Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.08.2011, 13:13   #1
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie Brak świateł przód.

Majki ma problem. Poza tym, że stroni od alkoholu dorwało go kolejne nieszczęście. Otóż pisze zza rubieży taką oto korespondencyję drogą krótkich wiadomości tekstowych:

"Swieci sie kontrolka dlugich,a nie ma nawet pozycji.Z tylu jest ok. Do tej pory smao przechodzilo po chwili.Przelacznik rozebrany, to cos elektrycznego.any idea?"

Napisałem że spoko orajt, znam, przeczyścić styki co się wypalają od braku przekaźników. Miałem dwa razy. Odpisał:

"To nie to,sprawdzalem.Z tylu swiatlo jest,a z przodu nie ma nic.Sw.sie tylko kontrolka dlugich.Jak wyl.swiatla do kontr.gasnie.Dzialo sie tak po zgaszeniu moto."

Naprowadźcie co to może być bo nie mam za bardzo czasu buszowac po tematach. Będę w międzyczasie obserwował ten wątek i pisał do tego miglanca. Może pomorze pomoże.

Pisownia naturalnie oryginalna rodem z klasycznych relacyj esemesowych .

PS: RD04 1991 Włochy z Polonezami.
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!


Ostatnio edytowane przez wieczny : 26.08.2011 o 13:19
wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2011, 13:20   #2
zbyszek_africa
księgowy...
 
zbyszek_africa's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Radom/Rzeszów
Posty: 1,479
Motocykl: KTM LC8 990 Adv.S 08' E-bike CUBE Fox full
zbyszek_africa jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 5 dni 3 godz 35 min 26 s
Domyślnie

Miałem coś takiego, przekaźnik padł...
pozdr.
zbyszek_africa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2011, 13:30   #3
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Patrząc na schemat bardzo możliwe prawdę mówiąc. Nie pamiętam czy i jak ma zamontowane te przekaźniki ale porada poszła. Dzięki Zbyszek
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2011, 13:42   #4
zbyszek_africa
księgowy...
 
zbyszek_africa's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Radom/Rzeszów
Posty: 1,479
Motocykl: KTM LC8 990 Adv.S 08' E-bike CUBE Fox full
zbyszek_africa jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 5 dni 3 godz 35 min 26 s
Domyślnie

Nie pamiętam czy Majki miał dwa światła (reflektory) włączone razem, ale niech to rozłaczy...(nieraz przekaźnik nie wytrzymuje takiego obciążenia)
pozdr.
zbyszek_africa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2011, 17:05   #5
Alpak


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Gdynia
Posty: 70
Motocykl: RD04
Alpak jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 17 godz 30 min 32 s
Domyślnie

Brak masy na przednie leflektory.
Alpak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2011, 18:57   #6
SzymonBBI
Czeladnik
 
SzymonBBI's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Bielsk Podlaski
Posty: 449
Motocykl: RD04 HRC
SzymonBBI jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 4 dni 6 godz 36 min 39 s
Domyślnie

Albo ujowa/e żarówka/i. Miałem tak w jakimś chinolskim skuterze, takie same objawy.
SzymonBBI jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2011, 22:41   #7
Dzymy
 
Dzymy's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: WROCŁAW
Posty: 126
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Dzymy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 8 godz 37 min 52 s
Domyślnie

Ewentualnie wypala sie wtyczka w manetce.
Na dniach miałem te same objawy.
Dzymy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2011, 22:59   #8
wasilczuk
dziad barowy
 
wasilczuk's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: bielsk podlaski
Posty: 1,987
Motocykl: RD07a
wasilczuk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 8 godz 51 min 44 s
Domyślnie

włoszki z tego rocznika niektóre miały przekaźniki a niektóre nie. jeżeli Maniutek miał wersję z żarówkami bańkami to raczej przekaźników nie miał. No chyba, że wstawił razem z lampami FSO. Jeżeli nie wstawił to coś się zjarało. albo kable albo wtyczki na żarówkach.
__________________
Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje.

rolnik-kaskader
RD 07A '96

na starym forum w szóstej linijce
wasilczuk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.08.2011, 17:38   #9
Antek


Zarejestrowany: Dec 2010
Miasto: Poznań
Posty: 266
Motocykl: Trampek PD 06
Antek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 18 godz 17 min 31 s
Domyślnie

Jak się spieszy - niech podłączy na krótko światła do aku. Trzeba tylko pamiętać, żeby je później wyłączać, bo nie zgasną samoczynnie z motocyklem
__________________
Kliknij. Ciebie to nie kosztuje, a głód boli.
http://www.pajacyk.pl/index.php

--

"My, którzy mamy tak wiele przestrzeni
i tak mało czasu, stajemy się nomadami."
Annie Lebrun
Antek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.08.2011, 22:21   #10
majki
 
majki's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
Domyślnie

No dobra, wróciłem. Część Rumunii, Węgry i Słowację przejechałem na ciemno. W PL podpiąłem sobie na krótko jedną lampę pod skrzynkę bezpieczników i działa dobrze.

Problem wygląda tak:
Kilka razy zdarzyło mi się na wyjeździe, że po zgaszeniu moto i ponownym odpale na ciepło (np. tankowanie, ale reguły nie zauważyłem) nie miałem przez chwilę świateł z przodu. Świeciła się tylko kontrolka długich i nie było żadnych świateł z przodu. Po chwili mijało samo. Z tyłu było ok. Zakładałem, że do PL wytrzyma. Niestety w nocy w Rumunii padło na amen.
Przełącznik rozebrany i wsio wygląda ok (styki przełącznika długich i włącznika świateł czyste, nie przegrzane, nie sfajczone), żarówki działają ok (Philips GT150), przekaźników nie montowałem, tylko zmieniłem lampy z bańkowych na eFeSłO. Na wyjeździe było gorąco lub super gorąco i super sucho. Po podpięciu prundu do kostki jednej z żarówek działały obie H4 i nawet pozycje z przodu. Podejrzewam, że coś się po drodze usmażyło (dioda, "przekaźnik", itp). Problem nie występował na wertepach, dziurach czy w czasie jazdy, tylko po zgaszeniu moto. Do tego wydaję mi się, że światła, mimo dobrych żarówek, świeciły licho. Teraz na nowym źródle zasilania chyba świeci lepiej.

Ma ktoś pomysła gdzie tego szukać? Pod zegarami czy może gdzieś indziej?
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Brak Świateł Stop Acer Układ elektryczny i zapłonowy 11 05.09.2013 21:54
Nie dobija przełącznik swiateł Piotr B Układ elektryczny i zapłonowy 24 25.04.2012 10:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.