Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.08.2012, 22:07   #1
tarmakos


Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Poznań
Posty: 7
Motocykl: RD07a
Przebieg: 60000
tarmakos jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 godz 32 min 12 s
Domyślnie Prawdopodobnie martwy moduł zapłonowy - Gorzów

Siemanko, zwracam się z prośbą o wsparcie kogoś z Gorzowa. Otóż wybrałem się w standardową podróż z Poznania do Gorzowa i ku memu ździwieniu w dzień powrotu, moja Afryczka odmówiła posłuszeństwa. Jak się okazało po udaym odpaleniu, miernik pokazywał ok 18-19V przy gazie co oznaczało tylko jedno. Kupiłem nowy regulator za niemałe pieniądze, sprawdziłem aku (ok) i napięcie przy uruchomionym silniku gdzie ładnie pokazywało między 12,6 a 14,5V. Chwilę pochodził po tych wszystkich wymianach i teraz niestety padł na dobre. Obstawiam, że to moduł zapłonowy lub przekaźnik. Niestety nie znam się na elektryce i chciałbym poprosić jakąś dobrą duszę z Gorzowa o możliwość podpięcia mojego modułu do innej AT żeby upewnić się, iż to właśnie jest główny problem. Takie moduły kosztują niemało więc wolę mieć pewność. Nie wspomnę, że obrotomierz również się zbuntował i został zabity na śmierć (ale to już innym razem, najważniejsze to przywrócić moto do życia). Problem w tym, że w przyszłym tygodniu mieliśmy jechać z moją lubą na wakacje (trasa ok 4tyś) i jak na razie wszystko stoi pod wielkim znakiem zapytania. Bedę wdzięczny za pomoc.

Pozdro
Wojtek
tarmakos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2012, 22:15   #2
Mecia
stęchły
 
Mecia's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Mecia jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
Domyślnie

A nie smażą CI się gdzieś przewody od reglera? Jakaś kostka?
__________________
Wichura
Mecia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2012, 22:19   #3
tarmakos


Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Poznań
Posty: 7
Motocykl: RD07a
Przebieg: 60000
tarmakos jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 godz 32 min 12 s
Domyślnie

Wszystko przejrzałem i na wszelki wypadek przeczyściłem. Poszedłem nawet za porada kolegi i posmarowałem styki Kontaktem ale nadal bez zmian. Przy próbie uruchomienia słychać trzaski o częstotliwości karabinu z okolic reglera/modułu :/
tarmakos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2012, 22:23   #4
Mecia
stęchły
 
Mecia's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Mecia jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
Domyślnie

Przekażnik rozrusznika prawdopodobnie lub lużny przewód, ale czy to by miało wpływ na niszczenie reglera? Możliwe, że tak. Przy lużnej klemie napięcie nie jest oddawane w pełni na akumulator i robi się gnój.
__________________
Wichura

Ostatnio edytowane przez Mecia : 06.08.2012 o 22:25
Mecia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2012, 22:29   #5
Mecia
stęchły
 
Mecia's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Mecia jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
Domyślnie

Dodam, że miałem podobnie w 126p. kabel do Aka był lużny, jakoś odpalał za którymś strzałem (co dziwne), a po odpaleniu spalało mi wszystkie żarówki w kaszlu, świeciły na niebiesko jak Xenony. U Ciebie narazie dostał obrotomierz i może już moduł, ale to nie jest pewne.

Koledze znowu w VFR, gdy padł regulator to po nim odrazu moduł i obrotomierz .
__________________
Wichura
Mecia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2012, 22:40   #6
kaktus RD04
 
kaktus RD04's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Głogówek
Posty: 37
Motocykl: RD04
kaktus RD04 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 16 godz 33 min 18 s
Domyślnie

Cześć. Mogę ci polecić moduł czeskiej firmy. Oto link www.ignitech.cz Na początku sezonu też szukałem modułu i kupiłem u nich.
kaktus RD04 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2012, 22:40   #7
tarmakos


Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Poznań
Posty: 7
Motocykl: RD07a
Przebieg: 60000
tarmakos jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 godz 32 min 12 s
Domyślnie

Postaram się w miare możliwości sprawdzić to najszybciej jak tylko możliwe. Wcześniej obejrzałem moduł czy nie ma tam śladów jakiegoś popalenia i wydawalo sie wszystko w porządalu. W Afripedii znalazłem ten wątek. Rozumiem, że to jest lokalizacja możliwej przyczyny?

http://faq.africatwin.com.pl/index.p...ka_rozrusznika
tarmakos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2012, 22:46   #8
tarmakos


Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Poznań
Posty: 7
Motocykl: RD07a
Przebieg: 60000
tarmakos jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 godz 32 min 12 s
Domyślnie

Kaktus_ dzieki. Znalazłem na forum namiary na ignitech ale sprobuje najpierw wszystkich możliwości poza wymianą. Doświadczenie zostanie i przyda się na długie wyprawy, których w planach mam mnóstwo
tarmakos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2012, 22:58   #9
Mecia
stęchły
 
Mecia's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Mecia jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał tarmakos Zobacz post
Postaram się w miare możliwości sprawdzić to najszybciej jak tylko możliwe. Wcześniej obejrzałem moduł czy nie ma tam śladów jakiegoś popalenia i wydawalo sie wszystko w porządalu. W Afripedii znalazłem ten wątek. Rozumiem, że to jest lokalizacja możliwej przyczyny?

http://faq.africatwin.com.pl/index.p...ka_rozrusznika
To może być przyczyna tyrkotania, przyczyna przeładowania może być w kablu który odchodzi na ako od tego przekażnika, lub masowym idącym na drugą klemę.
__________________
Wichura
Mecia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.08.2012, 00:18   #10
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Podwyższone ładowanie z pewnością pogłębiło złe styki na przewodach.
Sprawdz styki i wymień bezpiecznik na przekaźniku rozrusznika. Sprawdź masę. Moduł z reguły daje radę, jeśli na podwyższonym prądzie ładowania nie jedziesz zbyt sługo.... Z reguły - nie zawsze. Obrotomierz padł, razem z żarówkami- normalne. Wymieniłeś aku?
R
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
moduł


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Czy można zamienić moduł zapłonowy ? next22 Układ elektryczny i zapłonowy 5 04.02.2010 12:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.