![]() |
|
Gadżety / wyposażenie Dodatki, które możesz zamontować. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#27 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,106
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
![]()
Tak pare slow o OM po +-2 tys km i dwoch glebach.
Mam zestaw gmole podstawowe i plyta pod silnik bumota. Wyglada to super. Czy dziala - dziala ! Po dwoch glebach owiewki nawet nie tkniete (a mam ATAS - z szerokim zbiornikiem). Ale nie ma rozy bez kolcow - gmole sa miekkie. Ja rozumiem ze rozpraszanie energii itd, jak najbardziej to ma sens. Ale OM gna sie w mojej opinii jednak zbyt bardzo. Pierwsza gleba to byla typowa parkingowka (po prawdzie puste skrzyzowanie) - predkosc zero, zle postawiona noga, i sru na prawa strone. Straty zerowe, gmol zarysowany, ale.. wyraznie dogiety do owiewki. Po lewej stronie nie dotykal owiewki, po prawej do plastiku wciaz bylo miejsce, ale stykal sie z "guma" na dole owiewki. Gmola nie prostowalem. Ostanio zabralem Afryke w szuterki (czyli mniejsze i wieksze luzne kamyki, dla jasnosci). Bylo fajnie do momentu kiedy przy minimalnej predkosci (+-5 km) zachcialo mi sie ostro zawrocic. Przednie kolo ucieklo i gleba, znowu na prawa strone. Straty - kilka drobnych rys na lusterku, kilka wiecej na oryginalnym handguardzie, calkowicie starta farba z gmola, rysy na plycie bumota. Efekt dodatkowy - gmol jest juz znacznie dogiety. Zmienil sie jego kąt po dwoch glebach na prawa strone, przy mocowaniu do ramy widac wyrazne przesuniecie calosci - uchwyt jest wygiety w lewo. Sprawa o tyle niefajna ze brakuje zaledwie 2-3 mm aby gmol z prawej strony zaczal sie stykac z metalowa rurka nad silnikiem (szybki rzut oka wskazuje ze to z ukladu chlodzenia). Czyli jesli tego nie naprostuje, to przy trzeciej glebie na prawo uderzy w ta rurke, wygnie ją, albo jesli rurka sie nie podda, rozszczelni uklad na laczeniu z silnikiem. Perspektywa taka sobie. Trzeba to teraz rozebrac i naprostowac. Czyli w moim wypadku gmol przy predkosciach bliskich 0 starcza na "2 gleby" po czym dogina sie tak bardzo ze zaczyna zagrazac elementom motocykla. Warunki warsztatowe mam tu zadne, ale powiedzmy ze bedac w domu mozna to sobie rozebrac i naprostowac. Ale co np w razie wyjazdow gdzies w szutry na ukraine czy inne kazachstany, gdzie zmeczenie, kilometry, trudny teren, i gleby zdarzaja sie znacznie czesciej niz przy lajtowej jezdzie wokol komina i przy predkosciach raczej niezerowych.. Tak ze moja osobista opinia jest no.. nie jest zle, ale szalu nie ma. Fakt niezaprzeczalny ze zestaw Bumot + gmole podstawowe OM dziala. Ale nie jest to w zadnym wypadku zestaw "bezobslugowy". |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Gmole....heed czy givi | PAKO | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 26 | 24.09.2021 10:14 |
Gmole Heed a plyta pod silnik | svyterius | CRF 1000 L | 14 | 25.12.2018 22:23 |
Gmole HEED brak instrukcji | Marek_CBRXX | Gadżety / wyposażenie | 2 | 30.08.2018 17:58 |
pytanie o gmole.... | hans | Wszystko dla Afryki | 39 | 07.06.2010 17:43 |