Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.11.2021, 20:41   #1361
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,440
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 18 godz 29 min 44 s
Domyślnie

O czy tu gadać. Motorek przeznaczony no relaksacyjnej jazdy w dosiadzie. Tu jest, jak na swoją mikrą masę bardzo dobry. Obstawiam, że problemy pojawiają się jak zaczynacie wykorzystywać w pelni możliwości tego niepozornego silnika.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.11.2021, 20:54   #1362
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,157
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 6 miesiące 3 tygodni 3 dni 2 godz 34 min 54 s
Domyślnie

Warzywko coś robił z tyłem. Moto wygląda jak pokraka ze strasznie wysoką dupą więc sądzę że to była droga kolegi ze śrubokrętem. Może sie opinią podzieli. Po mojemu to nie jest moto do latania wyczynowo w terenie i w tym celu trzeba zrobić zawias przód/tył a to i tak uja da. Do takiego zastosowania to rama jest za słaba i niezbyt sztywna.

Do normalnej jazdy w terenie zmiana zawiasu będzie pewnie bardzo dobra a i do wypraw sie przyda bo pozwoli na regulacje i dostosowanie do jazdy z tobołami i tu zmianę zawiasu popieram w 100%.

Wtedy mamy moto do zabawy w terenie bez hardkoru i wyprawówkę.

Rrolek , w dosiadzie niezbyt bo byle bump, dostajesz kopa w dupę i lądujesz na kierze lub w krzakach.

W mojej ocenie jak ktoś chce to dualować i nie cierpieć to bym poszedł drogą kolegi @Horizon.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.11.2021, 22:18   #1363
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,440
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 18 godz 29 min 44 s
Domyślnie

Emek, no właśnie nie, o ile nie leci się szybko. Miałem okazje spróbować na objuczonej sztuce: przy jakiś 30-40 km/h najechałem celowo, prawie centralanie, w dosiadzie, na wystający tak z 7-10 cm korzeń. Nawet kierą nie szarpnęło, w dupsko nie kopło (fakt w rogalu było chyba z 20 kg szpeju). No zdziwiony silnie byłem. Generalnie motorek był na dotarciu więc nie za szybko kroiłem sobie kawałeczek i byłem pod ważeniem jak łatwo wychodzi z koleiny na kopycisko mimo mało terenowych opon, jak stabilnie idzie (no ok, trochę bokiem - przeładowany tył) krawędzią łuku/ściany w wąwoziku. W tej krótkiej jeździe najbardziej przeszkadzała mi niska kierownica i tłumok na ogonie. No i strach, że jak przygrzmoce to te kierunki i plastyczki na glebie zostaną. Podkreślam, prędkości bardziej spacerowe były.

Pozdr rr
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.11.2021, 23:04   #1364
JarekO

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,524
Motocykl: nie mam AT jeszcze
JarekO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 23 godz 1 min 39 s
Domyślnie

@Emek - moto nie wysadza z siodła. O ile na dotarciu marudziłem sam do siebie na ten zawias, to teraz jest bardzo akceptowalny. Ważę 70kg. Można pogonić tym motocyklem w miarę szybko, mieć z tego banana i nie umęczyć się. Zupełne przeciwieństwo do 790 ADVR, która tylko czeka na błąd aby katapultować kierownika (tylny amor w serii).
JarekO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2021, 08:50   #1365
Horizon
 
Horizon's Avatar


Zarejestrowany: May 2021
Posty: 285
Motocykl: GG ES700
Horizon jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 35 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Ronin78 Zobacz post
Może to kwestia wagi użytkownika? Może przy lżejszych osobach jest ok? Nie żebym zakładał żeś ciężki, szukam jakiegoś logicznego wytłumaczenia.
75 kg here więc na pewno nie jest to kwestia wagi. Tył się ugina już od naciśnięcia go ręką.

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post

Rrolek , w dosiadzie niezbyt bo byle bump, dostajesz kopa w dupę i lądujesz na kierze lub w krzakach.
Nieprawda, nic takiego nie będzie miało miejsca w 300L. Przetestowane wielokrotnie. Zawias dobije, będzie nieprzyjemnie, ale bardzo mała szansa, że wybije Cię w powietrze.
Horizon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2021, 09:29   #1366
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,157
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 6 miesiące 3 tygodni 3 dni 2 godz 34 min 54 s
Domyślnie

Każdy będzie miał własne przemyślenia na ten temat. W każdym razie są już zestawy Ohlinsa i Hyperpro dla tych co uznają że oryginał jest be.
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...shock/HO03-7AA
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...SP-HO03-SSF014
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...SP-HO03-SSK014
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2021, 10:07   #1367
JarekO

