Wróæ   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uk³ad elektryczny i zap³onowy

Uk³ad elektryczny i zap³onowy Monta¿, demonta¿ oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napiêcia, CDI, okablowanie, ¶wiat³a, bezpieczniki, prze³±czniki, ¶wiat³a stopu, czujnik nó¿ki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzêdzia w±tku Wygl±d
Stary 02.02.2009, 13:29   #1
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chêtnie na ¦l±sk bym wróci³
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wy³±czon± reputacjê
Online: 1 miesi±c 1 tydzieñ 6 dni 3 godz 49 min 59 s
Domy¶lnie ¦wiece zap³onowe

Tak ostatnio ulepszam to co mam w AT i staram siê braæ to co naprawde dobre.
Trafi³em niedawno na zajefane ¶wieczki Splitfire.
Wg producenta (a tak¿e paru osób jakie ju¿ siê przekona³y o ich w³a¶ciwo¶ciach) s± spooro wydajniejsze od NGK czy Denso.

Wygl±daj± tak:


Rozga³êzienie elektrody (chyba tak to siê nazywa) powoduje kolejny kierunek rozchodzenia siê iskry a co za tym idzie pewniejsza i mocniejsza iskra.

Sama ¶wieczka jako¶ specjalnie droga nie jest, bo detal to ko³o 19z³, NGK ko³o 12z³ chodzi w detalu (mówie o cenach oczywi¶cie SRP).
ramires jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 13:35   #2
randal 76
 
randal 76's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 1,015
Motocykl: nie mam AT jeszcze
randal 76 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesi±ce 2 tygodni 3 dni 10 godz 4 min 32 s
Domy¶lnie

a te czeskie do porównania bêd± dostêpne?

Ostatnio edytowane przez randal 76 : 17.02.2010 o 10:40
randal 76 jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 13:37   #3
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chêtnie na ¦l±sk bym wróci³
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wy³±czon± reputacjê
Online: 1 miesi±c 1 tydzieñ 6 dni 3 godz 49 min 59 s
Domy¶lnie

Briski od ¶rody bêdê mia³
ramires jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 13:55   #4
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesi±c 3 tygodni 1 dzieñ 5 godz 39 min 17 s
Domy¶lnie

A to nie jest tak, ¿e jedna mocna iskra siê dzieli na dwie s³absze?
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skoñczymy na mineralnym. | Powroty s± do dupy. | Trzy furie afrykañskie: pompa, modu³, regulator. Czy jako¶ tak... | Pieprzyæ owiewki . I stela¿e.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 18:47   #5
Dzieju
Administrator

Zap³aci³em sk³adkê :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,650
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesi±ce 4 tygodni 1 dzieñ 8 godz 5 min 47 s
Domy¶lnie

W kwestii lataj±cych iskier,
przy jednej zwyk³ej elektrodzie jest wszystko jasne
przy 2 elektrodach po przeciwnych stronach iskra wcale nie leci do 2 elektrod
jednocze¶nie, tylko do tej gdzie ma latwiej przeskoczyæ. dzieki temu nie
zachodzi potrzeba regulacji odstêpów w przypadku samochodu przez min 60000km z
uwagi na 2x wolniejsze wypalanie elektrod.
przy rozdwojonej pojedyñczej elektrodzie teoretycznie iskra powinna byæ szersza ale to
zale¿y od mo¿liwo¶ci modu³u , jesli s³aby to mo¿e starczyæ tylko na jedn±
stronê "jêzyka" elektrody. Roswojona elektroda ma tê zaletê ¿e zu¿yje siê wolniej ni¿
klasyczna pojedyñcza ale ta dolna i tak zostanie wypalona.

Je¶li ju¿ kto¶ chce sobie wyd³u¿yæ przebiegi na swiecach to odpowiednia jest ¶wieca z 2 przeciwnymi elektrodami , rozdwojona jest trochê ulepszon± wersj± klasycznej pojedyñczej ale bez szoku.
S± jeszcze briski bezelektrodowe , które to niby daj± iskrê pier¶cieniow± , podobno ludziska niby co¶ tam odczuwaj±...... ale czy lepiej czy tylko maja wra¿enie?
Nie testowa³em to siê nie wypowiem.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.06.2012 o 09:36
Dzieju jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 18:50   #6
NaczelnyFilozof
 
NaczelnyFilozof's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jele¶nia - ¯ywiec
Posty: 1,330
Motocykl: CZ 350/XL 600
NaczelnyFilozof jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesi±c 1 tydzieñ 4 dni 5 godz 21 min 38 s
Domy¶lnie

