Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.07.2018, 22:30   #1
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie Woltomierz od chińczyka, gdzie podłączyć?

Kupiłem prosty woltomierz z aliexpres. Wygląda całkiem zgrabnie tylko zastanawiam się gdzie to najlepiej podłączyć? 12V od zapalniczki mam wyprowadzone prosto z akumulatora, więc tam się nie podepnę. Najlepiej byłoby za stacyjną... jest jakaś łatwo dostępna kostka czy inny punkt gdzie mógłbym się łatwo podpiąć kabelkiem? Czy może wpiąć się do żarówki pozycyjnej? Może i jest gdzieś na forum ale chwilę szukałem i nie znalazłem, a mam jeszcze trochę do przygotowania na wyjazd sierpniowy i czas ściga. A jakby się dało to fajnie byłoby mieć ten wynalazek
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.07.2018, 22:32   #2
7Greg
 
7Greg's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
7Greg will become famous soon enough
Online: 5 miesiące 16 godz 9 min 9 s
Domyślnie

Najlepiej właśnie do aku. Nie będziesz miał żadnych przekłamań.
Pociągnij cienkie przewody i już
7Greg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.07.2018, 22:59   #3
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

No ale wtedy będzie pokazywać napięcie 24h na dobę?
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.07.2018, 23:07   #4
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,240
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 7 godz 25 min 14 s
Domyślnie

to po przekaźniku ze stacyjki
ale punkt pomiarowy na klemach
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2018, 15:30   #5
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,830
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 50 min 40 s
Domyślnie

ja bym wpial w pozycje. mniej kabli i pobor pradu rzedu setek ampera. ciagnac kable przez przekaznik do woltomierza? przerost formy nad trescia. nie niszcz tylko instalacji ale zrob sobie wpiecie przy uzyciu wtyczek.
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 28.07.2018 o 07:27
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.07.2018, 11:34   #6
luźno kieta
Odi Profanum Vulgus
 
luźno kieta's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
luźno kieta jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 39 min 37 s
Domyślnie

Prawda, że najdokładniejszy pomiar na akumulatorze, a najprościej wpiąć się w pozycję. Ja się wpiąłem w takie miejsce, że po przekręceniu stacyjki mam 12v po włączeniu silnika 14,4v ale po włączeniu świateł 12,9V , mimo iż na akumulatorze jest wtedy 13,9-14,1. Nie zmieniam, jeżdżę tak przyzwyczaiłem się.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg thumbnail1499284022446.jpg (35.7 KB, 254 wyświetleń)
__________________
luźno kieta jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.07.2018, 00:45   #7
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Znalazłem jeszcze podpowiedź aby wpiąć się pod zasilanie tripmastera. Ktoś testował? Jakaś szansa, że idzie tam osobne zasilanie?
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.07.2018, 01:51   #8
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,830
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 50 min 40 s
Domyślnie

zerknij na schemat. po stacyjce ktora jest z przodu caly prad idzie do puszki bezpiecznikow ktora jest z tylu i potem wraca na poszczegolne sekcje. tak samo na pozycje jak i trip czy wiatrak. idzie to to wszystko przez bezpieczniki. im wiecej polaczen i kabla - tym wieksze spadki.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.07.2018, 11:42   #9
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Ok. Wczoraj podłączyłem. Mam oliwiarkę ładnie podłączoną przez stacyjkę z wtyczką w okolicy główki ramy. Rozebrałem wtyczkę, wlutowałem 2 kable, kable za wtyczką zalałem żywicą. Troche taśmy izolacyjnej i wygląda całkiem ok i powinno być w 100% odporne na wodę.

To jeszcze normalne: po odpaleniu silnika i na zgaszonych światłach 14,1V, przy zapalonych światlach robi się 13,5V. Ale dziwne jest to, że jak zwiększam obroty silnika to napięcie spada do około 12,8V? Myślałem że przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do 14,4 max? Woltomierz mi się rozładował, więc nie wiem ile jest na akumulatorze...
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.07.2018, 23:54   #10
luźno kieta
Odi Profanum Vulgus
 
luźno kieta's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
luźno kieta jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 39 min 37 s
Domyślnie

Sprawdź na akumulatorze jak będziesz miał sprawny miernik. Jeżeli będzie różnica rzędu 0,5-0,8 volta pomiędzy miernikiem a zamontowanym voltomierzem to ja bym się już nie przejmował. jeżeli przy zwiększaniu obrotów prąd ładowania minimalnie spada to jest objaw działania sprawnego regulatora (ale niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę)
__________________
luźno kieta jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dodatkowe oświetlenie jak podłączyć polifoska Gadżety / wyposażenie 140 20.07.2024 23:33
Scotoiler - jak podłączyć? CzarnyEZG Rama, zawieszenia, napęd 35 03.12.2017 12:37
Przerywacz kierunków - jak podłączyć. Zet Johny Układ elektryczny i zapłonowy 4 02.07.2015 08:37
gdzie podłączyć woltomierz i gps Wójcik Układ elektryczny i zapłonowy 5 13.02.2014 22:07
Metromierz Explona - jak podłączyć smiglo Układ elektryczny i zapłonowy 6 15.06.2010 16:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.