Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.04.2025, 16:06   #1
BoNaParter


Zarejestrowany: Jul 2020
Posty: 3
Motocykl: RD03
BoNaParter jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 godz 23 min 9 s
Domyślnie Problem z regulatorem napięcia (xt660z)

Cześć wszystkim!
Mam problem w swojej xt660z tenere. Mianowicie kiedyś już miałem problem z ładowaniem akumulatora, po wymianie regulatora napięcia problem ustał i po dwóch latach problem powrócił.

W styczniu korzystając z okienka pogodowego wymieniłem regulator (check engine zniknął) i pojechałem się przejechać, po około 50minutach check engine znów się pojawił a po kolejnych 15min. motor zgasł i przewody od tylnej lampy i kierunków się stopiły.

Aktualnie motocykl odpala jeździ z tym że napięcie akumulatora przy odpalonym silniku wynosi 11v, a po wyciągnięciu regulatora plastik wokół jednego pina jest lekko stopiony przy wtyczce również.

Pytanie czy wymiana regulatora oraz wtyczki załatwi temat ? Czy to jakiś grubszy temat ?
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg IMG_0793.jpg (180.0 KB, 7 wyświetleń)
Typ pliku: jpg IMG_0787.jpg (270.7 KB, 6 wyświetleń)
Typ pliku: jpg IMG_0790.jpg (165.8 KB, 6 wyświetleń)
BoNaParter jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.04.2025, 08:41   #2
chomik

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,747
Motocykl: RD03 RD07a Tenere700 WR
Przebieg: 666
chomik jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 12 godz 48 min 29 s
Domyślnie

Sprawdź instalację, akumlator, bo tak częsta wymiana regulatora świadczy, że gdzieś jest zwarcie, które uszkadza regulator. Teraz regulator też do wymiany. No chyba, że trafiasz regulatory trafione ale tyle razy ten problem to aż się nie chce wierzyć.
__________________
www.motopodroze.pl
chomik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.04.2025, 16:34   #3
rakiet
 
rakiet's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: CIECHANÓW
Posty: 307
Motocykl: RD07a
Przebieg: 63000
rakiet jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 2 dni 10 godz 7 min 30 s
Domyślnie

Punkty masowe do przejrzenia.
rakiet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.04.2025, 20:24   #4
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,528
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 4 dni 7 godz 39 min 25 s
Domyślnie

czesto glowne zwarcie jest w akumulatorze. wymieniales go razem z regulatorem czy wciaz jest ten sam?
__________________
buziaki
szynszyll jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 23:29   #5
BoNaParter


Zarejestrowany: Jul 2020
Posty: 3
Motocykl: RD03
BoNaParter jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 godz 23 min 9 s
Domyślnie

Teraz w ten weekend sprawdziłem napięcia w alternatorze i są okej, więc najprawdopodobniej znowu regulator do wymiany.

Punkty masowe, to znaczy ? (sorki ale jestem zielony w kwestiach elektroniki).

Za pierwszym razem, wymieniłem regulator wraz z akumulatorem, przy ostatniej awarii tylko regulator, który wytrzymał około 40min. jazdy do wyświetlenia check engine.
BoNaParter jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Problem z odpalaniem xt660z tenere 2008r. Don Camillo Yamaha 6 01.09.2021 20:59
Nagły problem z zasilaniem, spadek napięcia akumulatora Kaju Układ elektryczny i zapłonowy 22 01.09.2020 17:38
Potrzebna pomoc- problem z regulatorem napiecia (chyba) Mawdusia Układ elektryczny i zapłonowy 4 23.08.2017 08:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.