|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
17.02.2022, 19:04 | #1 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: WZ
Posty: 167
Motocykl: SD09
Przebieg: 39999
Online: 2 tygodni 6 dni 9 godz 8 min 24 s
|
Piasek pod korkiem wlewu paliwa
Wczoraj podczas tankowania zauważyłem sporo drobin piasku w przestrzeni "przelewowej" pod korkiem wlewku paliwa (tej połączonej z rurką odprowadzającą nadmiar paliwa z tankowania) i mocno zastanawiam się skąd one się tam wzięły. Nalot brudu w tym miejscu nie dziwi mnie, ale duża szczypta piachu?
W deszczu do tej pory nie zdążyłem pojeździć, więc jedynym rozsądnym rozwiązaniem wydaje mi się wdmuchnięcie piachu rurką odpływową podczas mycia moto. Możliwe to? Szukać gdzieś indziej przyczyny?
__________________
M5Q Pony->ETZ150->ETZ251->ETZ250->...->CB750->CB1300SA->CRF1100D2 |
17.02.2022, 19:12 | #2 |
Możesz od góry delikatnie dmuchną w tę rurkę i zobaczyć co wypadnie. Wg. mnie o jest możliwe.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
18.02.2022, 14:14 | #3 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: WZ
Posty: 167
Motocykl: SD09
Przebieg: 39999
Online: 2 tygodni 6 dni 9 godz 8 min 24 s
|
Dobry pomysł
Dmuchnąłem, ale wyleciało może z 5 ziaren piasku, przepłukałem nawet strzykawką ale nic więcej nie wypadło. Dziwna sprawa, nie po raz pierwszy myłem moto myjką ciśnieniową, jak zwykle z dużą ostrożnością i tym bardziej nie wtykałem lancy w rurkę odpływową Cóż, jak to mówią - jeździć i obserować, byle by piach nie dostał się do wnętrza zbiornika... Jeszcze jeden trop mi przyszedł do głowy - po odstawieniu nagrzanego moto słychać odgłos ssania w okolicy korka wlewu, kóry ustaje po jego uchyleniu. W poprzednich moto tego nie słyszałem, ale to zapewne normalne - kwestia podciśnienia wynikającego z zasysania paliwa, jak mniemam normy eko powodują że odpowietrzenie nie działa już tak swobodnie jak w starszych sprzętach.
__________________
M5Q Pony->ETZ150->ETZ251->ETZ250->...->CB750->CB1300SA->CRF1100D2 |
15.03.2022, 15:04 | #4 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: WZ
Posty: 167
Motocykl: SD09
Przebieg: 39999
Online: 2 tygodni 6 dni 9 godz 8 min 24 s
|
Autorozwiązanie: winna jest konstrukcja mocowania wlewu paliwa.
O ile w CB750 i CB1300 pomiędzy brzeg zbiornika a pierścień otaczający korek wlewu wsuwam z trudnością kartkę papieru, to w CRF wsadziłem 24 kartkowy katalog. Nic dziwnego, że każde chlapnięcie błotkiem powoduje przenikanie piachu w przestrzeń dookoła korka. Trzeba to kontrolować podczas tankowania.
__________________
M5Q Pony->ETZ150->ETZ251->ETZ250->...->CB750->CB1300SA->CRF1100D2 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Majonez pod korkiem | RysiekO | Suzuki | 19 | 16.06.2021 22:28 |
opona dedykowana na piasek (łopatki) | Lepi | Hamulce, kola, opony | 9 | 16.07.2009 15:28 |