|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
04.12.2009, 19:41 | #1 |
Banned
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 143
Motocykl: RD04
Online: 2 tygodni 23 godz 27 min 52 s
|
Świecowa zagadka
Wykrecalem dzis swiece zeby zalac na zime cylki olejem i oto co zobaczylem...
dwie swiece inne - przod NGK R DPR 8EA8 i tyl NGK DP 8EA9 Raczej powinny byc obie swiece te same co ? Do tego przedna jest usyfiona ze hej... Bede wymienial swiece wiec odrazu pytanko jakie kupic... |
04.12.2009, 20:19 | #2 |
Road legal
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
|
DENSO x24epr-u9
Jak musisz ngk to dpr8ea9
__________________
|
06.12.2009, 11:59 | #3 |
Banned
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 143
Motocykl: RD04
Online: 2 tygodni 23 godz 27 min 52 s
|
a to ze przedna swieca byla inna moglo byc przyczyna wiekszego okopcenia ? zle spalanie mieszanki itp ?
|
06.12.2009, 12:49 | #4 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
|
Tak, oznaczenia świec maja też zakodowana ich ciepłotę, znaczy wieksze lub mniejsze odprowadzanie ciepła.
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere |
08.12.2009, 10:07 | #5 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
różnica w tych swiecach polegaa na tym ze wg haynesa, dpr8-ea8 powinna byc uzywana w krajach w ktorych występują wysokie temp, to ze byly takie wkręcone w zadni gar moze byc spowodowane tym ze on alwaasnie ma zawszze cieplej niz przedni.
|
08.12.2009, 13:58 | #6 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
napisał Daniel
to ze byly takie wkręcone w zadni gar moze byc spowodowane tym ze on alwaasnie ma zawszze cieplej niz przedni Chyba tak jest , ale w silnikach chłodzonych powietrzem W chłodzonych płynem pierwszy raz słyszę W związku z pierwszym postem sprawdź linki ssania. W co trzecim sprzedawanym sprzęcie ,moto idzie na warsztat na zastałe linki. Afra nie powinna zapalić bez ssania a kiedyś było kupę postów na forum że jego Afra jest tak cacy - bo ssania nie potrzebuje -( tak dobrze zapala )
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 08.12.2009 o 15:06 |
08.12.2009, 16:53 | #7 | |
Cytat:
|
||
09.12.2009, 10:03 | #8 | |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Cytat:
Natomiast calkiem nie dotyczy modelu 7A tam sa 115 na obu garach.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
|
09.12.2009, 12:17 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
|
09.12.2009, 16:06 | #10 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
Wspomniane inne dysze główne mają za zadanie te różnice temperatury niwelować. A jesli dysze sa takie same to z tyłu iglica jest inna- np trampek. Problem z tylnym cylindrem (cylindrami ) występował od czasów wiatrem pędzonych Indianów forek , albo i wcześniej i chłodzenie cieczą do końca to nie wyeliminowało. Poniewaz całkiem spory procent ciepła np z kolektora przekazywany jest przez otoczenie - powietrze.
Wracając do afryczki - wkręć zalecane dpr8ea9 lub odpowiednik - takie same w obu garach.
__________________
Enduro i ADV Ostatnio edytowane przez Dzieju : 15.12.2009 o 10:57 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zagadka: co to za stelaże? | Mixajlo | Wszystko dla Afryki | 9 | 24.09.2013 14:05 |
Zagadka z zaworami | Cezary | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 15 | 28.06.2013 23:16 |