Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.08.2021, 17:27   #1
Don Camillo


Zarejestrowany: Nov 2020
Posty: 21
Motocykl: xt660z
Don Camillo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 4 godz 1 min 19 s
Domyślnie Problem z odpalaniem xt660z tenere 2008r.

Cześć, po wczorajszym montowaniu halegenów, mam dziś problem z odpaleniem motocykla.
Mianowicie sekundę po odpaleniu silnik zgasł, i już nie chciał odpalić (rozrusznik kręci).
Wyjąłem akumulator i podładowałem (był w mniej niż połowie naładowany), w międzyczasie wyjąłem świece (iskra jest).

Jak już akumulator się naładował podłączyłem go i odpaliłem. Silnik jak za pierwszym razem odpalił i i po sekundzie zgasł.
Natomiast jak dodałem na maxa gazu i zakręciłem, to się udało i motor odpalił, przejechałem z 15km i jeśli chodzi o uruchamianie silnika wszystko jest okej.
Natomiast na tej mojej przejażdżce zapalił się dwa razy check engine.

Za pierwszym razem zapalił się na około sekundę i zgasł, a za drugim razem z dwie minuty później zapalił się ponownie wraz z kontrolką temperatury, ale równie szybko kontrolki zgasły. Od tego momentu do dojazdu na chatę (około dwa km) nic już się nie wyświetlało.

No i pytanie wie ktoś może co się mogło wydarzyć ?
Halogeny podłączyłem pod osobną wiązkę którą podczepia się pod akumulator.
Płyn chłodniczy mam
Jedyne co mi przyszło teraz do głowy, to to że świecę mogłem wkręcić za słabo i stąd te check enginy, no ale motór odpala normalnie teraz.
Don Camillo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.08.2021, 17:36   #2
Fizolof


Zarejestrowany: Jun 2012
Miasto: Wrocław
Posty: 886
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Fizolof jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 6 dni 23 godz 32 min 34 s
Domyślnie

Odłącz halogeny i zobacz czy jest różnica, jeśli jest to masz winowajcę, może za słabo przykręciłeś klemy, i wypadało by pomierzyć volty, jak miałeś słaby akumulator to mogłeś uszkodzić regulator napięcia i przez skoki napięcia może Ci się robić "choinka" na wyświetlaczu. I jesteś pewny, że nic nie poluzowałeś jak montowałeś halogeny? kable puszczałeś którędy, pod zbiornikiem?
Fizolof jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.08.2021, 18:26   #3
Don Camillo


Zarejestrowany: Nov 2020
Posty: 21
Motocykl: xt660z
Don Camillo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 4 godz 1 min 19 s
Domyślnie

Właśnie podjechałem do kolegi sprawdzić napięcia (napięcia się zgadzają, z włączonymi halogenami też), natomiast pojawił się check engine jak wjechałem szybko na próg zwalniający. I jak tak teraz pomyślę to dwa poprzednie razy kontrolka zapaliła się w lesie.
Więc możliwe jest to że kontrolki zapalają się podczas jazdy na patatajni, tylko że teraz to nie wiem czego szukać.
Don Camillo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.08.2021, 18:55   #4
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,145
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 6 miesiące 3 tygodni 2 dni 21 godz 59 min 38 s
Domyślnie

Zweryfikuj kody błędów. Ten od czujnika przechyłu ma numerek 30.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.08.2021, 19:40   #5
Don Camillo


Zarejestrowany: Nov 2020
Posty: 21
Motocykl: xt660z
Don Camillo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 4 godz 1 min 19 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post
Zweryfikuj kody błędów. Ten od czujnika przechyłu ma numerek 30.
Dzięki zobaczę.
Teraz jeszcze zauważyłem że przy dynamicznym ruszaniuz jedynki, w momencie gdy puszczam sprzęgło (jakoś w połowie) wyskakuje mi ten błąd i mam odcięcie paliwa. Trwa to dosłownie sekundę lub dwie
Don Camillo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.08.2021, 19:52   #6
garbaty


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: P-ń
Posty: 545
Motocykl: nie mam AT jeszcze
garbaty jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 13 godz 52 min 5 s
Domyślnie

poszukał bym luźnej kostki która może być w okolicy linki sprzęgła (przy napięciu pancerza i gwałtownym poluzowaniu może zrywać przewodzenie) możesz to sprawdzić też na postoju, siedząc na maszynie żeby były napięte jak w czasie jazdy. Coś mogłeś poluzować/przerwać/przetrzeć przy zakładaniu halo...
garbaty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2021, 21:59   #7
Don Camillo


Zarejestrowany: Nov 2020
Posty: 21
Motocykl: xt660z
Don Camillo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 4 godz 1 min 19 s
Domyślnie

Dzisiaj siadłem do moto, posprawdzałem kabelki, i wszystko działa. Musiałem poluzować jakiś przewód. Dzięki za pomoc
Don Camillo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
OPONY do xt660z tenere GATEWAYFL Hamulce, kola, opony 9 29.12.2015 11:08
XT660Z Tenere 2013 Niskers Inne - dyskusja ogólna 4 18.05.2013 19:13


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.