Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.03.2011, 00:38   #1
robal1987
 
robal1987's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Przemyśl
Posty: 42
Motocykl: RD07a
robal1987 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 11 godz 49 min 25 s
Domyślnie Zdychający akumulator

Witam, po zimie chyba padł mi aku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt że nie miał nawet roku, doładowywany był jak trzeba. Jakiś no name, kto kupuje tanio, ten kupuje dwa razy Rzecz rozchodzi się o to, że w ogóle przestał trzymać, 2 godziny po pełnym naładowaniu Afri już nie zapala. Teraz pytanko, może być tak, że rozrusznik kręci i to nieźle, a moto nie zagaduje z powodu walniętego akumulatora?
robal1987 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2011, 09:33   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,656
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 7 min 43 s
Domyślnie

Jeśli rozrusznik kręci to znaczy że masz tyle prądu że na świece idzie wystarczająco.
Nawet jak by ci wolniej kręcił to też by wystarczyło.
To w układach wtryskowych z komputerkiem sterującym minimalne potrzebne napięcie ( żeby komputer mógł "myśleć" ) to ok 10.5 V
Wprawdzie akumulatory coraz gorsze ale padnięty po roku to trochę dziwne nawet jak na średnią firmę.Poprzedni mi wytrzymał 7 lat mimo że nigdy go nie ładowałem i na zimę nie wyjmowałem z moto.
Sprawdź czy napięcie leci na świece, czy dochodzi paliwo do cylindrów , możesz też się podpiąć innym akumulatorem.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2011, 09:52   #3
krzeszu
 
krzeszu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Poznań
Posty: 386
Motocykl: RD07a
Przebieg: 80000
krzeszu jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 3 godz 51 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Jeśli rozrusznik kręci to znaczy że masz tyle prądu że na świece idzie wystarczająco.
Nawet jak by ci wolniej kręcił to też by wystarczyło.
To w układach wtryskowych z komputerkiem sterującym minimalne potrzebne napięcie ( żeby komputer mógł "myśleć" ) to ok 10.5 V
Wprawdzie akumulatory coraz gorsze ale padnięty po roku to trochę dziwne nawet jak na średnią firmę.Poprzedni mi wytrzymał 7 lat mimo że nigdy go nie ładowałem i na zimę nie wyjmowałem z moto.
Sprawdź czy napięcie leci na świece, czy dochodzi paliwo do cylindrów , możesz też się podpiąć innym akumulatorem.
W zeszłym roku na starym aku rozrusznik kręcił, ale niewystarczająco mocno żeby odpalić... u mnie więc wolniejsze kręcenie nie wystarczało... Wymiana na nowy i od pierwszego strzelał.
krzeszu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2011, 10:01   #4
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,656
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 7 min 43 s
Domyślnie

Mi moja nawet jak wolniej kręciła to odpalała.
No ale 03 mogą mieć inaczej i zadowalają się niższym napięciem.
Dlatego napisałem o podłączeniu drugiego akumulatora.
Wspomniałeś że rozrusznik ci wolno kręcił (rozładowany akumulator) i nie odpalała ale Robalowi kręci szybko więc prąd ma.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 15.03.2011 o 10:06
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2011, 10:24   #5
JareG
Piast Kołodziej
 
JareG's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Toruń
Posty: 1,892
Motocykl: RD03
JareG jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
(..)
Wprawdzie akumulatory coraz gorsze ale padnięty po roku to trochę dziwne nawet jak na średnią firmę.Poprzedni mi wytrzymał 7 lat mimo że nigdy go nie ładowałem i na zimę nie wyjmowałem z moto.
W rd04 mialem nowa Yuase, ktora padla po sezonie - a moze nawet w trakcie, z tym ze wydalo sie podczas zimowych odpalen.. aku prund trzymalo tydzien. A Yuasa w rd07a (kupilem nowke zaraz po zakupie moto) trzyma 2 miesiace (dluzej nie sprawdzalem ), kreci rozrusznikiem jak glupia, odpala etc.
W BMW mam oryginalna fabryczna baterie, czyli co najmniej od 2004, i poprzedniej zimy juz myslalem ze zaliczyla zgon - ale po potraktowaniu prostownikiem samochodowym zaczela sie ladowac i tak sobie dziala do dzis..
Aku z moto nie wyciagam, a dwie poprzednie zimy sprzety staly w garazu z temperaturami ujemnymi
__________________
Pozdrawiam z Torunia i okolic,
Jarek