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,524
Motocykl: nie mam AT jeszcze
JarekO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 23 godz 1 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post
Każdy będzie miał własne przemyślenia na ten temat. W każdym razie są już zestawy Ohlinsa i Hyperpro dla tych co uznają że oryginał jest be.
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...shock/HO03-7AA
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...SP-HO03-SSF014
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...SP-HO03-SSK014
Jest tego w pireneje na rynku od jakiegoś czasu już. Spece od ustawień/przeróbek zawiasów też już poprawiać fabrykę potrafią i wcale nie jest to droga operacja.
JarekO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2021, 11:03   #1368
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,854
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 12 godz 9 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post
Każdy będzie miał własne przemyślenia na ten temat. W każdym razie są już zestawy Ohlinsa i Hyperpro dla tych co uznają że oryginał jest be.
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...shock/HO03-7AA
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...SP-HO03-SSF014
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...SP-HO03-SSK014
Jak juz dlubowac po taniosci to faktycznie wymienic sprezyny na twardsze (pod wage kierownika).
Tylko Hyperpro robi progresy wiec pytanie czy do offa ma sens ich zakladanie.
przemo77390 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2021, 13:58   #1369
JaTomek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 644
Motocykl: ...............
JaTomek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 5 dni 11 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Sprzęt to takie przyjemne "jeździło". Po terenie da radę bo lżejsze ale bez "hard enduro". Nie czytałem serwisówki ale pewnie waga jeźdźca z wyposażeniem to pewnie z 85kg. Ciężsi powinni mieć to na uwadze bo to w prostym ale nie tylko zawieszeniu można poprawić początkowo zmieniając sprężyny. Każdy kg na + czy - zmienia zachowanie zawieszenia...
JaTomek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2021, 15:49   #1370
Danny
Moderator
 
Danny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2019
Miasto: Trójmiasto
Posty: 1,347
Motocykl: CRF1000D, CRF300L
Przebieg: 65k+25k
Danny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 7 godz 32 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post
Warzywko coś robił z tyłem. Moto wygląda jak pokraka ze strasznie wysoką dupą więc sądzę że to była droga kolegi ze śrubokrętem. Może sie opinią podzieli.
Zrobiłem jedyną rzecz którą można tam poprawić czyli ścisnąłem na maksa sprężynę. Nie bawiłem się w mierzenie SAGów przed i po bo wiem jak to wyglądało w NAT i uznałem że w CRF300L nie ma to sensu bo i tak poprawnych wartości na OEM sprężynie nie osiągnę. Była to dokładnie droga młotka, śrubokręta i WD40. Z tego co pamiętam udało mi się dołożyć jakieś.4 pełne obroty nakrętki co dało około 1cm gwintu. Tył poszedł wyraźnie do góry, moto dużo bardziej pochyla się postawione na kosie, było niezłe zdziwko przy pierwszym odstawieniu po tankowaniu. Zrobiłem to przy kilkuset km więc nie miałem okazji jakoś specjalnie skupić się na porównaniu zachowania motka przed i po. Nie mogę powiedzieć że tył stał się.jakoś specjalnie twardszy ale na pewno w ogólnym odczuciu jest teraz nieco stabilniej w prowadzeniu na nierównościach, moto mniej uskakuje i bardziej idzie jak po szynach - Amerykańce powiedzieliby że "bike feels more planted". Różnicy w postaci bardziej niekontrolowanego odbijania nie zanotowałem ale też nie jeżdżę hard enduro a tam gdzie jeżdżę staram się jeździć aktywnie i minimalizować masę resorowaną. Różnic przy hamowaniu nie odczułem, ani na asfalcie ani na miękkim, nie mam poczucia że tak podniesiony tył jakoś bardziej myszkuje przy hamowaniu. Z zalet zatem "planted" i mniejsze prawdopodobieństwo dobicia jak go obładuję szpejem. Wadę w postaci pochylenia na kosie da się przeżyć albo zniwelować przykręcając pod nią jakąś kostkę z gównolitu. Estetykę wywaliłem z równania bo się na niej nie znam
Danny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
2021 CRF250L & CRF250 Rally Danny Dział ogólny 64 23.10.2024 22:23
XXVI WiR Rally 2021 dalej zwany podlasiakiem sluza Imprezy forum AT i zloty ogólne 205 20.11.2021 07:34
XXVI WiR Rally 2021 - koszulki jendrus Imprezy forum AT i zloty ogólne 65 27.10.2021 08:26
Endurorally 2021 Onufry22 Dział Producentów i Dostawców 91 16.09.2021 13:36
Honda crf 250 Rally Twardsza tylna sprężyna amortyzatora Viruus Warsztat 8 11.12.2019 14:56


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.