28.11.2020, 13:46 | #1 |
Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,107
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
Ładowanie przez odpalanie ?
Zadziala, nie zadziala ?
Chodzi o klasyczne odpalanie moto na pol godziny powiedzmy co tydzien. Wystarczy zeby podladowac akumulator ? NAT ma te swoje immobilajzery ktore jednak jakis prad ciagna, w dluzszej perspektywie wyciagna do zera. Mozna aku wyjac, co w moim wypadku wymaga mocnego "poluzowania" gmoli. W zeszlym roky wyciagalem, w tym mi sie nie chce Zadziala ladowanie przez odpalanie ? |
28.11.2020, 13:51 | #2 |
Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Lublin
Posty: 2,310
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 4 godz 51 min 14 s
|
Jak nie popracuje moto pod obciążeniem ( nie pojexdzisz troche) to na pewno świece szlag trafi po kilku takich sesjach.
Ostatnio edytowane przez Zmyler : 28.11.2020 o 16:44 |
28.11.2020, 14:09 | #3 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Łaziska Górne
Posty: 923
Motocykl: Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie
Przebieg: x34tys
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 7 godz 47 min 23 s
|
Na YT jest kanał mrAkumulator https://www.youtube.com/channel/UCbS...7_8DMoTg8h23vw Poszperaj w jego filmach nt. doładowywania zimą. Dopóki nie oglądałem jego filmów nie widziałem sensu np. kupna dobrej/drogiej ładowarki, bo "przecież ta z Lidla też daje radę". Sporo cennych informacji.
|
28.11.2020, 14:15 | #4 |
Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,107
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
Damn it.. czyli nie ma zmiluj, trzeba aku wyszarpac.
|
28.11.2020, 14:22 | #5 |
A ładowanie przez gniazdo zapalniczki nie wchodzi w grę?
|
|
28.11.2020, 14:35 | #6 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Zakładam że kolega nie ma dostępu do prądu, jak mój przypadek poniżej.
Trzymałem moto jakiś czas w garażu podziemnym bez dostępu do 230V. Raz na tydzień czy dwa odpalałem moto na jakieś 20 min by się aku "podładował". Raz w tygodniu (w piątek mam casual day) jeździłem na moto do pracy. 2 - 3 razy do roku brałem aku do domu aby podładować. Szlag trafił akumulator po 1,5 roku (moto od nowości). Z tym że ja mam tracker, który coś tam ciągnie więcej niż HISS. Więc ja nie polecam, bo chyba to nic nie da. Rozwiązaniem u mnie były przenosiny pod inny adres z normalnym garażem, a aku wymieniłem na LiFePO4, który mogę podładować od prawie zera do pełna w 1,5 godziny. |
28.11.2020, 15:09 | #7 |
Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,107
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
Kolega ma dostep do pradu Ale kombinuje czy da sie uniknac wyszarpywania akusa.
Ładowanie przez gniazdo zapalniczki byloby idealnym rozwiazaniem, ATAS ma fabrycznie zamontowane gniazdo. Ale podpytalem w innym watku i ogolnie odzew byl ze "nie da sie". W tym modelu fabrycznie jest juz LiFePo, poswiece w takim razie chwile na demontaz gmoli, bedzie to znacznie tansze niz nowy aku jesli zdarzy mu sie umrzec. |
28.11.2020, 15:26 | #8 |
Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Chrząstawa Wielka
Posty: 268
Motocykl: Yamaha 1VJ/Huska FE501
Przebieg: rośnie
Online: 3 tygodni 2 dni 11 godz 18 min 34 s
|
Dostań się do akumulatora raz, przykręć kabel ze złączem SAE i po problemie. Wtyczkę wyprowadzisz sobie na wierzch lub pod kanapę i masz dwa w jednym, ładowanie i dodatkowe gniazdo w razie potrzeby.
|
28.11.2020, 18:25 | #9 |
gsm: 512242193
Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,183
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 3 godz 16 s
|
Rozruch pobiera więcej prądu, niż ładowanie 30min dostarczy. Opowiadałem na podobne pytanie i odpowiedz jest ze sie da ale sa pewne problemy np do ładowania trzeba zostawic kluczyk w stacyjce lub zamontować gniazdo wpięte bezpośrednio pod akumulator.
|
28.11.2020, 19:46 | #10 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
A ja myślę, że po kilku minutach alternator naładuje to co poszło na rozruch.
Podczas odpalania jest duży pik poboru pradu podczas kilku pierwszych obrotów rozrusznika i dopiero jak się rozkręci to pobór pradu mocno spada - ale ten wielki pobor to ułamek sekundy. Żaden samochód nie pobiera non stop 500A podczas kręcenia rozrusznikiem, to są wartości maksymalne, chwilowe. A jak 2sekundy pobierzemy nawet to 500A to wystarczy prąd ładowania 5A przez kolejne 200s. A 5 A to jedna żarowka H4 pobiera, a mamy 2 z przodu Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Na XRV przez Słowację, Węgry, TET Serbia, TET BiH i przez Chorwację. | RonDell | Umawianie i propozycje wyjazdów | 39 | 18.10.2019 17:00 |
odpalanie moto na zalaczonych swiatłach. | solo1972 | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 07.06.2011 13:48 |