Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.09.2009, 13:31   #1
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie Regulator a obciążenie

heja,

Mam pytanie do praktyków czy zauważyli zmianę w temperaturze regulatora i kabli w zależności od obciążenia.
Czyli np. bez świateł i manetek oraz ze światłami i manetkami.
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 13:55   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

im wiecej obciążenia tym chłodniejszy
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 13:59   #3
LukaSS
 
LukaSS's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
LukaSS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
Domyślnie

Mam tak samo i miałem w poprzednich moto identyko.
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere
LukaSS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 14:06   #4
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Bo to jest cecha prądnic asynchronicznych z regulatorem stratnym - ale tekst.

Chodzi o to ze jak nie ma odbioru mocy to regler wali zwarcie do masy i płyna naprawdę duże prądy Dlatego to wszystko sie tak grzeje.

Myślę co by tu wymyślić, żeby jakoś odbierać trochę mocy i oszczędzić regulator i kable.

Problem polega na tym że już to wymyślono i nazywa sie prądnica synchroniczna. Nie wiem czemu takiej nie montuja do naszych maszyn.

A tak przy okazji czy słyszeliście może o problemie z przegrzewaniem sie cewek jak moto stoi na przekęconym kluczyku bez silnika. np. żeby ładować telefon i takie tam.

A czy nie da się osłabić prądnicy.

Z jakiegoś innego moto może pasuje. Albo jakiś mistrz przezwajania silników by się nadał.

To może byc rozwiązanie, mamy za dużą elektrownie i to w starym rozwiązaniu, jak widać awaryjną.

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.06.2012 o 10:38
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 14:09   #5
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
Problem polega na tym że już to wymyślono i nazywa sie prądnica synchroniczna. Nie wiem czemu takiej nie montuja do naszych maszyn.
Bo nie mają szczotek, mogą pracować zanurzone w oleju i sporo innych zalet. BMW robi inaczej i niestety psują się.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 14:16   #6
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Bo nie mają szczotek, mogą pracować zanurzone w oleju i sporo innych zalet. BMW robi inaczej i niestety psują się.
Właśnie - kosztem prostoty prądnicy są problemy z resztą.
Ale fakt ze łatwiej wymienić regulator niż prądnice, może dlatego.

Zna ktoś dobrze transalpy czy nie będzie pasować (jest 50w słabsza)
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 14:21   #7
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
Właśnie - kosztem prostoty prądnicy są problemy z resztą.
Ale fakt ze łatwiej wymienić regulator niż prądnice, może dlatego.

Zna ktoś dobrze transalpy czy nie będzie pasować (jest 50w słabsza)
Nie do końca jest tak. Regulator w większości motocykli to rzecz nie do zajebania. Jeśli już padnie to w 99% jest to zaniedbanie użytkownika. Afryczka jest podatna na pady reglera ale też zazwyczaj z innych powodów niż układ prądnica-regulator.
Jedynym minusem jest to, że prądnica pracuje cały czas z maksymalną mocą co zwiększa zużycie paliwa i zabiera kucyka z dostępnej mocy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 14:30   #8
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Afryczka jest podatna na pady reglera ale też zazwyczaj z innych powodów niż układ prądnica-regulator.
Ale z jakich ?

Ja narazie widzę tylko nadmiar mocy przy braku obciążenia.

Ostatnio edytowane przez paku : 01.09.2009 o 14:39
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 15:36   #9
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
Ale z jakich ?

Ja na razie widzę tylko nadmiar mocy przy braku obciążenia.
choćby pośniedziała instalacja przerabiana w niewłaściwy sposób. jak dla mnie newralgicznymi punktami są te cholerne kostki. zwłaszcza ta na żółtych kablach od prądnicy i ta przy styczniku. ja mam polutowane kable i regulator jest ciepły ale nie gorący. przewody zawsze będą się grzały troszeczke. wadą instalacji jest przedzielenie głównego przewodu prądowego i złączenie go właśnie w kostce od stycznika. cały prąd leci niepotrzebnie przez dwie złączki, które jak zaśniedzieją to zwiększają opór i się grzeją. koło się zamyka bo im mocniej się grzeją tym szybciej je wuj strzela. poza tym miejsce usadowienia stycznika naraża ów kostkę na deszcz i syf. jeżeli będzie instalacja ok, kable polutowane, dobry aku to nic się raczej dziać nie powinno. kostki panowie kostki
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 15:40   #10
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
choćby pośniedziała instalacja przerabiana w niewłaściwy sposób. jak dla mnie newralgicznymi punktami są te cholerne kostki. zwłaszcza ta na żółtych kablach od prądnicy i ta przy styczniku. ja mam polutowane kable i regulator jest ciepły ale nie gorący. przewody zawsze będą się grzały troszeczke. wadą instalacji jest przedzielenie głównego przewodu prądowego i złączenie go właśnie w kostce od stycznika. cały prąd leci niepotrzebnie przez dwie złączki, które jak zaśniedzieją to zwiększają opór i się grzeją. koło się zamyka bo im mocniej się grzeją tym szybciej je wuj strzela. poza tym miejsce usadowienia stycznika naraża ów kostkę na deszcz i syf. jeżeli będzie instalacja ok, kable polutowane, dobry aku to nic się raczej dziać nie powinno. kostki panowie kostki
Masz całkowitą rację, ale bezpośrednia wadą jest nadmiar mocy (duże prądy), który m.in wpływa na to co piszesz (te kable sie gotują nie od błota i syfu to tylko pogarsza sprawę i przyspiesza awarię).
Inna rzecz ze jak na enduro to mogliby zauważyć takie coś jak hermetyczne wtyczki.

Ostatnio edytowane przez paku : 01.09.2009 o 15:53
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 21:48
Wygotowany regulator Chomski Układ elektryczny i zapłonowy 1 23.07.2010 00:54
Regulator :) paku Układ elektryczny i zapłonowy 73 15.01.2010 22:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.