|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
02.04.2021, 14:32 | #1 |
Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 729
Motocykl: nie mam już Afryki
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
Brak iskry RD04 1992r
Mój problem rozpoczął się od niedziałającej pompy paliwa ale potoczył się w kierunku braku iskry.
poniżej link do początku historii z pompą http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=95&page=31 Kontynuacja tematu braku iskry Sprawdziłem Kose Neutral kable wtyczki czy gdzieś czegoś nie poruszałem podczas gmerania przy zawiasie i niestety wszystko no moje oko wygląda ok. Na przednim garnku iskry też niema. Mam multimetr ale żadne cuda bo kosztował jakieś 150zł. Sprawdziłem multimetrem wtyczki wchodzące do modułu zapłonowego na jednej małej (2 piny) wtyczce jest napięcie 12.5v a na drugiej małej (analogicznie) takiego napięcia nie ma (tzn no jest zero) Pytanko czy tam powinno być napięcie? Czy zero to poprawna wartość ? Jeśli ma być napięcie to gdzie szukać drugiego końca tego kabla żeby nie pruć całości ?
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991 |
02.04.2021, 14:42 | #2 |
Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,745
Motocykl: Hunter Cub
Online: 7 miesiące 2 dni 21 godz 13 min 51 s
|
Zmostkuj na wtyczce killswitch.
Tzn. przejrzyj schemat i odłącz wtyczkę. Zepnij przewody " na krótko". |
02.04.2021, 14:48 | #3 | |
Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 729
Motocykl: nie mam już Afryki
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
Cytat:
Czy wadliwy kilsłicz nie miał by wpływu na obydwie wtyczki ?
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991 |
|
02.04.2021, 14:57 | #4 |
Miałby.
Mój nie zawsze łapie i właśnie wtedy nie ma iskry i nie działa pompa. Pisałem Ci o tym w poprzednim wątku.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
|
02.04.2021, 15:05 | #5 |
Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 729
Motocykl: nie mam już Afryki
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
No właśnie
a na jednej wtyczce napięcie jest a na drugiej nie. Bez względu na położenie kilsłicza. Czy to nie powinno wyeliminować kilsłicza jako przyczyny? Pytam bo serio tutaj po omacku błądzę. Edit: Kabel przy wtyczce bez napięcia jest czarno biały i taki sam jest w kilsłiczu. Sprawdzając multimetrem ciągłość przewodu jest zachowana na kilsłiczu jest napięcie w pozycji ON Przed chwilką pojawiło się napięcie na wtyczce przy module A co za tym idzie pojawiła się też iskra Generalnie nic nie naprawiłem poza ogólnym gmeraniem. Ale wygląda na to że kilsłicz coś nie łączył i robił zamieszanie chociaż nic ewidentnego nie znalazłem. Zgaduje wiec że gdzieś styki nie robią albo kabelek jest przetarty i moje gmeranie spowodowało ponowne połączenie.
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991 |
02.04.2021, 15:24 | #6 |
Kilswicz czasami ma taką zawiechę.
Kiedyś jeden z Czarnuchów mi radził, żebym sprzęta gasił kluczykiem a killa nie ruszał i będzie cacy.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
|
02.04.2021, 15:49 | #7 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Poszukaj co tak na prawde ci robi psikusy by gdzies w trasie Cie nie zaskoczylo.
I z doswiadczenia jeszcze podpowiem ze najlepszym przyzadem do kontroli kabli i stykow jest zwykla zarowka nie multimetr. Zdarzylo sie pare razy ze multimetr pokazywal przejscie gdzy w rzeczywistosci go nie bylo. |
02.04.2021, 21:25 | #8 |
Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 729
Motocykl: nie mam już Afryki
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
Wydaje się że właśnie kilsłicz.
Bo po jego rozebraniu i poruszaniu wszystko wróciło do normy. No właśnie mam głupi nawyk (nie wiem skąd) gaszę Moto właśnie kilsłiczem zamiast kluczykiem. Chyba po tych wszystkich starych motkach które miałem zachłysnąłem się tym powiewem cywilizacji jak kupiłem Afre gdzie był rozrusznik i takie tam cywilizacyjne gadżety.
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991 |
07.04.2021, 00:50 | #9 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
Dubel dobrze prawi odnośnie sprawdzania kabli. Żarówka stawia większy opór niż brzęczyk w multimetrze, a co za tym idzie przez kabel musi popłynąć prąd. Czasem jedna żyłka jest tym co łączy oba końce i przepływ jest, ale przez taki kabelek żaden prąd nie popłynie
|
07.04.2021, 11:26 | #10 |
Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 729
Motocykl: nie mam już Afryki
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
Sprawdziłem żarówką też. Wszystko zadziałało. Wygląda że kilsłicz narobił całego zamieszania. Wyczyściłem styki psiknąłem preparatem do styków (poprawia styk, zapobiega korozji, coś takiego)
Pomijając powyższe, to znalazłem pod kanapą blisko wtyczki do modułu (rozwinąłem kilka cm otuliny na wiązce) jedną radosną twórczość mojego poprzednika który posiadał lutownice. Przypuszczam że mojego poprzednika spotkała sytuacja o której pisał Kaźmir w Świecie Motcykli gdzie to kabelki się ukręcają od kanapy naciskanej naszym zadkiem. Po mocniejszym pociągnięciu urwałem kabelek (mimo tego żarówka uprzednio się zaświeciła). Zrobiłem to zgodnie ze sztuką solidnie i teraz już jest miodzio. Fotki wszystkiego będę wrzucał w osobnym temacie który planuje zrobić tylko o mojej Afri gdyż chce upamiętnić cały serwis jaki tej zimy zrobiłem.
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Brak iskry - Pomocy ! | ScreamMyName | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 31.08.2021 19:51 |
Brak iskry-pomocy | blackcock84 | Układ elektryczny i zapłonowy | 13 | 30.04.2016 23:23 |
Brak iskry... Pomocy! | Krzysiek009 | Układ elektryczny i zapłonowy | 5 | 15.10.2013 23:45 |