![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Łaziska Górne
Posty: 926
Motocykl: Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie
Przebieg: x34tys
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 10 godz 21 min 26 s
|
![]()
Dużo tu mądrych głów, a nurtuje mnie to ostatnio.
W pracy w niektórych miejscach zaczęliśmy używać łożysk z nierdzewki, bo standardowe padały jak muchy. A zaczęliśmy tylko dlatego, że zadałem pytanie mechanikom "dlaczego?", a oni na to "a takie są?". I tak zwykłe mimo uszczelnienia szlag trafiał nawet po kilku dniach, a nierdzewki pracują całe miesiące, prędzej szlag trafia podzespół, w którym siedzą. Tyle, że tam jest po prostu ruch obrotowy, obciążenia wynikają jedynie z ewentualnej nieliniowości sprzęgniętych części. Jak to by było w piastach koła motocykla? Co jest, poza ceną, nie tak z nierdzewką, że się jej nie stosuje? W huście padły mi już ze trzy komplety, a 10tys.km nie zrobiłem - swoje tu zrobiły wyjechane dystanse, więc zimery prawie nie uszczelniały. W tenerce tylne, chyba co trzecią wymianę opony nadają się do wymiany. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,189
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
![]() Online: 3 miesiące 4 tygodni 9 godz 56 min 34 s
|
![]()
Bo z łożyskami jest tak,że w dobie pandemii podróbek ciężko kupić oryginały!
![]() ![]()
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Musisz wiedzieć (to wiedza z żeglarstwa), że kwasiak jest miękki i bardzo podatny na zatarcia. W połączeniu śrubowym wystarczy ziarenko piasku i nakrętka ulega zatarciu do takiego stopnia jakbyś ją zespawał. Nie do uratowania
![]() Resztę przy odrobinie wyobraźni sam sobie dopowiedz ![]()
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,235
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 4 dni 6 godz 36 min 11 s
|
![]()
A jak przewaga poza nierdzewnościa jest w w takim łożysku, bo ja takich nie widzę zalet. Ale moja wiedza jest w tym temacie mała, zbyt mała. Samo klasyczne łożysko nie umiera w skutek korozji przecież.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Mysle ze Kazmir wyczerpal temat
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Krakow
Posty: 206
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 8 godz 43 min 30 s
|
![]()
Wg katalogu https://www.mcmaster.com/ball-bearings
dla łożyska 6203-2RS (zamknięte) mamy max obciążenia promieniowe: - stal chromowa: dynamicznie 2100 lbs, statycznie: 1050 lbs, max obroty 11 000 - nierdzewka: dynamicznie 1800 lbs, statycznie 980 lbs, max obroty 17 000 Różnica na niekorzyść nierdzewki jest, ale niewielka. Będą działać - tylko czy jest zasadne przepłacać - nie wiem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 369
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 4 dni 19 godz 27 min 30 s
|
![]()
Kwasówka i nierdzewka to dwie różne rzeczy. A pomiędzy nimi jeszcze z milion innych stopów i każdy z nich o innych właściwościach. Podobnie jak z aluminium.
Wszystko co lekkie, srebrne i bez właściwości ferromagnetycznych skłonni jesteśmy tak nazwać, a każde jest inne (co widać choćby przy próbie spawania). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Michał
![]() |
![]()
Dokładnie. Samej nierdzewki jest wiele rodzajów dostępnych "od ręki" w odpowiednich miejscach.
Np. w wannach (w myjkach przemysłowych) z bardzo agresywnymi kwasami często występuje ten problem, że "zwykła" nierdzewka nie wystarczy. A jeszcze trzeba ten kwas przepompować. Z ciekawostek, w jednej z takich instalacji pompy metalowe z bebechami z "super nierdzewki" padały jak muchy. Rozwiązaniem były pompy membranowe z tworzywa. |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Łożyska kół w NAT | kristoch | NAT - Warsztat | 86 | 07.02.2024 23:10 |
Łożyska kół | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 153 | 22.08.2018 13:22 |
Łożyska | ural2 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 3 | 17.02.2016 21:10 |
łożyska kół | Mroq | Hamulce, kola, opony | 19 | 18.09.2008 18:28 |