|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
30.09.2019, 15:45 | #1 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Prosty schemat podlaczenia kontrolki rezerwy RD03
Otóż w moim Trampku mam zbiornik RD03/4
Miejsce otworu czujnika mam zaslepione Po paru latach przyszło mi do głowy uzupełnić to uchybienie Planuje kupić czujnik akcesoryjny na plywak ( nie kontrakton ) Z czujnika wychodzą dwa przewody Jakby to wszystko zgrać by nie bylo skomplikowane Mamy tu kogos kto narysowalby na kartce od zeszytu i wrzucił? Doczytalem na zagranicznych forach , ze kontraktony najczesciej padały gdy paliła sie kontrolka rezerwy a stacyjka byla wlaczona Mozna kupic czujnik na plywak dedykowany do RD04 Teraz tylko wlasciwie wszystko połączyć. Zasilanie ze stacyjki przy wlaczonym zaplonie
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 30.09.2019 o 15:52 |
30.09.2019, 19:38 | #2 |
Jeśli to zamiennik oryginalnego czujnika to łączysz +po Kluczyku - kontrolka - czujnik - minus (fabrycznie jest jeszcze tester kontrolek)
Org czujnik działa na zasadzie grzałki i jak przestaje być chłodzony benzyną to zmniejsza swój opór powodując tym zaświecenie lampki. Miałem spalony górny czujnik, kupiłem na allegro nowy samochodowy i zmieniłem żaróweczkę z 3 na 1,7W to chyba najtańsza i pewna opcja naprawy.
__________________
Honda XL 600 RM 86' Honda XL 600 LM 86' Honda XRV650 Africa Twin 88' Honda XLV 750 R 83' BMW R1100GS ABS 95' |
|
30.09.2019, 20:54 | #3 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Kontrolka ma dwa wyjścia
Czujnik ma dwa wyjscia. Gdyby mial jedno byloby prostsze Opisy IT https://www.qsl.net/iz7ath/moto/sonda/index.htm http://www.africatwin.info/sonda-carburante.html Ostatnio edytowane przez fabrizio13 : 02.06.2011 o.21:48 Zaglebiajac sie w temat na forum Afica UK ludzie zakładają sensor od Suzuki SV 650. Moze sie to komuś przyda
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 01.10.2019 o 16:25 |
02.10.2019, 02:29 | #4 |
To obojętne czy przepuścisz przez ten czujnik plus czy minus. Czujnik ma dwa wyjścia bo bak ma słabe połączenie elektryczne z ramą więc idzie osobnym kablem do instalacji.
Ta przeróbka tego Włocha polega na dodaniu automatu który już po pierwszym krótkim błyśnięciu kontrolki (rezerwa najpierw mruga się tylko w przechyłach) odciąża czujnik blokując możliwość zgaśnięcia do momentu wyłączenia stacyjki. W samochodach rezerwa wystarcza na średnio 100km i te czujniki NTC to wytrzymują.
__________________
Honda XL 600 RM 86' Honda XL 600 LM 86' Honda XRV650 Africa Twin 88' Honda XLV 750 R 83' BMW R1100GS ABS 95' |
|
02.10.2019, 08:35 | #5 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Dzięki za wytlumaczenie. W takim razie do czujnika
pójdzie minus z ramy ,a na kontrolke tylko jeden przewód też minusowy i dopiero do plusa stacyjki ( lub zasilania światła pozycyjnego ).Bezpieczniejsze w przypadku przetarcia przewodu
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 02.10.2019 o 08:48 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kontrolki i czujnik paliwa rd03 | Gryga | Uklad paliwowy i wydechowy | 5 | 09.05.2016 18:00 |
Schemat instalacji RD03 - wentylator | wilq.bb | Układ elektryczny i zapłonowy | 5 | 18.04.2016 17:10 |
Kontrolki rezerwy RD04 | CzarnyEZG | Uklad paliwowy i wydechowy | 29 | 18.04.2014 20:59 |
[FAQ] Wymiana czujników rezerwy w RD03/04 | ramires | Uklad paliwowy i wydechowy | 13 | 18.03.2013 13:36 |