|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
10.08.2010, 23:55 | #1 |
FUKS TO FUKS
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW/KIJOW
Posty: 40
Motocykl: RD07
Online: 20 godz 13 s
|
Zdarzyło się na zachodzie....
Wrocław, piekna pogoda 4,5 godziny temu....
Jadę sobie spokojnie mijam puszeczki, cieszę się spokojną predkością ( Marp wie jak spokojnie jeżdżę) i tu nagle "fliper" wyłączył się. ... Kostka się spaliła powie ktoś sprytny i lekko zagłebiony w temacie... BRAVO, no jest jeszcze jeden niuans i tu pytanie. Kostka zjarana od reglera - zrobiłem na krótko. Bezpiecznik 30 wywalony, kostka przy bezpieczniku normalne ślady użytkowania. zadowolony z dzieła wkładam nowy bezpiecznik i .... trzeci przywózł Marp.... co może jeszcze robic po takim zjaraniu zwarcie... nie chce mi się jej całkiem rozbebeszac, bo i czasu i pogody szkoda. Bedę jutro kombinował, ale jeżeli ktoś może mi pomóc przyspieszyc postój w pitstopie bedę wdzięczny.
__________________
"Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny." Ostatnio edytowane przez FUKS : 10.08.2010 o 23:57 |
11.08.2010, 00:26 | #2 |
Amator podwórkowy
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 994
Motocykl: exRD04 '92, obecnie RD07A '98
Przebieg: >55kkm
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 2 godz 40 min 45 s
|
Bardzo podobne zdarzenie miał Pratowasik 2 tygodnie temu. Zwarcie w regulatorze i palenie wszystkiego co możliwe po drodze. Na szczęście po drodze był bezpiecznik 30A i on poszedł do piekła. Na chwilkę próba połączenia się do prądu bez bezpiecznika na krótko, skutkowała dymkiem z reglera. Po wstawieniu nowego wszystko gra i trąbi.
__________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, to ludzie chodziliby na rękach... |
11.08.2010, 00:35 | #3 |
Może być zwarcie (przetopiona izolacja) między przewodami z zasilaniu.
|
|
11.08.2010, 07:45 | #4 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
Czyli najlepiej na odpiętych kostkach z alternatora zapalic i pomierzyć między fazowe
|
11.08.2010, 08:15 | #5 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
bezp 30A łączy instalację z aku. po wyłączeniu silnika prąd z akumulatora płynie właśnie przez ów bezpiecznik i zasila cwszystkie urządzenia. podczas pracy motura przez ten bezpiecznik ładuje się akumulator. może masz walnięty aku bo palenie bezpiecznika 30A to niezły "wyczyn" jak na awarię elektryki zbyt lakonicznie piszesz o objawach oraz, która to kostka się spaliła, więc więcej trudno coś wymyślić.
__________________
:O |
11.08.2010, 11:53 | #6 | |
FUKS TO FUKS
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW/KIJOW
Posty: 40
Motocykl: RD07
Online: 20 godz 13 s
|
Cytat:
wywala mi 30 po włożeniu kostki (tej przy bezpieczniku). Nawet kluczyka do stacyjki nie wkładam. Aku po awarii zimne było
__________________
"Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny." |
|
11.08.2010, 12:37 | #7 |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 13 min 0
|
Odłącz regulator całkowicie i sprawdź ponownie , zamiast bezpiecznika użyj żarówki np.21W bo szkoda palić bezpieczniki.
Jak będzie świecić na wyłączonym zapłonie to masz dalej zwarcie. Jak nie będzie świecić to wkładaj bezpiecznik.
__________________
END of TRANSMISSION |