Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.01.2020, 23:01   #1
Kostas


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Doruchów
Posty: 58
Motocykl: Była CRF1000L, jest KTM 1290 SAS
Kostas jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 13 godz 38 min 36 s
Domyślnie Stelaż SW-Motech PRO pod kufry Trax ADV problem

Cześć.

Chciałbym zapytać się użytkowników stelaży SW-Motech PRO czy nie zauważyli pewne zjawisko podczas ich użytkowania, które podejrzewam wynika z ich konstrukcji.
Na jednym z dłuższych wyjazdów i przy dość znacznym przeładowaniu kufrów (Trax ADV, na pewno ponad dopuszczalne 10kg) przy większych prędkościach motocykl wpadał mi w shime, na szczęście za każdym razem udawało mi się to opanować. Po wielu próbach (twardość zawieszenia, rozłożenie ładunku w kufrach) kolega który jechał za mną stwierdził, że w pewnych monetach cały stelaż z kuframi zaczyna mi tańczyć na lewo i prawo, to wszystko przenosi się na kierownicę i generalnie jest sraczka.

Czu obserwujecie coś takiego u siebie?

Zwróćcie uwagę na konstrukcję stelaża PRO :



Cały tylny wspornik oznaczony na rysunku czerwonym kółkiem jest przykręcony do błotnika pod tablicą rej. Cały ten błotnik jest właściwie elastyczny, jak są zamontowane kufry, ruszając nimi na boki, cały ten element "chodzi" razem z nimi i to jest przyczyną tego bujana w czasie jazdy.

Oglądałem stelaże innych producentów i właściwie we wszystkich pod siodłem pasażera od strony koła jest przykręcany wspornik do którego jest dokręcany stelaż, mam wrażenie że taka konstrukcja jest solidniejsza.

Przykład GIVI :



Stwierdziłem, że kufry aluminiowe nie są dla mnie, ograniczają mocno jazdę w korkach, mieście. Wolę jednak miękki bagaż i zastanawiam się czy przy okazji nie zmienić stelaża z powodów opisanych powyżej.

Zaobserwowaliście takie coś?
Kostas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.01.2020, 01:08   #2
Dario
 
Dario's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 734
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 4 godz 14 min 24 s
Domyślnie

No cóż.
Mogę powiedzieć, że w Givi stelaże przykrecone są na betonowo.
Co do kufrów aluminiowych to po roku jazdy doszedłem do takiego samego wniosku
Właśnie przesiadam się na nowe sakwy 30l. od Chłopaków z 21 Brothers.
Kufry zostawię sobie na długie asfaltowe wypady.

PS
Moja ATAS wpada w shimmi w niektórych przypadkach jazdy z kufrem centralnym - np jak wchodzę w łagodny zakręt z prędkościami 160+
Domyślam się, że centralka opierając się przepływowi powietrza wprowadza jakiś niekorzystny moment siły, który przyczynia się do powstawania shimmi.
Chyba Honda wie, co robi nie oferując centralki w ATAS 2018-19....
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.01.2020, 21:42   #3
Kostas


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Doruchów
Posty: 58
Motocykl: Była CRF1000L, jest KTM 1290 SAS
Kostas jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 13 godz 38 min 36 s
Domyślnie

Przy centralnym kufrze nie zaobserwowałem takich rzeczy....

Dario. Który ma stelaż Givi? Taki z możliwością szybkiego zdemontowania?
To właśnie podoba mi się w stelażu SW-Motech'a...
Kostas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.01.2020, 23:14   #4
Dario
 
Dario's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 734
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 4 godz 14 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kostas Zobacz post
Przy centralnym kufrze nie zaobserwowałem takich rzeczy....

Dario. Który ma stelaż Givi? Taki z możliwością szybkiego zdemontowania?
To właśnie podoba mi się w stelażu SW-Motech'a...
Nie pamietam jaki to model stelaża ale zdecydowanie nie jest łatwo demontowalny. Jest zawieszony na oryginalnych gniazdach do kufrów i przykrecony w 3 punktach.
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.01.2020, 12:04   #5
szelas


Zarejestrowany: Nov 2017
Miasto: Warszawa
Posty: 249
Motocykl: CRF1000D
szelas jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 17 godz 26 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kostas Zobacz post
Cześć.


Na jednym z dłuższych wyjazdów i przy dość znacznym przeładowaniu kufrów (Trax ADV, na pewno ponad dopuszczalne 10kg) przy większych prędkościach motocykl wpadał mi w shime... [CIACH]

Zaobserwowaliście takie coś?
Cześć

Tak też tak mam, dlatego z kuframi nie przekraczam 160-170, powyżej 180 zaczyna szarpać mi mocno kierą.

Nie sądzę jednak, żeby to była tylko kwestia przeładowania, bardziej obstawiam zaburzenie przepływu powietrza (pogorszona aerodynamika),
ale ja się nie znam, tylko jeżdżę
szelas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.01.2020, 12:28   #6
Kostas


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Doruchów
Posty: 58
Motocykl: Była CRF1000L, jest KTM 1290 SAS
Kostas jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 13 godz 38 min 36 s
Domyślnie

Tak jest Szelas. Ale spróbuj kiedyś przy niższej prędkości pomachać kierownicą lewo-prawo. Stelaż razem z kuframi zacznie się kołysać... Ja mam cały czas wrażenie że cały stelaż nie jest dobrze (konstrukcyjnie) zamontowany na motocyklu.
Kostas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Stelaż PRO SW-MOTECH do NAT polaand Wszystko dla Afryki 26 25.02.2020 00:08
KUFRY ALUMINIOWE na wzór SW MOTECH Komar Wszystko dla Afryki 72 19.06.2015 16:16


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.