K1200RS & TRX850 & XTZ850
JareG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2011, 10:59   #6
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,656
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 7 min 43 s
Domyślnie

Możliwe że w 04 było coś nie tak z ładowaniem co skróciło żywot akumulatora.
Ten mój akumulator był z 2003 roku i może dlatego jak twój z BMW długo pożył.
Coraz nowsze = coraz gorsze , co to będzie za parę lat.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2011, 11:40   #7
robal1987
 
robal1987's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Przemyśl
Posty: 42
Motocykl: RD07a
robal1987 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 11 godz 49 min 25 s
Domyślnie

Zapomniałem napisać wcześniej, z innego aku (samochodowy) Afri zapala od strzała, zaraz po odłączeniu tego niby padniętego od ładowania tak samo... Chyba coś jest na rzeczy (w RD07a), że prądu na kręcenie może styknąć, ale do zapłonu już nie. Spróbuję się wczytać co tam w zapłonie pozmieniali od RD03
robal1987 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2011, 11:46   #8
ATomek
 
ATomek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Garwolin
Posty: 1,641
Motocykl: RD07A
Galeria: Zdjęcia
ATomek jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 22 min 52 s
Domyślnie

Kocówkę zeszłego roku miałem pod znakiem kłopotów z aku. Najpierw zdechła stara Yoasia. 7lat. Lekko nie miała to i się pogodziłem, jak trochę spuchła. A że moto spakowane i jechać trzeba, wsadziłem co było pod ręką. Pomimo, że sporo mniejsze, to z początku dawało radę, ale też ustało. Bo było za małe, pomyślałem.
I tak co i rusz doładowałem raz jeden, raz drugi i jeździłem, bo szkodowałem wsadzić nowy w październiku. Po nocy z przymrozkiem tylko kable a i z pycha się zdarzyło (do dziś czuję uderzenie bocznego stelaża w udo, jak załapała ).
W listopadzie prąd znikł na amen. Wtedy, jak go najbardziej potrzebowałem: las, wilki, znacie to .

Większość z Was już od początku domyśla się, że przyczyna to upalone styki w przekaźniku. Tyle się o tym mówi. Choć pomiary miernikiem dawały dobre wyniki, kontrolowałem styki dwa razy w roku ale i tak wpadłem. Objawy mnie uśpiły.
Po zlutowaniu przewodów, wsadzeniu mocnego aku wszystko wróciło do normy.

Pytanie Twoje było, czy mimo kręcenia rozrusznikiem może nie zapalać?
U mnie przed usunięciem usterki też kręcił wiele dłużej, zanim załapał. Teraz natychmiast, mimo, że nic innego nie zmieniane (te same świece, paliwo)
ATomek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2011, 12:16   #9
newrom
heu ?
 
newrom's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
newrom jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
Domyślnie

No i jeszcze kwestia czy prąd się gdzieś nie wylewa z instalacji. Może jakaś dziura się zrobiła (przebicie)?
__________________
RD07 & DRZ
newrom jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2011, 16:06   #10
robal1987
 
robal1987's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Przemyśl
Posty: 42
Motocykl: RD07a
robal1987 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 11 godz 49 min 25 s
Domyślnie

Instalacji jestem pewien, wszystko przejrzane, zwarć nie ma, wtyczka od regulatora co się przypaliła od dawna polutowana ładowanie w porządku. Wyczytałem, że siódemka a ma moduł zapłonowy ECU z mikroprocesorem. Dzieju pisał, że ECU na wtryskach potrzebuje minimalnego napięcia, żeby "myśleć", może tutaj jest podobnie. Aku pod obciążeniem (kręcenie rozrusznikiem) daje z siebie za mało i cześć. W 07a są też dwie cewki zapłonowe zamiast czterech jak wcześniej, może taki układ do zadziałania potrzebuje więcej niż w poprzednich modelach.
robal1987 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator do AT Kobra Układ elektryczny i zapłonowy 29 26.02.2018 17:05
Akumulator czosnek Wszystko dla Afryki 54 29.02.2016 01:42
Akumulator do 0 7a jorge Układ elektryczny i zapłonowy 39 30.01.2015 11:43
[FAQ] Akumulator podos Regularne czynności serwisowe 13 05.01.2009 11:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.