|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
22.08.2010, 12:33 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,155
Motocykl: exc 250 2T :)
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
|
SAG`i raz jeszcze
Panowie może ktoś wie, gdzie znajdę zalecany przez producenta SAG statyczny.
Po prawdzie szukam dla Trampka 650, ale..... Sprawdzałem w Haynes`e i podręcznej instrukcji - brak. Może z innej, mańki jaki SAG statyczny (tył) przyjmujecie u siebie. Ostatnio edytowane przez zombi : 22.08.2010 o 12:36 |
22.08.2010, 13:33 | #2 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Około 30% skoku amortyzatora.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
22.08.2010, 14:02 | #3 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,155
Motocykl: exc 250 2T :)
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
|
|
22.08.2010, 15:58 | #4 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Sprecyzuj o co Ci chodzi .
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
22.08.2010, 17:49 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,155
Motocykl: exc 250 2T :)
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
|
Chodzi mi o SAG statyczny (free sag). Oczywiście na końcu ważny jest ride SAG. Patrząc na obie wartości będę wiedział czy tak schudłem ostatnio, że czas zmienić sprężynę na bardziej miękką
|
23.08.2010, 00:11 | #6 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
No to ja mówię o ride SAG, czyli ugięcie wraz z kierowcą.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
23.08.2010, 00:32 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,155
Motocykl: exc 250 2T :)
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
|
A nie wiesz gdzie znajdę informacje o statycznym SAG`u - ten bez kierowcy samo moto. Znalazłem tylko informacje ogólne moto off 30-50mm, moto on koło 5-10mm. Inne źródło OFF 30mm +- 5mm.
Jednak zalecane jest sprawdzenie ustawień dla danego moto. Bo taki trampek to ani on ani off. W manualach producentów zawieszeń, znalazłem dane dla innych motorów, ale nijak tego nie przemapuję na TA. Jednakże dzięki za pomoc - sprawdzę w trasie co tam sobie poustawiałem. Dla porządku może się komuś przyda źródło 1. ścigacz.pl SAG statyczny 30-53 off; 5-10mm on źródło 2. manual producenta zawieszenia - Manual 1. Recommendations Follow the recommendations given in the Setup data of the Mounting Instructions. If none are specified there, use the below recommendations. Free sag: (R1-R2), (F1-F2) Rear: 30±5 mm Front: 30±5 mm Ride height: (R1-R3), (F1-F3) Rear: 30% of the total stroke (trampek 200mm przód i 172 tył) - Manual 2. Without rider (Free sag): Rear 10 - 20 mm (R1-R2) Front 20 - 30 mm (F1-F2) With rider (Ride height): Rear 25 - 40 mm (R1-R3) Front 35 - 50 mm (F1-F3) Front: 80±5 mm Ostatnio edytowane przez wieczny : 23.08.2010 o 00:45 |
23.08.2010, 00:47 | #8 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Nie zastanawiałem się po co mi SAG bez obciążenia. Ustawiłem z obciążeniem. Ale może to jest błąd - nie wiem. Wiem, ze motocykl w końcu fajnie się prowadzi po nierównych ziemnych drogach (wzdłuż torów kolejowych) przy prędkościach 100-120km/h. Wcześniej była kanapa okrutna. Albo trzęsło. Nigdy akurat.
A tak to się sugeruję że mam dobrze i się fajnie jeździ .
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
23.08.2010, 01:48 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,155
Motocykl: exc 250 2T :)
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
|
SAG statyczny potrzebny jest Ci do tego, aby określić czy twardość sprężyny jest odpowiednia. Jak sprężyna jest za słaba to pomimo, że w statycznym położeniu masz odpowiednie ugięcie przy prędkości masa robi swoje i tu powstaje pytanie czy sprężyna dalej utrzymuje geometrie motoru. Chyba
|
23.08.2010, 09:30 | #10 | |
Dołączył: 28.5.2006
|
Cytat:
Jak dokonujesz pomiaru?
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse. |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
O wydechach raz jeszcze | Vooytas | Uklad paliwowy i wydechowy | 49 | 11.12.2012 16:32 |
Przyzna się kto z Was jeszcze... | Elwood | Kwestie różne, ale podróżne. | 59 | 21.11.2012 21:43 |
o namiotach raz jeszcze | Dubel | Szpej turystyczny - Produkty i Porady | 31 | 11.04.2011 21:05 |