,5 cm, więc kość też do wymiany

Wysyłam do Sancheza do poprawki

EDIT 2: Wrócił amor od Sancheza. Ma długość 40,5 cm, zmienioną dolną kość i jeździ wyśmienicie. Było dosyc mokro i błotniście, więc zrezygnowałem z zamierzonego testu przy różnym ustawieniu odbicia (a zakres regulacji jest naprawdę szeroki), ale przy wartości średniej praca tyłu była czystą poezją.
Teraz przód, mimo zamontowanych emulatorów, znacznie odstaje charakterystyką pracy

Jest wysoka, nawet bardzo wysoka, ale za radą niektórych kolegów chyba się z tym pogodzę. Optymalną długością przy moim wzroście (184) byłoby pewnie 39,5 cm

Ostatnio edytowane przez sluza : 12.03.2018 o 23:51
sluza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2018, 13:55   #2
bicio
przemieszczacz
 
bicio's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
bicio jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
Domyślnie

U mnie to tak wyglądało, amor z LC8. Nie mam pojęcia jaka jest interpretacja
Co do kosztów, to po sprzedaży pozostałych 2 amorków tragedii nie będzie.

20180203_124943.jpg
__________________
'03 Hello Kitty

Słowiański Zimny Wiatr
bicio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2018, 14:13   #3
sluza
 
sluza's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,729
Motocykl: AT RD07a; XR600R
sluza jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 29 min 45 s
Domyślnie

badanie wykonane przy skoku 50mm, więc tym trudniej się odnieść
sluza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2018, 16:38   #4
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,935
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 4 godz 47 min 28 s
Domyślnie

Fajnie że mamy rodzimą produkcje, szkoda że nie wiedziałem że robią amory, chętnie bym przetestował zamiast wilbersa.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2018, 17:29   #5
raf
 
raf's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Za zielonymi górami, za lasami
Posty: 1,139
Motocykl: czarny, pomarańczowe ladaco
raf jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 1 tydzień 1 dzień 11 godz 24 min 28 s
Domyślnie

Śluza, obawiam się że amor będzie za długi i nie poskręcasz tego na oryginalnych kościach. Ja miałem Wp na 405 mm i było prawie na styk. Więc pewnie albo skracanie amora, albo dłuższe kości. Zresztą zobaczysz jak przymierzysz.
raf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2018, 17:53   #6
bicio
przemieszczacz
 
bicio's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
bicio jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
Domyślnie

Ale skrócenie będzie polegało na ucięciu tej gwintowanej górnej części chyba więc nie ma tragedii.
__________________
'03 Hello Kitty

Słowiański Zimny Wiatr
bicio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2018, 19:04   #7
sluza
 
sluza's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,729
Motocykl: AT RD07a; XR600R
sluza jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 29 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał raf Zobacz post
Śluza, obawiam się że amor będzie za długi i nie poskręcasz tego na oryginalnych kościach. Ja miałem Wp na 405 mm i było prawie na styk. Więc pewnie albo skracanie amora, albo dłuższe kości. Zresztą zobaczysz jak przymierzysz.
Masz rację, jest za długi. Sprawę komplikuje też fakt, że dolna kość amortyzatora jest za płytka i ma tylko 20 mm głębokości do otworu, a 30 mm to by było minimum przy długości amora 40-40,5 cm

Wysyłam do Sancheza do poprawki
sluza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.02.2018, 11:35   #8
Kuba_74
 
Kuba_74's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Krakow
Posty: 201
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Kuba_74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 13 godz 50 min 19 s
Domyślnie

Ciekawe wykresiki.
Czy producent uzasadnia 2.5 do 3 krotne zwiększenie sił tłumienia w stosunku do oryginału?

BTW, Ma ktoś takie wykresy dla amortyzatorów przednich (w lagach)

Pozdrawiam
Kuba_74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.02.2018, 12:56   #9
bicio
przemieszczacz
 
bicio's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
bicio jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kuba_74 Zobacz post
Ciekawe wykresiki.
Czy producent uzasadnia 2.5 do 3 krotne zwiększenie sił tłumienia w stosunku do oryginału?

BTW, Ma ktoś takie wykresy dla amortyzatorów przednich (w lagach)

Pozdrawiam
Może tym, że oryginał tłumi słabo. Dlatego buja, podskakuje, dobija itd
__________________
'03 Hello Kitty

Słowiański Zimny Wiatr
bicio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.02.2018, 15:03   #10
Pekaes


Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Kraków
Posty: 51
Motocykl: RD03
Pekaes jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 4 godz 29 min 30 s
Domyślnie

Oryginał ma zazwyczaj 20 lat bez serwisu dlatego tłumienie jest już słabe a to plus na przykład za miekka sprężyna do agresywnego stylu jazdy powoduje dobijanie . Znam ludzi z sanchez i robią dobra robotę i specjalizują się w lekkich sprzętach pod zawodników .
Pekaes jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Islandia - opcja alternatywna gdziala Kwestie różne, ale podróżne. 41 10.09.2021 01:30


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.