Cytat:
Napisa³ wieczny Zobacz post
A to nie jest tak, ¿e jedna mocna iskra siê dzieli na dwie s³absze?
Iskra biegnie tam gdzie ma krócej do przeskoczenia.
__________________
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoni±cym t³okiem] [bez kilku podk³adek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Kymco Activ 50 ADV
NaczelnyFilozof jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 19:13   #7
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chêtnie na ¦l±sk bym wróci³
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wy³±czon± reputacjê
Online: 1 miesi±c 1 tydzieñ 6 dni 3 godz 49 min 59 s
Domy¶lnie

Cytat:
Napisa³ Dzieju Zobacz post
W kwestii lataj±cych iskier,
przy jednej zwyk³ej elektrodzie jest wszystko jasne
przy 2 elektrodach po przeciwnych stronach iskra wcale nie leci do 2 elektrod
jednocze¶nie, tylko do tej gdzie ma latwiej przeskoczyæ. dzieki temu nie
zachodzipotrzeba regulacji odstêpów w przypadku samochodu przez min 60000km z
uwagi na 2x wolniejsze wypalanie elektrod.
przy rozdwojonej pojedyñczej elektrodzie teoretycznie iskra powinna byæ szersza ale to
zale¿y od mo¿liwo¶ci modu³u , jesli s³aby to mo¿e starczyæ tylko na jedn±
stronê "jêzyka" elektrody. Roswojona elektroda ma tê zaletê ¿e zu¿yje siê wolniej ni¿
klasyczna pojedyñcza ale ta dolna i tak zostanie wypalona.

Je¶li ju¿ kto¶ chce sobie wyd³u¿yæ przebiegi na swiecach to odpowiednia jest ¶wieca z 2 przeciwnymi elektrodami , rozdwojona jest trochê ulepszon± wersj± klasycznej pojedyñczej ale bez szoku.
S± jeszcze briski bezelektrodowe , które to niby daj± iskrê pier¶cieniow± , podobno ludziska niby co¶ tam odczuwaj±...... ale czy lepiej czy tylko maja wra¿enie?
Nie testowa³em to siê nie wypowiem.
Te Briski chce teraz sprawdziæ. Co prawda mam teraz ju¿ za³o¿one Splity, ale chyba skuszê siê na bezelektrodowe patenty. Co do mo¿liwo¶ci modu³u to on sobie w AT da radê, dlatego chcê daæ lepsze ¶wiece. Pakowanie na dwu¶wiecowy gar Iryd mija siê z celem, a Splity czy Briski to ju¿ w zupelno¶ci standardowe dadz± radê i nie bêdzie nigdy k³opotu z nimi.

NGK s± ok z punktu widzenia sprzedawcy, bo czêsto siadaj± i sporo siê tego sprzedaje a ja tak nie chce, dlatego wynajduje ró¿ne ¶wieczki, które s± lepsze i nie kosztuj± 40z³ jak lepsze NGK. Jutro mo¿e ju¿ nawet bêdê mia³ te Briski bezelektrodowe to wrzuce zdjêcia jak to siê ma. Jak uruchomie AT to dam znaæ jak to chodzi.
ramires jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 19:16   #8
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zap³aci³em sk³adkê :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,778
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesi±c 3 tygodni 22 godz 32 min 0
Domy¶lnie

Dzieju
"podobno ludziska niby co¶ tam odczuwaj±...... " do³a w kieszeni
Kazmir jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 23:01   #9
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wroc³aw
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam ju¿ Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesi±ce 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domy¶lnie

jedna ¶wieca do viadra po tanio¶ci NKG kosztowa³a 70z³ platyna..
rambo jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 23:07   #10
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chêtnie na ¦l±sk bym wróci³
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wy³±czon± reputacjê
Online: 1 miesi±c 1 tydzieñ 6 dni 3 godz 49 min 59 s
Domy¶lnie

No masz SD02 to masz jakie¶ wynalazki.
IJR8B-9 do jednych z najdro¿szych nale¿y, detal to ¶rednio 89z³
Ale, ¿e nie zadzwoni³e¶ do mnie to przep³aci³e¶
ramires jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is W³.
U¶mieszkiW³.
kod [IMG] jest W³.
kod HTML jest Wy³.

Skocz do forum

Podobne w±tki
W±tek Autor w±tku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
przewody zap³onowe Wójcik Uk³ad elektryczny i zap³onowy 5 12.06.2017 09:14
modu³y zap³onowe-kto regeneruje? SDz Uk³ad elektryczny i zap³onowy 30 05.02.2012 11:54
¶wiece irydowe do AT rambo Silnik, sprzêg³o, skrzynia 92 08.11.2010 12:06
Po¿yczê modu³y zap³onowe i tarcze sprzeg³owe do xrv 650 majo Wszystko dla Afryki 13 26.03.2009 21:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.