|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
24.10.2008, 17:38 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,420
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
|
Wyzsza szyba od... GSa
Czolem,
przypomnialo mi sie, ze chwalilem sie pomyslem zaadaptowania szyby o beemwicy do Africy. Dokladnie to od R 1150 GS. Dlatego, ze jest duza, dosc wysoka i ksztaltem podobna afrycznej. Grubsza jest tak jakby o polowe, poliweglanowa, przezroczysta, ma na gorze wywijas, a na dodatek jest czesto dostepna uzywana za tanie pieniadze. Dostepnosc bierze sie z sklonnosci boksernistow do upiekszania swoich rumakow szybami touratecha oraz sklonnosci samych szyb do pekania w miejscu mocowania, co mi akurat nie szkodzi, bo to w czesci, ktora obcinam. Na zdjeciach jest wersja pierwsza, na ktorej cwicze. Raz lepiej, raz gorzej. W zapasie mam druga szybe, z ktorej powstanie wersja docelowa Szybe testowalem do 140km/h i moge potwierdzic, ze swietnie zbiera muchy. W pozycji "na zbiorniku" struga powietrza trafia w gore kasku, nieco powyzej szybki. W pozycji "goldwing" przelatuje gora. Aha, wzrost 185cm. A teraz minusy: po pierwsze: jako, ze jest duza, bardziej czuc opor powietrza i uderzenia wiatru z boku, po drugie: powietrze oplywajace ja po bokach pomiedzy nia, a "oslonami na rece", tworzac wartki strumien . Nie zeby dostac wlasna graba po gebie, ale glupio jakos. Ten drugi problem mam nadzieje rozwiazac odginajac na goraco dolne konce szyby, zamiast je obcinac. Zobaczymy. Nastepny etap: kufer od GSa! I tu mam zgryz: jak podlaczyc plyte od kufra Vario do bagaznika ? Jakas plyta posrednia? Moze system Wasilczuka-Bonjoura? Etap trzeci: kanapa od GSa! Tyle wiem, ze jest wygodna i, ze jest w dwoch kawalkach . Wszystkie sugestie mile widziane Pozdrawiam, samul Ostatnio edytowane przez samul : 24.10.2008 o 18:14 |
24.10.2008, 18:58 | #2 |
lamer miesiąca
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 6 dni 21 min 23 s
|
daj se z tym spokój
|
24.10.2008, 23:11 | #3 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
Ja czekam na efekty mimo że moja szyba mnie odpowiada, płytę z bagażnikiem aluminiowym mam a siedzenia moje mi pasują .
Polak potrafi ! miłego rzeźbienia ! p.s. coś mi się wyda że łatwiej będzie zamocować do bagażnika a'la Wasilczuk |
25.10.2008, 10:47 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,420
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
|
Dziekuje za dobre slowo
No wlasnie, zdaje sie, ze o tym "gieciu na cieplo" juz bylo, ale nie moge znalezc... Ktos wie, jak sie taki poliweglan formuje? Rozginalem troche ta szybe na goraco prz pomocy opalarki i sciskow stolarskich, ale szlo opornie. Balem sie zagotowac powierzchnie, a skurczybyk jakos kiepsko sie poddawal... Wyginalem kiedys plyty plexi dwa razy grubsze i szlo smiesznie latwo! Jest tu jakis trick? pozdrawiam, samul |
25.10.2008, 10:59 | #6 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
poliwęglan musisz POWOLI nagrzewać i robić to starannie, inaczej będziesz miał mikropęknięcia. Dobrze mieć dysze punktowa płaska i jechanego.
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
25.10.2008, 11:03 | #7 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawka
Posty: 1,485
Motocykl: RD07a
Przebieg: 66666
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 21 godz 47 min 41 s
|
A może gotowca ? Ja mam 182 i jest dobrze, z otwartą szybą jeżdże. Możnaby fajki palić w czasie jazdy.Załącznik 1748
Produkcja MGG za 120 zł. Kiedyś do Fazera robili mi wg zamówienia. Może nadal tak robią. Wyższą, bardziej odgiętą itp. Z bagażnikiem to uważaj, bo bez tej płyty na Ulocka pod kufrem potrafi pękać.
__________________
felkowski sikanie z wiatrem to chodzenie na łatwizne |
25.10.2008, 11:17 | #8 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,420
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
|
Dzieki, koledzy
No wlasnie tak robilem, a najpierw sprawdzilem na brzezku co sie dzieje jakby i fakt, takie "mikropekniecia" sie robia . Ale skurczybyk nie bardzo mieknie. Dodatkowo znalazlem w necie: http://www.omnexus.com/tc/polymerselector/index.aspx o tworzywach, ze on jest heat resistant! Niby nie bardzo, ale sama koncepcja o czyms swiadczy. Co do gotowca, juz mialem, MRA, i jezdzi z nia teraz Bajrasz a poza tym chce pokombinowac. Koncepcja recyklingu szyb mnie korci Z tym bagaznikiem jest zgryz, bo koncepcja jest zupelnie inna. U Hondy jest bagaznik z ABS (?) i plyta z termoplastyku, a u Niemca plyta z ABS na podstawie z pretow stalowych... Zreszta chybiona, bo sie ta plyta gnie w czasie jazdy i kufry sie wyrywaja "z miesem"... ale kufer Vario do miasta fajny. A dodatkowo kosztowal mnie 20 franoli Hm, zakladajac, ze bmw uzywa makrolonu (skad to zalozenie?) znalazlem info u zrodla, czyli u bayera: http://www.bayersheeteurope.com/.../MF0138.pdf A tu dopiero kopalnia informacji dla maniakow:Motorcycle Fairings and Windshields Aaaa, ide sie Kuby zapytac. Ostatnio edytowane przez samul : 25.10.2008 o 11:34 |
25.10.2008, 12:07 | #9 | |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Częstochowa
Posty: 1,376
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 tygodni 4 godz 47 min 14 s
|
Cytat:
chcesz grzać PC? czy PC lity?
__________________
"Ja się nie ścigam, więc nikt mnie nie dogoni." |
|
25.10.2008, 13:45 | #10 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,420
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
|
Obawiam sie, ze nie wiem w czym roznica To jest gotowy element z PC, konkretnie w/w szyba od GSa. Grubosc 3-4mm (nie jest jednej grubosci na calej powierzchni). Chce zrobic dwie rzeczy: rozgiac ja po osi wzdluznej minimalnie o kilka stopni, zeby dopasowac do ksztaltu czachy oraz odgiac na dole "osle uszy" o 30-45 stopni jako deflektory. Gorna krawedz szyby ma "firmowy deflektor" (przy okazji, jak to sie po polsku nazywa, bo po ang. jest lip).
Generalnie bawie sie w to, bo cena i cechy "surowca" sa fajne i test drogowy wypadl pozytywnie Problem jest taki, ze material kiepsko poddaje sie. a propos deflektora, znazlem taki artykul: http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Fairing.html Ostatnio edytowane przez samul : 26.10.2008 o 12:12 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
wyższa owiewka do drz | everybike | Inne - dyskusja ogólna | 11 | 22.02.2015 10:58 |
szyba - MGG czy MRA? | agl123 | Wszystko dla Afryki | 7 | 04.06.2010 21:48 |