![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Feb 2022
Miasto: Poznań
Posty: 19
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 29 min 40 s
|
![]()
Cześć,
RD07 1993 r. Niedawno wymieniałem uszczelki komór pływaków i po zamontowaniu gaźnika na miejscu zgodnie z zaleceniami forumowymi i książkowymi przystąpiłem do synchronizacji gaźników. Problem w tym, że moje gaźniki wg wskazań zegarów osiągają stan zsynchronizowania w momencie kiedy śruba od synchronizacji wkręcona jest dość głęboko... ![]() Z początku myślałem, że to linki i próbowałem wymusić naciągiem "bardziej zdecydowany" powrót manetki aby kółko oparło się na śrubie, jednak to nie jest to. Przeczytałem kilka wątków na forum i nie znalazłem tego co mnie interesuje. Please help! ![]() Ostatnio edytowane przez Wasyl91 : 12.07.2022 o 23:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zarejestrowany: Feb 2022
Miasto: Poznań
Posty: 19
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 29 min 40 s
|
![]()
Zastanawiało mnie między innymi to i zdecydowałem się ponownie zdemontować gaźnik, aby zobaczyć na przepustnice. Nie widziałem okiem różnicy poz tym ta regulacja to naprawdę minimalne wychylenia robi.
Myślę też, że gdyby była jedna otwarta bardziej a druga mniej to bym miał rozjazd w synchronizacji, a jak pisałem jestem w stanie je zsynchronizować tylko wygląda na to, że w skrajnym położeniu śruby od synchronizacji (blisko max. wkręcenia). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,020
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 12 godz 11 min 16 s
|
![]()
Możesz mieć nieszczelności w dolocie, mógł ktoś rozdzielać gaźniki i są trochę przekręcone względem siebie, może się któraś przepustnica blokować bo przy całkowicie wykręconej śrubie regulacji ( u Ciebie nie wraca do tej śruby) nie powinien motor chodzić.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Przed wymianą uszczelek nie było takich problemów?
Rozumiem, że zaczynasz z wolnych obrotów, synchronizacja je podnosi i nie potrafisz zejść z powrotem? ps. Nie wiem jak w XRV, ale w XTZ jest tak, że jedną przepustnicę ustawiasz na wolne obroty, a drugą (bodaj prawą) doregulowujesz śrubą synchronizacji. Jeśli w XRV jest podobnie (co do zasady) to problem może być w gaźniku, który jest nadążny... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() |
![]() Cytat:
W jednocylindrowej XT/XTZ jest tak jak piszesz - gaźnik nazwijmy to główny i wspomagający. W Afryce jest dużo prościej. Każdy cylinder ma swój pojedynczy gaźnik. To jest dużo, dużo, dużo łatwiejsze do ustawienia niż w YDIS. Jedyny problem to żeby te dwa osobne gaźniki miały identyczne obroty na wolnych - do tego służy cięgno mechaniczne między nimi - dyszel mały który otwiera przepsutnice i trzeba go tak ustawić żeby podciśnienia były jak najbardziej równe. Wg. mnie cięzko stwierdzić co tu jest nie tak. Trzeba sprawdzić wszytsko co ma wpływ na podcisnienia: - krućce dolotowe do gaźnika i ich szczelność i prawidłowość montażu, - krućce do silnika i ich szczelność i prawidłowość montażu, - sam gaźnik czy wszytsko OK - membrany całe? itd..itp... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 556
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 2 dni 15 godz 59 min 52 s
|
![]() Cytat:
Jechałem kiedyś z "podkarpacia" do Krakowa. A4 jeszcze nie była wybudowana. W pewnym momencie zegarek z kokpitu odpadł i zgubiłem go. W Krakowie na Grzegórzeckim moto zaczną kichać i dusić się. Nie mając wyboru zatrzymałem się i rozebrałem paść prawie przy głównej ulicy. zacząłem sprawdzać wszystko, świece, regulacja etc kręcenie wszystkim możliwymi regulacjami. Okazało się że zegarek wpadł pomiędzy dźwigienki łączące reakcję drugiej przepustnicy. ![]() Radość x2 zegarek się znalazł i silnik znowu zaczną ładnie pracować. Wasyl91 Zrób jeszcze test na "plaka". Odpal moto i popsikaj w okolicach gaźnika i zwróć uwagę na obroty.
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 1,889
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
![]() Online: 4 miesiące 3 dni 7 godz 26 min 53 s
|
![]()
Ten test z plakiem może być mylący, bo w końcu wlot do airboksa jest z dołu puchy nag gaznikami
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 556
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 2 dni 15 godz 59 min 52 s
|
![]()
Możliwe i trzeba to wziąć pod uwagę, nie zapoznałem się dolotem w XRV
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Wrocław
Posty: 320
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 1 godz 24 min 50 s
|
![]()
Można filtr ściągnąć i powietrze będzie brał z góry
__________________
Keep Calm and Call 0118 999 881 999 119 725 3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 556
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 2 dni 15 godz 59 min 52 s
|
![]()
Można jeszcze tak:
1. Stara szkoła mówi: wkręć śrubę regulacji składu mieszanki do oporu i wykręć 2.5 obrotu. 2. Sprawdź pływak. Zacięty lub działający w nieodpowiednim zakresie utrzymuje zbyt wysoki stan paliwa w komorze pływakowej.
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje. |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
niskie obroty maxymalne | Mallory | Uklad paliwowy i wydechowy | 12 | 15.10.2016 20:01 |
Niskie obroty na ssaniu | jez | Uklad paliwowy i wydechowy | 8 | 12.10.2015 20:07 |
Wkręcane krućce do synchronizacji | Vooytas | Regularne czynności serwisowe | 41 | 04.05.2014 15:26 |
Niskie obroty za wysokie. RD03 | sloneczny | Uklad paliwowy i wydechowy | 16 | 06.07.2011 23:18 |
wysokie obroty po dluzszym postoju | kkk | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 09.06.2009 08:40 |