![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2022
Miasto: Wądroże Wielkie
Posty: 31
Motocykl: CRF1100 AS DCT ES
Przebieg: 9800
![]() Online: 10 godz 29 min 26 s
|
![]()
Hej!
Jestem szczęśliwym(?) posiadaczem CRF1100 AS DCT ES, rok modelowy 2023 produkcji 2022. Moto ma najechane 9800km od stycznia 2023 tylko po asfalcie. Od jakichś kilkuset kilometrów, czyli w okolicach 9000km zacząłem odczuwać mocniejsze wibracje silnika. Wibracje czuć na kierownicy, podnóżkach no i również pod tyłkiem, czyli można powiedzieć że przenoszą się na całe moto. Są to dość irytujące wibracje, zwłaszcza na kierownicy, ponieważ czuje że drętwieją mi dłonie, już po 20-30 minutach jazdy czuć dyskomfort, a po 1/2h łapy całkiem mrowieją jak bym był górnikiem na odkrywce i borował otwory w granicie. Na pewno pojawiło się to nagle, bo wcześniej byłem bardzo zadowolony z jazdy. Teraz te wibracje są praktycznie przy każdej prędkości no i wzrastają wraz z prędkością/obrotami silnika. Myślałem że to może przez koła/opony. Miałem jeszcze fabryczne metzelery karo street. Tylna opona już miała zarysowaną płaską powierzchnię, więc pomyślałem że to może wyząbkowana opona? Ale wymieniłem dzisiaj na nowe Pirelli Trial 3 i niestety po wyjezdzie z warsztatu nie odnotowalem roznicy ;/, dalej te same wibracje. Wiec raczej to nic innego jak silnik, zwlaszcza ze to taka czestotliwosc jak w wiertarce z udarem. Nie wiem co zrobic z tym fantem, czy ktoś ma podobne odczucia? Jest ktoś z dolnegośląska, może bym podjechał do kogoś. Ktoś by się przejechał moim sprzętem i ocenił czy nie zwariowałem? Wiem że to dwucylindrowiec i wibra jest wieksza niz w rzedowej czworce, ale nie az tak zeby mrowialy dlonie? No i to sie dzieje dopiero teraz a nie od poczatku uzytkowania. Moto serwisowane na bierzaco w ASO. Wymiana oleju na 1000, 6000 i 8000 kilometrow (tak wypadlo w kalendarzu). Jedyna historia jaka mi sie przydazyla to polozylem moto na polnej drodze. Jechalem polniakiem powolutku, moze 200metrow. Byla koleina zaschnieta, zarosnieta trawa, no i kolo tylne mi w nia wpadlo i polozylem moto na boku. To bylo przy moze 10km/h, a ze mam gmole sw-motech i barkbustery to nawet sladu zadnego. Ztarlem tylko kurz i resztki ziemi z podnozka. Nie wiem czy uderzyc z tym tematem do ASO? Mozna jakos sprawdzic poziom wibracji? Dajcie znac co mozna z tym zrobic, dzieki ![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zużycie opony - wibracje kierownicy Suzuki Intruder 1500 | Hankiss007 | Suzuki | 8 | 30.05.2024 08:09 |
Niekomfortowe wibracje od silnika. | Borkow | CRF 1000 L | 77 | 23.08.2019 13:29 |
Numer VIN i numer silnika a rocznik (silnika) | paku | Kwestie różne, ale podróżne. | 11 | 23.06.2013 21:37 |