|
Przygotowania do wyjazdów Jak zdobyć wizę? Jaka kuchenka? Brać materac i namiot? Gdzie są ciekawe miejsca? Jakie kufry wybrać do USA? Czy Anakee założyć odwrotnie? Co to CPD? Odpowiedzi znajdziesz w tym dziale. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
08.03.2011, 10:38 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2011
Posty: 67
Motocykl: RD07
Przebieg: 25.000
Online: 2 dni 6 godz 30 min 53 s
|
Jazda z kuframi! Wskazówki, tipps&tricks
hej, w tym sezonie po 2 sezonach jazdy na pusto z plecaczkiem, zaczne jeździć z 3 kuframi+. Waga i gabaryty AT wzrosną znacząco, z czego zdaję sobie sprawe. Czy bardziej doświadczeni koledzy mogliby się wypowiedzieć na co zwracać szczególną uwagę podczas jazdy w max załadunku. Chodzi mi o wszelkie wskazówki począwszy od manewrów asfaltowych, gdzie się nie pchać, gdzie się pchać, jakie prędkości optymalne, przez przejazdy w lesie, po uwagi do zawieszenia i maksymalnej wagi załadunku. Mam nadzieję że wielu niedoświadczonym kierowcom jak chodzi o jazdę z kuframi, taki wątek może się przydać.
Może komuś zdarzyła się gleba właśnie przez kufry i nieostrożną jazdę z nimi? Napiszcie i o tym. Jak każdy z doświadczeniem coś wrzuci to może być ciekawie Ostatnio edytowane przez Africa : 08.03.2011 o 10:40 |
08.03.2011, 10:43 | #2 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
Online: 1 miesiąc 21 godz 53 min 22 s
|
myśleć !
i nie pchać się jak motorem tylko jak puszką
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa |
08.03.2011, 11:13 | #3 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Łódź
Posty: 312
Motocykl: DRZ
Online: 4 tygodni 20 godz 52 min 39 s
|
łatwiej się podnosi
|
08.03.2011, 11:54 | #4 |
Zarejestrowany: May 2008
Posty: 234
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 17 min 20 s
|
Generalnie w czasie jazdy szosą nie odczujesz różnicy w prowadzeniu motocykla po przejechaniu paru kilometrów. Możesz być przerażony, gdy bedziesz chciał obładowaną krowę wyciągnąć z garażu. Ja jeżdżę jeszcze z tankbagiem i uważam,że przy jeździe z pełnymi bagażami i pasażerką, dołożenie tankbagu na bak jest mądrym rozwiązaniem, gdyż dociążamy choć trochę przód i motocykl lepiej się prowadzi.W terenie to wiadomo,że hardcore.W Rumunii się tak wy...łem na pełno.Dzięki kufrom jednak szybciej się podnosi, choć istnieje zagrożenie,że pasażerowi(ce) utknie gdzieś noga pod kufrem.Wskazane zatem dobre buty dla pasażerki.
|
08.03.2011, 11:57 | #5 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Poznań
Posty: 386
Motocykl: RD07a
Przebieg: 80000
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 3 godz 51 min 24 s
|
Na drodze (oprócz przeciskania się w korach) nie widze gigantycznej róznicy - moze bardziej rzuca przez wiatr czy mijane tiry... Ale w zeszłym roku miałem nieprzyjemna sytuację - noga została mi "za motorem" i "wkręciła" się między kufer a drogę - ledwo zdążyłem uciec z ta nogą
|
08.03.2011, 13:03 | #6 |
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,684
Motocykl: RD07
Przebieg: 42000
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 2 godz 32 min 34 s
|
A żeby Ci było łatwiej na początku to zmierz jaką szerokość mają kufry, a jaką kierownica. Będziesz miał obraz całości podczas przepychania się np miedzy puszkami. Jeśli wyjdzie Ci ta sama szerokość to jest łatwiej, sam jesteś w stanie na bieżąco diagnozować sytuację na drodze. Rzeczywiście jest gorzej przy bocznych podmuchach wiatru i przy mijance z tirami, ale tragedii nie ma. W terenie tak jak piszą koledzy dużo łatwiej się podnosi. Jak się wywalisz na parkingu to też obijesz tylko kufry, a nie moto.
To jest moja afra załadowana w tamtym roku. Tak podróżowałam razem z żoną na pokładzie DSCF0003.jpg |
08.03.2011, 13:25 | #7 |
Zarejestrowany: Feb 2011
Posty: 67
Motocykl: RD07
Przebieg: 25.000
Online: 2 dni 6 godz 30 min 53 s
|
zajebi**** dzięki za wszystkie porady, a jak z tylnym amorem i ciśnieniem tylnego koła? Książkowo maksymalna całkowita waga dopuszczalna to 429 i teraz krótkie podsumowanie, bez wyższej matematyki. Motur (~250kg) ja (~110kg) z pasażerką (~60kg) już się zbliżamy do maxa, a co dopiero kufry i bagaż. Co na to seryjny tylni amor? Jakie ciśnienie w kole? Jeżdzę na michelinie szosowo-turystycznym, bez korka.
|
08.03.2011, 14:29 | #8 | |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
Online: 1 miesiąc 21 godz 53 min 22 s
|
Cytat:
jak normlanie poppędzasz po asfalcie i lekkim szutrze nic się nie stanie - a jak już padnie poczujesz - ale jak napisałem bez napinki Oczywiście powinieneś dokupić ustawiony pod taki zestaw amor wraz ze sprężyną - np Wilbersa - ale to wydatek na pozimie 1900- 3100 PLN Więc żednego skakania po górach ) oczywiście z kuframi i plecaczkiem
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa Ostatnio edytowane przez puntek : 08.03.2011 o 17:22 |
|
08.03.2011, 16:10 | #9 |
Nie radzę za wszelką cenę łapać załadowanego sprzęta nawet przy parkingowej glebie.
|
|
08.03.2011, 23:11 | #10 |
Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: WROCŁAW
Posty: 126
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 tydzień 1 dzień 8 godz 37 min 52 s
|
Chciałbym się podpiąć pod tematapropo tego co napisał Wegrzyn żeby zmierzyć szyrokość kierownicy wraz z szerokością kufrów wszystko spoko ale warto wziąć pod uwagę,że przejeżdżając między autami z kuframi kiera przejdzie ale z kuferkami może byś różnie,przecież niektóre auta są szersze przy nadkolach,myślę że warto o tym pamiętać
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Rozpoczęcie Lata On Road komunikat i wskazówki | felkowski | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 7 | 25.06.2013 13:47 |
Problem z kuframi; | Scenika | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 33 | 12.09.2012 14:04 |
Połozenie wskazówki temperatury. | Poncki | Układ elektryczny i zapłonowy | 13 | 22.08.2012 13:36 |
wyjęcie wskazówki prędkościomierza | RAFWRO | Układ elektryczny i zapłonowy | 7 | 01.03.2010 21:11 |