|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
01.09.2009, 13:31 | #1 |
Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
Regulator a obciążenie
heja,
Mam pytanie do praktyków czy zauważyli zmianę w temperaturze regulatora i kabli w zależności od obciążenia. Czyli np. bez świateł i manetek oraz ze światłami i manetkami. |
01.09.2009, 13:55 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
im wiecej obciążenia tym chłodniejszy
|
01.09.2009, 13:59 | #3 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
|
Mam tak samo i miałem w poprzednich moto identyko.
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere |
01.09.2009, 14:06 | #4 |
Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
Bo to jest cecha prądnic asynchronicznych z regulatorem stratnym - ale tekst.
Chodzi o to ze jak nie ma odbioru mocy to regler wali zwarcie do masy i płyna naprawdę duże prądy Dlatego to wszystko sie tak grzeje. Myślę co by tu wymyślić, żeby jakoś odbierać trochę mocy i oszczędzić regulator i kable. Problem polega na tym że już to wymyślono i nazywa sie prądnica synchroniczna. Nie wiem czemu takiej nie montuja do naszych maszyn. A tak przy okazji czy słyszeliście może o problemie z przegrzewaniem sie cewek jak moto stoi na przekęconym kluczyku bez silnika. np. żeby ładować telefon i takie tam. A czy nie da się osłabić prądnicy. Z jakiegoś innego moto może pasuje. Albo jakiś mistrz przezwajania silników by się nadał. To może byc rozwiązanie, mamy za dużą elektrownie i to w starym rozwiązaniu, jak widać awaryjną. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.06.2012 o 10:38 |
01.09.2009, 14:09 | #5 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
|
Bo nie mają szczotek, mogą pracować zanurzone w oleju i sporo innych zalet. BMW robi inaczej i niestety psują się.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
01.09.2009, 14:16 | #6 | |
Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
Cytat:
Ale fakt ze łatwiej wymienić regulator niż prądnice, może dlatego. Zna ktoś dobrze transalpy czy nie będzie pasować (jest 50w słabsza) |
|
01.09.2009, 14:21 | #7 | |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
|
Cytat:
Jedynym minusem jest to, że prądnica pracuje cały czas z maksymalną mocą co zwiększa zużycie paliwa i zabiera kucyka z dostępnej mocy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
01.09.2009, 14:30 | #8 | |
Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
Cytat:
Ja narazie widzę tylko nadmiar mocy przy braku obciążenia. Ostatnio edytowane przez paku : 01.09.2009 o 14:39 |
|
01.09.2009, 15:36 | #9 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
choćby pośniedziała instalacja przerabiana w niewłaściwy sposób. jak dla mnie newralgicznymi punktami są te cholerne kostki. zwłaszcza ta na żółtych kablach od prądnicy i ta przy styczniku. ja mam polutowane kable i regulator jest ciepły ale nie gorący. przewody zawsze będą się grzały troszeczke. wadą instalacji jest przedzielenie głównego przewodu prądowego i złączenie go właśnie w kostce od stycznika. cały prąd leci niepotrzebnie przez dwie złączki, które jak zaśniedzieją to zwiększają opór i się grzeją. koło się zamyka bo im mocniej się grzeją tym szybciej je wuj strzela. poza tym miejsce usadowienia stycznika naraża ów kostkę na deszcz i syf. jeżeli będzie instalacja ok, kable polutowane, dobry aku to nic się raczej dziać nie powinno. kostki panowie kostki
__________________
:O |
01.09.2009, 15:40 | #10 | |
Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
Cytat:
Inna rzecz ze jak na enduro to mogliby zauważyć takie coś jak hermetyczne wtyczki. Ostatnio edytowane przez paku : 01.09.2009 o 15:53 |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Regulator a moc motocykla | Nonek_ | Układ elektryczny i zapłonowy | 0 | 06.05.2012 21:48 |
Wygotowany regulator | Chomski | Układ elektryczny i zapłonowy | 1 | 23.07.2010 00:54 |
Regulator :) | paku | Układ elektryczny i zapłonowy | 73 | 15.01.2010 22:35 |