27.04.2023, 21:49 | #691 |
Behehehehehe khem. Miałem sie nie śmiać.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
27.04.2023, 23:44 | #692 |
trampkarz emeryt
|
|
28.04.2023, 01:10 | #693 |
Ajde Jano
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,229
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 5 dni 23 godz 35 min 56 s
|
A już miałem sprzedawać, nawet byłem oglądać CE04, te najnowsze wypust też, ale konieczność wydatkowania 100000 PLN skutecznie studzi mój zapał. Przyglądałem się też XADV ale zawsze jest jakieś ale. Problem zawsze z tym samym, doba ma tylko 24 h. No i jeszcze te cenniki, rower od 16-70 tys, skuter 60-70, motocykl elektryczny zero 120 tys, GS ponad 100 a samochody to na tym tle czasem taniocha.
__________________
BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
28.04.2023, 06:40 | #694 |
Administrator
|
Dawno temu ludzie jeździli motocyklami ponieważ nie stać ich było na samochód. Jak widać sporo się zmieniło.
__________________
AT03 |
02.05.2023, 12:05 | #695 |
trampkarz emeryt
|
Witajcie,
mam dość dziwny problem z Bumą. Od dawna Motoscan czasem wypluwał błąd przekaźnika rozrusznika ale wszystko działało poprawnie. Wczoraj wróciłem z Mazur gdzie sprzęt sprawiał troche kłopotu ale przynajmniej poczuliśmy z żoną duch przygody i niepewności Na zimno zapala zawsze bez problemu. Po przejechaniu powiedzmy do 100km także zapala bez problemu. Przy przejechaniu powyżej 200 km, tak około - zaraz po zgaszeniu zapala na ogół, jak postoi około godziny jest tak, że zero reakcji na przycisk rozrusznika, cisza. Żadnego klikania, śladu pracy rozrusznika. Że 2 4azy było tak jakby zrobił ćwierć obrotu i cisza, późniejsze wciskanie guzika bez żadnej reakcji. Na wyświetlaczu wszystko w normie. Pierwszym razem mocno mnie to zestresowało ale do skutku próbowałem włączać i wyłączać zapłon, aż po ok 40 min zapalił jak gdyby nigdy nic. Po dojeździe na kwaterę i zgaszeniu znowu nie odpalał - tzn nie reagował na guzik. Dopiero jak całkiem wystygła - po 3-4h z pierwszego guzika odpaliła. Tego dnia było jakoś 380km najechane. Rano także wszystko bez problemów, temat się ujawnił po ok 250km wycieczki, tym razem wiedziałem że po prostu chyba muszę poczekać. Wyjęliśmy kabanosy, na trawkę i czekamy. Po wielu podejściach i pół godzinie odpalił - po prostu za którymś razem zareagował i zapalił. Dojechaliśmy na kwaterę, rano wszystko ok. Może temat jest od dłuższego czasu bo zwykle jak jeździłem sam to nie robiłem dłuższych niż 10 min postojów a jadąc do pracy (mam 75km), odstawiałem motocykl na cały dzień. Teraz powiedzmy że ustaliłem powtarzalność warunków kiedy się to dzieje. Z lektury wiem że może to być przekaźnik na który błąd z Motoscana wskazuje albo Aku? Mam 2 letnia Yuase AGM. Kręci bardzo dobrze - na woltomierzu po zapłonie ma około 12.4V, przy odpalaniu spada na okolice 11-10.5 ale nie mniej (tzn gdy reaguje na przycisk, bo gdy nie - nie ma żadnego spadku napięcia z czego wnioskuję że nie dociera ono na rozrusznik). Ładowanie w jeździe ok 14.3-14.5. Zacząłbym od wymiany przekaźnika rozrusznika - ale zanim rozpruję pół motocykla bo on głęboko siedzi, może mądrzejsi poradzą, może ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Miałem kilkanaście japońskich motocykli w swojej tzw. "karierze", czasem były większe i mniejsze problemy techniczne ale takiego przypadku nie miałem. Pozdrawiam i z góry dzięki Zimny |
02.05.2023, 14:11 | #696 |
trampkarz emeryt
|
Mała korekta - dziś po nocy też nie reagowała na guzik. Po kilku przekreceniach kluczyka ot tak załapała, tylko jakoś kulawo chodziła (jakby za niskie obroty miała a po dodaniu lekko gazu się wyrównała).
Kod błędu jaki mam to "27F9 Starter relay". Dodatkowo pojawił się po raz pierwszy błąd immo - 28FB ale to raczej w wyniku tego że na mazurach przyłożyłem do anteny drugi kluczyk obok włożonego do stacyjki i wywaliło "EWS!". Poza tym przypadkiem nigdy nie miałem błędu immo. |
02.05.2023, 14:28 | #697 |
Ja bym zaczął od sprawdzenia "guzika". Potem jak nie pali na krótko połączyłbym silnik rozrusznika wcześniej przygotowanym przewodem. Jak nie kręci - szczotki rozrusznika? Jak kręci przekaźnik rozrusznika. Jak wszystko dobre, a nie kręci zmień motocykl
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
02.05.2023, 15:52 | #698 |
wiesz co to oznacza, co nie?
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
02.05.2023, 16:57 | #699 |
Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 1,860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
Online: 4 miesiące 1 dzień 20 godz 3 min 26 s
|
|
02.05.2023, 17:39 | #700 |
Zimny, nie eksperymentuj. Zadzwoń do Zbyszka Gołowicza.
|
|