|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
11.10.2009, 11:13 | #1 |
Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
Podmianka stojana
Czy ktoś ma wiedzę, czy stojany z różnych afryk da się podmieniać między modelami.
Może pasi od trampka lub innej hondawki. Może ktoś ma spalony stojan do przekazania do badań I pytanie praktyczne odnośnie uszczelki, czy otwarcie prądnicy rozwala uszczelkę czy można ją użyć jeszcze raz Ostatnio edytowane przez paku : 11.10.2009 o 11:38 |
11.10.2009, 19:20 | #2 |
heu ?
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
Co do uszczelki to zależy jak leży, raz się uda, a raz nie. Ale najczęściej się udaje.
__________________
RD07 & DRZ |
11.10.2009, 20:30 | #3 | |
Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
Cytat:
Jakby ktos tu kiedyś zajrzał to: wszystkie XRV, trampki, shadowki i kilka innych mają fizycznie taki sam stojan. Dalszych badań wymaga kwestia ilości zwoi - co się przekłada na V i A i W. RD07a ma wyglądający trochę inaczej, ale fizycznie powinien pasić. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 28.01.2010 o 18:10 |
|
25.12.2009, 23:30 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
Jak tam Pyku,
Wymieniłeś stojan? Co do uszczelki Misza pisał - raz się udaje raz nie. Podczas wymiany przewodów "skrobanie" uszczelki zabrało mi najwięcej czasu. Kolejną założyłem na silikon termoodporny. To był błąd bo coś mi się wydaje, że w moim stojanie padło kilka uzwojeń bo nie daje wystarczająco dużo prądu. znalazłem to: http://moto.allegro.pl/item856653881...600_f2_f3.html Może od CBR Może przewinięcie (koszt około 60 zł),.. R2D2 musi się wypowiedzieć ----------------------------------------------------------------------- Ja dziś zakupiłem zapas od afryki z 1995 za 100 pln. Wygląda dobrze, jak się ociepli to wymieniam bo w mój świruje - daje za małe napięcie. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 09:13 |
29.01.2010, 10:31 | #5 | |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 15 godz 46 min 42 s
|
Cytat:
Skąd wiesz ze nie daje wystarczająco prądu ? Po jakich objawach twierdzisz ze masz generator padniety ? Masz może za niskie napięcie na aku ? u mnie w mojej afryczce jest podczas jazdy 13,7 V RMS , nie widziałem wyższego napięcia u siebie . Regulator mam od CBR600RR chyba z 2004 roku. Przez ostatnie 2 sezony nie miałem problemów z prądami. Sprawdzałem parę dni temu akumulator i ma zamiast 12Ah 11.1Ah wiec po 2 sezonach jest nieźle biorąc pod uwagę ze to akumulator z CE ( China Export ) .
__________________
END of TRANSMISSION |
|
29.01.2010, 11:28 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Ja też mam 12Ah. Ważne by miał prąd rozruchowy dobry. Bo z tego samego rozmiaru jak do naszych AT może być 12Ah i 14Ah, ale tez 100A i 160A rozruchu, a ten drugi parametr często nie jest podawany.
|
29.01.2010, 11:30 | #7 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Mierzyłem moją Yuasę 14Ah i dawała 213A przy deklarowanych 190A prądu rozruchowego. Zawsze mi się wydawało, że 07 wzwyż mają już 12Ah.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
29.01.2010, 11:34 | #8 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
hmmm, mialem fabryczny aku yuasy i to było 14Ah - ale faktycznie - grunt zeby wymiary trzymało - nie wiem czemu myslalem ze jest mniejszy również fizycznie.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
29.01.2010, 11:58 | #9 | |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
Do RD07dedykują 12Ah, ja też kupiłem 12Ah
---------------------------- R2D2, Wyszło w trakcie testowania nowych regulatorów o których piszę tutaj: http://www.africatwin.com.pl/showthr...t=4288&page=12 Sprawdzałem nowy regler pod obciążeniem. Na takim samym regulatorze w dwóch moto były różne wartości ładowania po podłączeniu dodatkowych 150W obciążenia - Moja instalacja nie wydalała i dawała za regulatorem 11V a Kolegi około 12,8. Idąc dalej -porównywałem prąd zmienny wychodzący z generatorów (przed regulatorem) w mojej i drugiej RD07. U mnie przy wysokich obrotach było max po 25V (mierzone każda faza z masą) ale o dziwo równo, w drugiej afryce było dużo więcej. Dlatego, widząc okazję na allegro kupiłem drugi generator, choć też zdaję sobie sprawę, że może to też być wina magnesu - z wiekiem słabnie. Pomyślałem, że 100zł to dobra cena za działającą prądnicę. Najwyżej będzie na zapas, dla mnie lub innych, Cytat:
Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 09:15 |
|
29.01.2010, 18:48 | #10 |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 15 godz 46 min 42 s
|
Jak napięcia na fazach są takie same to sprawdź jeszcze przewody ze stojana do regulatora.Zwarć między zwojowych raczej nie ma , chociaż miałem taki stojan który się jakoś dziko zachowywał i okazało się ze od czasu do czasu jedna faza dostawała zwarcia do masy.
Przetestowałem to podłączając 3 ledy miedzy fazy ,a koleś jak zauważył spadki napięcia kukał pod boczną osłonę na "miernik". Po 30 minutach jeżdżenia miałem już telefon że 3 dioda słabo świeci. Moje przewody były zaśniedziałe wewnątrz prawie do wejścia pod dekiel w silniku , wymieniłem na ta sama średnicę. Moim zdaniem wymiana tych przewodów na grubsze może powodować większe spadki napięcia na wyjściu reglera i większy prąd odkładający się na regulatorze bez jego obciążenia.
__________________
END of TRANSMISSION |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
alternator podmianka? | mad_leaf | Układ elektryczny i zapłonowy | 9 | 09.11.2011 10:52 |